Mesagerul.ro

Licitație de peste 39 de milioane de euro anulată. UBB, prinsă la mijloc, după ce a estimat un necesar uriaș de trafic date

Licitație de peste 39 de milioane de euro anulată. UBB, prinsă la mijloc, după ce a estimat un necesar uriaș de trafic date

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a decis în această lună să anuleze licitația deschisă, organizată luna trecută de Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC) pentru achiziția de abonamente de voce și internet mobil cu telefoane incluse pe o perioadă de 2 ani pentru zeci de ministere, agenții și instituții publice, contract estimat la peste 189 milioane lei (peste 39 milioane de euro) fără TVA. Motivul din spatele acestei decizii este stabilirea greșită a valorii contractului, pe baza necesarului estimat de unele instituții, în special de o Universitate, care a spus că ar avea nevoie de 60.000 de GB de trafic pentru următorii 2 ani.Decizia CNSC prin care a fost anulată licitația ONAC a fost dată în 8 octombrie 2020, în urma unei contestații depuse de Orange România, liderul pieței de comunicații mobile.În contestația sa, Orange a subliniat că, prin documentația de atribuire, ONAC a făcut o repartiție disproporționată între bugetul alocat pentru resursele de comunicații de bază și bugetul alocat comunicațiilor considerate ca nefiind de bază (în funcție de nevoile clienților).„Din bugetul total al licitației de 39.040.118 euro, autoritatea contractantă a stabilit un „buget fix” pentru extraopțiunile de voce și date mobile din SEE și restul lumii de 32.629.067 euro. Prin urmare nevoile de bază ale utilizatorilor (autorităților contractante pentru care ONAC organizează prezenta procedură) au fost estimate la o valoare de numai 6.411.044 euro, adică un procent de 16,4% din totalul bugetului. Or, activitățile unei autorități contractante din sectorul public se desfășoară (incluzând aici comunicațiile mobile) în proporție covârșitoare pe teritoriul țării și în Spațiul Economic European (SEE) și doar punctual și într-o proporție foarte mică în restul lumii”, a reclamat Orange.În replică, ONAC a susținut că valorile estimate nu ar fi disproporționate, acestea rezultând în urma centralizării necesităților transmise de utilizatori, iar cantitatea de servicii de voce și date ridicată ar fi fost generată de faptul că utilizatorii nu și-au putut estima cu exactitate țările în care vor interveni aceste nevoi.Un caz aparte îl reprezintă Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, care a transmis în mod repetat că ar avea nevoie de o cantitate foarte mare de date, informează presa națională.„În ceea ce privește valoarea serviciilor de voce și date suplimentare, de 32.629.067 euro fără TVA, aceasta se datorează cantităților transmise de către utilizatori, în special al Utilizatorului Universitatea ‘Babeș-Bolyai’ Cluj-Napoca (ex. zona 2 în afara SEE cu o cantitate pe întreaga durată a acordului-cadru centralizat de 60.480.000 MB – reprezentând aproximativ 59.062 GB trafic de date), or costul în afara SEE este ridicat față de costul unui abonament cu trafic de date național sau cu trafic de date în SEE.Prin e-mailul transmis în data de 22 mai 2020 de ONAC către reprezentantul utilizatorului s-a solicitat o reconfirmare a cantităților sau în cazul unor erori, modificarea acestor cantități. Prin răspunsul transmis pe emailul din data de 03.06.2020, utilizatorul menționează că își menține cantitățile inițiale.”, a replicat ONAC.Față de aceste precizări, compania Orange a subliniat că Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca este client în rețeaua sa și că necesarul său de servicii suplimentare este în realitate cu mult mai mic decât cel transmis ca fiind necesar către ONAC.“Raportat la exemplul de necesar servicii suplimentare anexat de autoritate la punct..

copyright © 2024 mesagerul.ro