Spectacolul singurătăţii new-yorkeze

-A A +A

În sala mare de spectacole a Centrului Cultural Municipal “George Coşbuc” s-a jucat miercuri seara piesa “Doi pe un balansoar” de William Gibson, interpretată de Dan Rădulescu şi Dana Pancu de la Teatrul “Scena” din Târgu-Mureş. Regia este semnată de Liviu Pancu.

Spectacolul singurătăţii new-yorkeze
Foto: Mesagerul de BN
Foto: Mesagerul de BN
Foto: Mesagerul de BN
Foto: Mesagerul de BN
Foto: Mesagerul de BN
Foto: Mesagerul de BN
    Într-un decor “economicos”, protagonista a jucat rolul unei femei singure în New York care a avut parte doar de relaţii cu oameni profitori, excroci, care nu meritau să intre în confortul ei sufletesc. Este contactată de un avocat pe care l-a întâlnit la o petrecere şi ar fi vorbit de un frigider vechi, disponibil care i-ar fi necesar bărbatului, aflat în divorţ şi plecat de acasă. Ingenioasă soluţia regizorului Pancu de a-i prezenta concomitent pe protagonişti pe scenă, în apartamentele lor, vorbind la telefon, întâlnindu-se în ambele locuinţe.

    Apropierea lor sufletească se derulează treptat, bărbatul jucând, dintr-o anumită perspectivă la început, rolul unui sfătuitor, al unui prieten care încearcă să-i deschidă mintea asupra relaţiilor ei ocazionale din trecut. Bărbatul continua să întreţină la un anumit nivel relaţia cu fosta soţie, vorbeau la telefon, mai întâi reticient, apoi în faţa prietenei, fapt care nu era de natură să-i dea prea mare entuziasm femeii cu experienţe regretabile. Bărbatul intră în avocatură, iar prietena se decide să-l ajute, să-i fie secretară pentru a economisi bani, dar tocmai când lucrurile păreau oarecum stabilizate pentru o relaţie, el se întoarce la soţie şi istoricul legăturilor femeii mai înregistrează un caz.

    Dezinvoltă, cu un joc de scenă dinamic, pe cât îl reclama textul, Dana Pancu a avut momente de duioşie autentic interpretate, convingător, lăsând în sufletul spectatorilor o new-yorkeză a cărei viaţă sentimentală a fost un calvar pe care nu-l merita. Dan Rădulescu a făcut un rol marcat de interiorizarea existenţei personajului, scenele expansive, în câteva rânduri dramatice, nu au avut menirea de a imprima personajului o atare trăsătură dominantă. Cu micile oscilaţii, personajul a rămas statistic la datele care-l confirmă pe actorul Dan Rădulescu, adept al unui joc vertical.
    Sala plină, aplauze “cu ghiotura”, semn că spectacolul a plăcut.

     

    Aprecierea dvs: - Media: 5 steluţe (1 vote)

    Comentarii

    Comentariu nou

    Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public. If you have a Gravatar account associated with the e-mail address you provide, it will be used to display your avatar.

    Copyright © 2000-2014 Mesagerul de Bistriţa-Năsăud
    Str. Gheorghe Sincai, nr. 37, Telefon: 0263-234.688, 0263-234.689, 0740-030.550, 0758-837.291, E-mail: [email protected]

    Close