Mesagerul.ro

Zero la zero, așa s-a terminat războiul în instanță dintre ADI Deșeuri și Vitalia

Zero la zero, așa s-a terminat războiul în instanță dintre ADI Deșeuri și Vitalia

Ar trebui să colaboreze și să conlucreze, însă s-au războit mai bine de 4 ani în instanțe. Este relația tumultuoasă dintre ADI Deșeuri și Vitalia Servicii Pentru Mediu. Societatea comercială a pus mâna pe gestionarea depozitului de deșeuri de la Tărpiu, dar și pe colectarea deșeurilor de la populație în anul 2014.În data de 17 februarie 2014 s-a încheiat contractul de concesiune privind delegarea prin concesiune a serviciului public de salubrizare respectiv activitatea de precolectare, colectare și transport al deșeurilor municipale și managementul stațiilor de transfer și al centrelor de colectare din județul Bistrița-Năsăud.Potrivit art. 5.1 din contract, în schimbul delegării gestiunii serviciului, operatorul are obligația de a achita o redevență anuală în cuantum de 7% din valoare anuală a contractului, dar nu mai puțin de 1,9 milioane de lei. De asemenea, potrivit art 5.1 din contract, plata redevenței urma să se facă trimestrial.Iubirea și buna înțelegere n-au durat mult, astfel că scandalul a început în 2015, când Vitalia n-a mai plătit redevența, adunând și niște penalizări de-a dreptul scandaloase: de aproape 1.000 de euro pe zi. Un an de întârziere înseamnă 1,7 milioane de lei, în condițiile în care redevența minimă era de 1,9 milioane de lei.Vitalia a cerut niște ajustări de tarife, cu care, culmea ADI Deșeuri a fost de acord, însă tot n-a ajutat SRL-ul să se pună pe picioare.Numărul real al populației a semănat scârba-n relația de iubireLa începutul anului 2015, la scurt timp după începerea operării serviciului de salubrizare, pe baza informațiilor obținute din teren din activitatea de contractare și din prestarea serviciului, operatorul Vitalia a constatat că există discrepanțe mari între numărul populației menționat în caietul de sarcini și numărul populației care are, în condițiile legii, calitatea de utilizator al serviciului.Din această cauză, operatorul nu a putut realiza veniturile preconizate la data depunerii ofertei și, prin urmare, a fost pus în situația de a nu putea recupera costurile aferente prestării serviciului (inclusiv costurile cu redevența). Vitalia a propus o modificare a tarifelor de salubrizare, având ca bază populația stabilită potrivit recensământului din 2011. Modificarea tarifelor a fost aprobată, la 4 luni de la introducerea solicitării.Modificarea de tarif aprobată prin hotărârea nr. 58/30.07.2015 și intrată în vigoare la data de 1 septembrie 2015 nu a fost suficientă pentru a asigura acoperirea costurilor prestării serviciului, numărul utilizatorilor finali ai serviciului fiind mai redus decât populația stabilă potrivit recensământului.Vitalia susține că din cauza refuzului constant al unităților administrative membre ADI Deșeuri de a transmite informații actuale și complete cu privire la utilizatorii fără contracte care beneficiază de serviciu s-a aflat în continuare în imposibilitatea de a stabili în mod clar numărul utilizatorilor fără contracte și de a solicita o modificare a tarifului care să se raporteze la numărul efectiv al utilizatorilor serviciului.Vitalia spune că nu a recuperat sumele neachitate de către unitățile administrativ-teritoriale pentru prestarea serviciului de salubrizare către utilizatorii fără contracte de salubrizare de pe raza acestora. În acest sens, operatorul a formulat 25 de chemări în jud..

copyright © 2024 mesagerul.ro