BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

Investițiile și achizițiile accelerează creșterea Grupului TeraPlast

Investițiile și achizițiile accelerează creșterea Grupului TeraPlast

Grupul TeraPlast a obținut în semestrul 1 din 2024 un avans de 34% a cifrei de afaceri comparativ cu S1/2023, până la 428 milioane de lei, în timp ce EBITDA, de aproape 27 milioane de lei, este peste nivelul previzionat. Această evoluție vinepe fondul accelerării pieței de instalații, precum și a contribuției foliilor stretch Opal și a achizițiilor recente – Grupul Wolfgang Freiler (Polytech & Pro-Moulding) și Palplast Moldova.Din perspectivă cantitativă, Grupul TeraPlast a înregistrat o creștere robustă a volumelor, cu 57%, de la 34.483 tone în S1/2023 la 54.009 tone în S1/2024.Strategia de extindere a amprentei geografice a Grupului TeraPlast a avut ca rezultat dublarea vânzărilor în afara României în S1/2024 față de S1/2023. Ponderea acestora în cifra de afaceri consolidată a ajuns la 23,5% în primul semestru din 2024, față de 15% în S1/2023. Activitatea susținută a Grupului pe piețele din Europa crește reziliența afacerilor și ajută la reducerea dependenței de piața din România.EBITDA a cunoscut o îmbunătățire în primul semestru din 2024 și a ajuns la 26,9 milioane de lei, cu +15% mai mult decât în S1/2023, pe fondul creșterii volumelor. Marja EBITDA este de 6,3% în S1/2024 versus 7,3% în S1/2023, în ușoară diminuare din cauza presiunilor pe prețuri resimțite din piață și a efortului de a crește cotele de piață. În același timp, marja brută a depășit 150 de milioane de lei, în creștere cu 29% față de S1/2023, ceea ce arată soliditatea strategiei de concentrare pe cota de piață.Rezultatul net negativ este cu 1,7 milioane de lei mai mare decât cel preconizat, pe fondul cheltuielilor nerecurente de 3,8 milioane de lei și a ramp-up-ului accelerat al business-ului de folie stretch Opal. În acord cu țintele bugetate, se așteaptă intrarea în teritoriu pozitiv a rezultatului net începând cu trimestrul al treilea.„Investițiile recente în extinderea portofoliului de business-uri și achizițiile Grupului Wolfgang Freiler și a Palplast Moldova, împreună cu creșterile organice au adus rezultate robuste în primul semestru din 2024 pentru Grupul TeraPlast. Acestea reflectă eficiența strategiei de extindere și întărire a afacerilor noastre. Suntem pe drumul cel bun spre a ne transforma dintr-un lider regional, în unul european, în acord cu viziunea noastră pe termen lung.” a afirmat Alexandru Stânean, director general al Grupului TeraPlast. „Contextul economic nu este ideal, iar piețele pe care activăm resimt acest lucru și manifestă un mix de tendințe: construcțiile inginerești avansează în timp ce sectorul rezidențial este în contracție, iar inflația afectează puterea de cumpărare pe retail. În plus, rezultatele firmelor nou achiziționate sunt influențate de evoluția sub așteptări a piețelor vestice. Abordarea noastră orientată spre extindere geografică, reducerea dependenței de o singură piață, agilitatea în adaptarea la contextul pieței ..

copyright © 2025 mesagerul.ro