Mesagerul.ro

Clujean taxat de E.ON Gaz cu 14.350 de lei pentru o centrală termică de apartament! Acesta acuză că e un ”pachet capcană” - FOTO

Clujean taxat de E.ON Gaz cu 14.350 de lei pentru o centrală termică de apartament! Acesta acuză că e un ”pachet capcană” - FOTO

Un profesor universitar clujean susține că a fost păcălit și grăbit de E.ON Gaz să își instaleze o centrală termică la suprapreț, fiind într-o situație disperată, după ce echipamentul pe care îl avea s-a defectat. Vasile Boari a sunat în 12 noiembrie la E.ON pentru a anunța o defecțiune la Centrala termica. ”Precizez ca avem cu E.ON ASIST COMPLET S.A. un abonament care ne asigura asistenta tehnica pentru o perioada de 2 ani, semnat in data de 19.07.2021Au trimis un tehnician, dl. Lorinti Claudiu, care a constatat ca vechea centrala, marca Vaillant, emite o cantitate de dioxid de carbon peste limita normala admisa. Menționez ca centrala a fost revizuită tehnic de un alt tehnician E.ON și de asemenea a fost curățat în data de 19.07.2021.D-l Lorinti ne-a spus ca din astfel de cauze au murit sute de mii de oameni (cifra mi s-a părut vădit exagerată, dar a reușit să-mi stârnească îngrijorare). L-am întrebat ce e de făcut și mi-a răspuns că trebuie schimbată urgent centrala. În acest context, d-l Lorinti mi-a comunicat ca E.ON are o oferta foarte bună. L-am rugat să ne prezinte oferta, în datele esențiale, și să ne spună și prețul”, a relatat Vasile Boari cazul.”Din păcate, absolut toate informațiile pe care ni le-a oferit s-au dovedit false (inclusiv cele legate de pret, garanție etc.). L-am întrebat dacă se percep taxe (cheltuieli) suplimentare (plata urmand a se face in rate pe 3, 5 sau 7 ani) si ne-a asigurat ca nu și ca prețul pe care ni l-a spus este prețul corect. În condițiile prezentate, ne-am declarat de acord sa colaborăm cu ei pentru soluționarea problemei. A sunat-o pe o doamna din Centrala E.ON (nu i-am reținut nici numele, nici telefonul) care mi-a făcut oferta telefonic intrebandu-ma  in cati ani doresc sa platesc. I-am răspuns ca as prefera sa plătesc integral. Răspunsul a fost ca asta nu e posibil decat după ce se emite prima factură. Sfatuit de d-l Lorinti, prezent la fata locului, am optat pentru varianta pe 5 ani.În aceeași zi ne-a fost instalată noua centrala, împreuna cu senzorul de gaz si valva (pentru montarea valvei a fost necesara o mica deviere).Au lucrat patru persoane după cum urmează: doi au instalat senzorul de gaz și valva (în intervalul 16.00-18.00, aproximativ); unul a instalat noua centrala (fac și aici precizarea că instalația era făcută tot pentru Vaillant și ca a fost nevoie de foarte mici adaptari, ajustări în raport cu instalatia existenta).Tot instalatorul a făcut si carota in perete, dar în schimbul a 300 de lei, argumentand ca aceasta lucrare nu este asigurată de firmă și ca o face în calitate persoana fizica (privată). În fine, in jurul orei 22.30 a venit un inginer pentru a pune centrala in functiune. Toate operațiunile s-au desfășurat așadar în intervalul de timp 16.00-23.00, dar diferențiat (cei care au instalat senzorul si valva au lucrat aprox. 2 ore; instalatorul a lucrat aprox. 3 ore (mai bine de o oră a lucrat însă ca privat pentru realizarea carotei), iar inginerul care a pus centrala in functiune a avut nevoie de aprox. 30 de minute”, a mai relatat profesorul Boari.”În aceeași seara am semnat contractul si celelalte documente.A doua zi am făcut un calcul: cat ar urma sa plătim dacă mergem pe varianta aleasă, adică pe 5 ani. Din calcule a rezultat suma integrala de 14.350 lei. Suma era mai mare cu câteva mii (aprox. 5000) față de suma pe care ne-a comunicat-o  d-l Lorinti inițial. Am încercat sa ne informam si am ajuns la concluzia ca a fost un scenariu, o capcană și ca prețurile practicate pe piața de alte firme specializate (Selinco etc.) sau de persoane fizice sunt incomparabil mai mici.Am sunat la Centrala E.ON și i-am rugat să-mi dea pretul defalcat pe tip de echipamente livrate si pe lucrările efectuate, dar am intampinat un refuz categoric. Mi-au spus ca ei vand (ofera) pachetul întreg. Am avut sentimentul ca sunt victima unui scenariu pus la cale de cineva dintr-un birou care nu tine seama de prețul de pe piața stabilind preturi in mod arbitrar si fără acoperire in lucrările prestate efectiv și în echipamentele livrate. Iti creeaza, în mod deliberat senzația ca esti avantajat intrucat ți se oferă posibilitatea de a plăti în rate, dar în realitate ești net dezavantajat de aceste prețuri exagerate peste orice limita”, a mai afirmat Vasile Boari.Acesta a făcut plângere și la Protecția Consumatorului Cluj: ”Cunosc legile si principiile după care funcționează o « economie de piata », inclusiv principiul prețurilor libere, dar nu mi se pare in ordine sa facă oricine ce vrea, chiar dacă e vorba de o mare companie așa cum este E.ON sau cu atat mai mult.În concluzie, consider ca prețurile stabilite de E.ON în acest “pachet capcană” sunt, în mod evident, exagerate și ..

copyright © 2024 mesagerul.ro