Mai mulţi şoferi, mai multe maşini, mai multe accidente grave. Bistriţa şi Tureac, „zonele fierbinţi”

-A A +A

Mai mulţi şoferi, mai multe maşini, mai multe accidente grave. Bistriţa şi Tureac, „zonele fierbinţi”
foto: ISU "Bistriţa"
În primele şapte luni ale acestui an, în Bistriţa-Năsăud s-au produs 295 de accidente rutiere, dintre care 118 grave, soldate cu decesul a 26 de persoane, rănirea gravă a 124 şi rănirea uşoară a 41.
În urma analizei datelor colectate în baza de date E.A.C., rezultă faptul că, în perioada ianuarie - iulie 2017, pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud, cele 118 accidente rutiere grave s-au produs: în localitate - 98 de accidente, în urma cărora a rezultat decesul a 22 persoane, rănirea gravă a 97 persoane şi rănirea uşoară a 32 persoane (151 victime); în afara localităţii - 20 accidente, în urma cărora a rezultat decesul a patru persoane, rănirea gravă a 27 persoane şi rănirea uşoară a nouă persoane (40 victime)”, potrivit unui raport al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bistriţa-Năsăud.
Aproape jumătate dintre accidentele grave s-au produs pe drumuri naţionale, cea mai mare creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent înregistrându-se, însă, pe drumurile judeţene, unde numărul accidentele grave a crescut cu aproximativ 50 la sută. De asemenea, în mediul rural au avut loc mai multe accidente grave decât în mediul urban.

Cauze

Potrivit Poliţiei bistriţene, principalele cauze ale producerii accidentelor rutiere soldate cu persoane decedate au fost, în perioada ianuarie-iulie, nerespectarea regulilor de trecere la nivel cu calea ferată (cinci morţi), conducerea fără permis (patru morţi), indisciplina pietonilor (patru morţi ) şi viteza neregulamentară sau neadaptată condiţiilor de drum (trei morţi).
Cele mai multe accidente rutiere grave s-au înregistrat în mediul rural – 53,38 la sută din totalul acestora. Din distribuția accidentelor de circulaţie grave produse în localitate rezultă că, în perioada ianuarie-iulie 2017, cele mai afectate localităţi din punct de vedere al numărului mare de accidente şi victime sunt: municipiul Bistriţa, unde s-au produs 30 la sută din totalul accidentelor produse în localitate, respectiv 27 accidente, urmat de localităţile Tureac (cinci accidente, nouă victime) și de alte 38 localități cu câte un accident. Din datele analizate rezultă faptul că în primele şapte luni ale acestui an cele mai afectate zone din afara localităţilor, în care s-au produs accidente grave, au fost în următoarele: Şintereag, trei accidente, cu patru victime; Feldru, două accidente, cu patru victime; Dipşa, două accidente, cu trei victime”, conform IPJ.

Context

Numărul mare al accidentelor de circulaţie grave este legat şi de creşterea numărului de şoferi şi de maşini din judeţ: „În referire la riscul rutier trebuie să ţinem cont de creşterea parcului de autovehicule înmatriculate în judeţul Bistriţa-Năsăud în ultimii patru ani (+26.986 autovehicule, de la 69.302, la 96.288), la care se adaugă 7.381 numere provizorii de circulaţie eliberate în acest an (...) De asemenea, se înregistrează o creştere a numărului de persoane deţinătoare de permis de conducere auto (+14.970, de la 101.937, la 116.907) în aceeaşi perioadă de referinţă”, concluzionează IPJ.

 

Aprecierea dvs: - Media: 5 steluţe (1 vote)

Comentarii

imaginea utilizatorului vizitator

Dupa cum a anuntat Ing. Alexandru Slavita, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Bistriţa, se efectueaza lucrări de tratament cu şlam bituminos de pe DN 17, pe tronsonul Bistriţa – Ciceu Mihăieşti, ceea ce contribuie la perturbarea circulatiei in zona. El a precizat ca astfel de lucrări se fac numai şi numai pe vreme caldă. Noaptea este exclus să se lucreze pentru că nu se îndeplinesc condiţiile tehnice. Ba mai mult, potrivit şefului Secţiei Drumuri Naţionale, şi în acest an vor exista probleme cu marcajele. Culmea e că pe portiunile reabilitate nu pot fi executate nici macar acele marcaje provizorii, pentru că nu au fost prinse în Caietul de sarcini şi nu au putut fi incluse în contractul de lucrări. Sigur si aceasta neglijenta contribuie la cresterea numarului de accidente.

imaginea utilizatorului Bistritean

Mi-ar face placere deosebita, daca comparativ cu aceste cauze, Politia Nationala ( in spetza circulatia macar... ) ar arata si cate sanctiuni contraventionale ( ori dosare penale ) au aplicat comparativ cu acestea . Cu alte cuvinte sa arate faptul ca actioneaza efectiv, pentru contracararea cauzelor reale ale acestor evenimente rutiere si mai ales, acolo unde ele s-au produs "local".
Am senzatia ca radarele actioneaza efectiv doar in cartierele municipiului si orase ... iar in mediul rural si acolo unde cu adevarat viteza este cauza accidentelor nu actioneaza nimeni si actioneaza efectiv pentru a constata + 1,2...5...10 Km peste viteza legala, care numai cauza la accidente nu este si ca aceste "radare" nu fac altceva decat " pescuiesc amenzi la stat "... ori doar sa-si justifice existentza pe post de "pandari rutieri " ... si atat , nefiind eficienti absolut deloc .

imaginea utilizatorului Cititor

Atatea accidente la aceste treceri peste calea ferata, mai ales pe soselele principale, unde efectiv au fost desfiintate semafoarele si fiinteaza doar "Crucea Sf Andrei " si "Stop" prin care toti soferii trebuie sa opreasca sa se aigure si din care cauza, mai ales la Bistrita si Livezile ( in zona Targului de masini ) se formeaza la orele de varf, cozi interminabile si blocari de circulatie din aceasta cauza, traficul nefiind fluient .
Intreb autoritatile din Consiliul Judetean , cel local si Dr Nationale sau Jdetene , daca este atat de costisitoare semaforizarea trecerilor ... prin care n-ar mai trebui sa opreasca "coloane " intregi de masini si care ar traversa in mod fluient... ?
Chiar atat de sarantoci "suntem" (?!) , "alesii nostri politruci scumpi " ... nu circula cu masina pe aceste drumuri , sa vada ce se intampla ?
Vesnic intersectia DN 17 cu 17/C ( de la iesirea din Bistrita , catre Nasaud ) este blocata, din cauza cozilor facute la trecerea de cale ferata fara semafor de pe BN 17/C ( catre Nasaud ) ... unde musai soferii trebuie sa opreasca sa se asigure, altfel risca pierderea permisului de conducere ... Intr-o zi, coada pe DN 17 era de la aceasta intersectie, pana in Livezile ... si asta se intampla tot mai des .
Domnilor de la Consiliul Judetean, domnilor de la Drumurile Nationale si domnilor parlamentari ... pana cand aceaste anomalii ? Ce este asa greu sa reglementati ?
Totodata, le-as aminti domnilor din actuala opozitie PNL-ista ( de fapt fostii PDL, Ecologistii si altii... ) , sa vada ce au facut prin blocarea proiectului cu acel "drum de centura" la care s-au opus ca narozii si care acuma era gata si parte din traficul rutier era deja asigurat pe aceasta artera rutiera noua, cu fonduri europene...
Oare de ce putem fi atat de na.rozi sa blocam orice , facut de oricine , asa numai de ambitia ca nu "am facut noi " un anume proiect ?!
Sava fie rusine , nep.utin.ciosilor !

Comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public. If you have a Gravatar account associated with the e-mail address you provide, it will be used to display your avatar.

Copyright © 2000-2014 Mesagerul de Bistriţa-Năsăud
Str. Gheorghe Sincai, nr. 37, Telefon: 0263-234.688, 0263-234.689, 0740-030.550, 0758-837.291, E-mail: [email protected]

Close