|

Diana Morar: Despre Supercom și colectarea selectivă, adică despre nimic pe mulţi bani!

-A A +A

Diana Morar: Despre Supercom și colectarea selectivă, adică despre nimic pe mulţi bani!
Supercom ne anunţa încă de la sfârșitul lui septembrie 2017, prin vocea city-manager-ului municipal și prin comunicate de presă, asupra îndeplinirii obligaţiei de selectare a gunoiului menajer pe categorii de către noi beneficiarii, în caz contrar dumnealor urmând să nu ridice gunoiul neselectat.
Informarea a venit cam din scurt, așa cum se face orice lucru „temeinic” pe bani publici, cetăţenii urmând a se conforma. Și s-au conformat, urmând instrucţiunile primite pe o bucată de hârtie alături de un sac menajer albastru, oferit cu mărinimie de Supercom, cu toate că se solicita selectarea pe trei categorii și nu una.
A trecut aproape o lună și cetăţenii tot selectează deșeurile menajere, astfel cum prevede obligaţia lor contractuală, în calitate de beneficiari ai serviciului de salubritate, instituită prin art.9, lit.c.
În schimb, prestatorul serviciului contractat și achitat, de regulă, anticipat pe un an întreg nu se înghesuie să presteze activitatea achitată, astfel cum prevede art.7, lit.a din contractul de prestare a serviciului de salubrizare, în primul rând pentru că nu pune la dispoziţia beneficiarului containere de depozitare, individuale și comune, pe categoriile pentru care solicită beneficiarului selectarea.
Este absurd să obligi omul să stea cu sacii de gunoi pe categorii în casă, că te gândești tu că vii o dată la trei săptămâni sau de câteva ori pe an să ridici sacii, și nu de la ușa omului, ci de la containerul comun. Și atunci cetăţenul ce să facă? Să-i ţină în sufragerie timp de trei săptămâni sau jumătate de an și în ziua cu pricina să-i arunce la tomberonul unic? În ce ordine să arunce sacii cu gunoi selectat în tomberonul neselectat?
Mai mult, nu există un grafic pus la dispoziţia beneficiarului serviciului pentru a cunoaște datele concrete și tipurile de reziduuri ce urmează a se prelua de către operator. Toate acestea în dispreţul prevederilor art.7 lit.c din contractul de prestări servicii, prin care Supercom este obligat să asigure continuitatea serviciului de salubritate, în caz contrar fiind obligat să plătească penalizări de 3 la sută pe zi din valoarea facturii emise, pentru întreruperea serviciului.
Da, super, Supercom poate fi trasă la răspundere să plătească 3 la sută pe zi! De către cine? De către ADI Deșeuri sau administraţia locală, unde noi cetăţenii ne putem plânge, astfel cum avem dreptul conform art.8 lit.b din Contract!
Cu ce ne vom alege? Cu nimic. Pentru că, atâta timp cât nu există un calendar sau grafic asumat de către ambele părţi, Supercom nu va plăti, iar noi vom continua să ne scăldăm într-o tristă ambiguitate.
În momentul actual, astfel cum semnalează presa și sunt pline reţelele de socializare de întrebări, nu se cunosc toate aceste aspecte: nu se cunosc grafice de ridicare pe tipuri de selectări, nu se cunosc termene, nu există containere distincte în uz, nu sunt suficiente mașini de ridicare, în concluzie nu curg obligaţii din partea operatorului. În schimb, curg obligaţii non-sens în sarcina cetăţenilor beneficiari.
Cert este că oamenii adună, selectează și stau cu gunoiul în casă. Curând va da pe afară!

Diana Morar,
consilier municipal Bistriţa

 

Aprecierea dvs: - Media: 5 steluţe (1 vote)

Comentarii

Comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public. If you have a Gravatar account associated with the e-mail address you provide, it will be used to display your avatar.

Copyright © 2000-2014 Mesagerul de Bistriţa-Năsăud
Str. Gheorghe Sincai, nr. 37, Telefon: 0263-234.688, 0263-234.689, 0740-030.550, 0758-837.291, E-mail: [email protected]

Close