Metode moderne de predare a educatiei civice

-A A +A

Metode moderne de predare a educatiei civice
Metode moderne de predare a educatiei civiceFOTO: mesagerul.ro
Un numar de 23 de cursanti, cadre didactice din judet, au asistat, miercuri, la sediul Casei Corpului Didactic, la finalizarea proiectului denumit “Educatie civica prin educatie practica”. Cursul, derulat de la mijlocul lunii decembrie, a fost sustinut de profesorul de discipline socio-umane la Colegiile Nationale “Andrei Muresanu” si “Liviu Rebreanu” din Bistrita, Ioan Luca, folosind metode de predare cat mai diverse. “Pe parcursul celor 20 de ore, cat a durat instruirea, am observat ca acesti 23 de cursanti sunt deschisi la schimbare, vor sa invete metode si idei noi. Se simte, insa, si o oarecare lipsa de cunostinte referitor la metodele moderne; o explicatie, din punctul meu de vedere, fiind lipsa materialului didactic”, ne-a spus profesorul Luca, care nu se afla la prima instruire de acest gen.

Actiunea intitulata “Principalele valori si principii ale societatii democratice” a incheiat sirul de activitati din cadrul proiectului mai sus amintit, modelul de lectie oferita miercuri si metodele utilizate in sustinerea ei de profesorul Ioan Luca fiind un exemplu sugestiv pentru cele 20 de ore de instruire. In cele cinci zile cat au durat cursurile, participantii au dezbatut despre teme precum: Constitutia si simboluri ale statului democratic, probleme ale comunitatii, educatie si cultura civica in scoala romaneasca, civism si participare etc.

Vorbind cu mai multe invatatoare prezente la curs, am ajuns la concluzia ca acest tip de lectii interactive, unde se aplica metode moderne de predare ale educatiei civice, este unul placut si agreat de cadrele didactice. Principalele metode folosite in predarea acestor cursuri au fost: dezbaterea, “jocurile de rol”, “ciochinele”, “turul galeriei”.

Grupati in cinci echipe, cursantii si-au luat notite despre principalele valori si principii democratice, dupa care, in baza cunostintelor dobandite, au rezolvat urmatoarea aplicatie, denumita “Insula”: “Pe o insula naufragiaza mai multi oameni. Nu stiu cat vor sta acolo; poate un timp indelungat, poate pe insula lor vor naufragia si alti oameni. Ar putea sa se iveasca conflicte, neintelegeri. De aceea, cativa dintre ei au propus crearea unor reguli de convietuire. Sunteti cativa dintre naufragiati. Elaborati regulile unei bune convietuiri”. Fiecare dintre cele cinci echipe au alcatuit cate un set de reguli, unele mai detaliate, altele mai putin. Membrii fiecarei echipe si-au dat frau liber imaginatiei, mergand pana la organizarea unui stat caruia i-au dat un nume (“Robinsonii”, “Amicii”, “Speranta”, “Optimistii”, “Insula naufragiatilor”), pe care l-au asociat cu o forma de guvernamant (de regula, una democratica), cu un drapel, o stema, si cu o limba oficiala.

La final, fiecare grupa a ascultat regulile elaborate (si expuse ulterior pe panouri) de celelalte grupe, facand, acolo unde a fost cazul, criticile de rigoare. Daca unele grupe s-au incurcat in detalii, altele au preferat elaborarea unui set de masuri avand la baza nevoile curente ale “societatii naufragiatilor”.

Lectia de miercuri, despre principalele valori si principii ale unei societati democratice, a fost in aparenta simpla, insa nu acelasi lucru se poate afirma despre pregatirea ei.

Votează acum!

Comentarii

Comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public. If you have a Gravatar account associated with the e-mail address you provide, it will be used to display your avatar.

Copyright © 2000-2014 Mesagerul de Bistriţa-Năsăud
Str. Gheorghe Sincai, nr. 37, Telefon: 0263-234.688, 0263-234.689, 0740-030.550, 0758-837.291, E-mail: mesagerul@mesagerul.ro

Close