Reguli simplificate și termene reduse pentru obţinerea paşaportului. Vezi noile condiţii pentru eliberarea documentului de călătorie

-A A +A

Reguli simplificate și termene reduse pentru obţinerea paşaportului. Vezi noile condiţii pentru eliberarea documentului de călătorie.
Ministerul Afacerilor Interne anunţă că paşaportul va putea fi obţinut mult mai rapid, după ce Guvernul a aprobat o serie de modificări legislative care simplifică procedurile şi reduc termenele necesare pentru eliberarea documentului de călătorie.

Termenul de eliberare a paşapoartelor simple electronice este redus la 15 zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în ţară, şi la 45-60 de zile lucrătoare, pentru cele depuse în alte state.
Proiectul de Hotărâre a Guvernului a fost aprobat miercuri şi vizează modificările aduse Legii 248 din 2005, referitoare la regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate.
Reprezentanţii MAI spun că proiectul clarifică printr-o reglementare neechivocă unele aspecte întâlnite de-a lungul timpului în activitatea practică.
Astfel, termenul de eliberare a paşapoartelor simple electronice în cazul cererilor depuse în ţară este redus de la 30 la 15 zile lucrătoare (de la data depunerii cererilor).

Condiţii simplificate pentru paşapoartele minorilor

"În ceea ce priveşte cererile depuse în străinătate, termenul actual de 90 de zile se reduce în funcţie de ţara unde se află solicitantul: 45 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în statele membre ale Uniunii Europene, respectiv 60 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în statele terţe în raport cu UE", potrivit comunicatului MAI.
Noile reguli simplifică şi condiţiile care trebuie îndeplinite de minorii care au nevoie de tratament medical în străinătate pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa ori sănătatea le este pusă în pericol. Ei vor avea nevoie de traduceri "autorizate", şi nu "legalizate", aşa cum este stabilit în prezent, pentru documentele emise de instituţia străină care urmează să efectueze tratamentul medical.

"Procura specială şi declaraţia privind acordul de eliberare a paşaportului minorului se restituie solicitantului, după scanare, atunci când aceste înscrisuri cuprind împuternicirea, respectiv acordul pentru îndeplinirea altor operaţiuni sau acte, altele decât cele privind eliberarea paşaportului. Totodată, se elimină necesitatea prezentării strict a originalului certificatului de naştere al minorului sub 14 ani la ridicarea paşaportului simplu electronic/temporar, fiind acceptată şi copia acestuia", precizează MAI.
Sintagma "în original", eliminată

O altă modificare vizează eliminarea sintagmei "în original" în cazul hotărârilor judecătoreşti care trebuie prezentate de către solicitanţii paşapoartelor, având în vedere faptul că hotărârile judecătoreşti se comunică părţilor în copie de către instanţă. Noua formulare asigură claritatea textului şi a intenţiei normative ce vizează necesitatea prezentării hotărârii judecătoreşti certificate de instanţa judecătorească (prin aplicarea ştampilei, în original).

MAI aminteşte că, prin Legea nr. 133/2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, care a intrat în vigoare în iulie, a fost extins termenul de valabilitate a paşaportului simplu electronic de la 5 la 10 ani pentru persoanele care au împlinit vârsta de 18 ani.

Cât costă paşaportul

În ţară, contravaloarea paşaportului simplu electronic este
- 258 lei - pentru persoanele cu vârstă peste 12 ani
- 234 lei - pentru persoanele cu vârsta sub 12 ani

Un paşaport simplu temporar costă 96 lei, indiferent de vârstă.
Plata poate fi efectuată după cum urmează:

on-line, în sistem internet banking, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituţie a Prefectului
Cetăţenii care fac plata on-line vor prezenta, la momentul depunerii cererii de eliberare a documentelor de care au nevoie, dovada plăţii generată la momentul efectuării tranzacţiei, fără certificarea de către bancă.
de la oricare bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituţie a Prefectului;
prin mandat poştal (la orice Oficiu Poştal);
în numerar sau după caz prin intermediul POS-urilor la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, la casieriile Instituţiilor Prefectului şi la casieriile unităţilor CEC Bank.

 

Aprecierea dvs: - Media: 5 steluţe (3 voturi)

Comentarii

Comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public. If you have a Gravatar account associated with the e-mail address you provide, it will be used to display your avatar.

Copyright © 2000-2014 Mesagerul de Bistriţa-Năsăud
Str. Gheorghe Sincai, nr. 37, Telefon: 0263-234.688, 0263-234.689, 0740-030.550, 0758-837.291, E-mail: [email protected]

Close