Legea Taximetriei şi ameninţarea UBER, discutate şi la Bistriţa

UDMR punctează din nou, la Bistriţa ajungând unul din membrii Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, Benedek Zacharie, deputat UDMR. La întâlnirea organizată la sediul UDMR a fost prezent şi liderul maghiar bistriţean, Decsey Attila.

-A A +A

Legea Taximetriei şi ameninţarea UBER, discutate şi la Bistriţa
Deputatul Benedek Zacharie a precizat că a venit la Bistriţa pentru a se întâlni şi cu taximetriştii de aici, să le asculta păsurile pentru ca noua Lege a Taximetriei să fie o lege echitabilă şi corectă.
Taximetriștii bistrițeni s-au arătat nemulţumiţi de activitatea „rechinilor”, transportatori de ocazie de la marginile orașului care fac curse de persoane în localități apropiate, dar care nu respectă nicio prevedere legală în acest sens. De asemenea, ei au vorbit şi despre problem a UBER , acea companie americană care a dezvoltat o aplicație prin care le pemite clienților să comande limuzine cu șofer. Taximetriştii bistriţeni au spus la unison că su nt extrem de îngrijoraţi de toate aceste ameninţări, mai ales că toate aceste activităţi nu se supun unor normel legale, în timp ce „rechinii” circulă fără licenţe şi acreditări.
Benedek Zacharie : „ Uber nu este în ilegalitate! Ei achită un impozit pe profit mai mare decât cel al companiilor clasice de taxi, dar nici nu se încsriu în prerogativele Legii Taximetriei, acolo unde sunt specificate condițiile desfășurării unei astfel de activități. Nu e o activitate ilegală”.

Uber este o companie americană care a dezvoltat o aplicație pentru tablete și smartphone-uri care le pemite clienților să comande limuzine cu șofer sau taxiuri.[1]Uber a lansat aplicația pentru iPhone în anul 2010, oferindu-le clienților posibilitatea de a închiria rapid limuzine cu șofer.[1] Ulterior, pe fondul competiției cu jucători mai mici, compania le-a oferit clienților și posibilitatea de a comanda taxiuri sau mașini cu tarife mai mici decât limuzinele.

Aplicația permite pasagerilor să se conecteze direct prin GPS-ul telefonului mobil cu cea mai apropiată mașină cu șofer înregistrată în baza de date a Uber. Contractarea serviciului și plata se desfășoară exclusiv prin intermediul Uber și nu personal cu șoferul. La destinație, pasagerul nu achită fizic nimic.[3] Tariful este calculat de program în funcție de distanță, viteză și condițiile de trafic.[3] Serviciile nu se plătesc fizic, contravaloarea călătoriei este reținută în mod automat de pe cardul clientului prin intermediul contului de client.[3] Șoferii își primesc banii într-un depozit și au dreptul la o anumită cotă din nota de plată, restul rămânând companiei.[3] Compania nu lucrează cu companii de taxi obișnuite, ci cu companii de transport și cu șoferi individuali.[2]Șoferii înscriși în aplicație pot munci când vor și cât vor.[3]

În iunie 2014, compania era prezentă în aproape 140 de orașe din circa 40 de țări și avea milioane de clienți.[4] Tot în iunie 2014, compania avea 900 de angajați și percepea un comision intre 20% - 25% de la șoferi .[5]
În iunie 2013, valoarea companiei era evaluată la 3,5 miliarde dolari,[1] iar în iunie 2014, valoarea era de 18 miliarde de dolari.

În Statele Unite ale Americii și în multe orașe europene, taximetriștii au protestat, iar aplicația Uber a fost interzisă în locuri, cum ar fi Vancouver.[3], Paris, Sofia, Lisabona, Madrid, Barcelona, Amsterdam, Copenhaga și Berlin.
Uber a ajuns să ducă la proteste pe scară largă, la blocarea orașelor și la intervenția autorităților care s-au văzut nevoite să modifice legislația în domeniu.[3] Protestele nu au făcut nimic altceva decât să crească și mai mult popularitatea aplicației.[3]
Taximetriștii profesioniști și autoritățile susțin că aplicația generează concurență neloială, întrucât șoferii Uber nu sunt obligați să se conformeze legilor de profil, nu trebuie să plătească taxe specifice taximetriei și nici nu li se cere vreo licență.[3]
În România, odată cu modificarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, Uber este interzis a fi practicat de către șoferi fără ca aceștia să aiba licență de transport persoane.[6]
 

Aprecierea dvs: - Media: 5 steluţe (1 vote)

Comentarii

imaginea utilizatorului Cititor

Da cee... americanii pot face scu.la mare cu leigile lor, aici in Romania ? De ce nu-i identificati pe toti smecherii astia care sunt "abonati " la acest program, care in Romania nu are licentza de functionare si sa-i bage la parnaie ptr activitati comerciale si lucrative neautorizate. Nu America face legile si nu ea da autorizatiile aici in Romania. Cel putin deocamdata...
Bine-nteles ca-i o companie care face scu.la mare pe seama prostiei de aici care nu-i in stare sa-i puna la "punct " si prost nu-i cine "mananca "...
Asa este de fapt in toate "afecerile " ( pardon hotiile ) care se fac aici in Romania asta, care dupa cum si-au propus "agenturilii straine " ( vroba lui Ceausescu... ) trebuie distrusa si desfiintzata complet , iar populatia din Romania, facuta "whiscas"... ( probabil ca ... )

Comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public. If you have a Gravatar account associated with the e-mail address you provide, it will be used to display your avatar.

Copyright © 2000-2014 Mesagerul de Bistriţa-Năsăud
Str. Gheorghe Sincai, nr. 37, Telefon: 0263-234.688, 0263-234.689, 0740-030.550, 0758-837.291, E-mail: [email protected]

Close