Mesagerul.ro

Încep să pice marile proiecte ale Clujului. Trenul Metropolitan e prea scump: La acești bani nu se justifică!

Încep să pice marile proiecte ale Clujului. Trenul Metropolitan e prea scump: La acești bani nu se justifică!

Marile proiecte ale Clujului: metroul, centura metropolitană și trenul metropolitan se chinuie să prindă viață. Finanțările sunt uriașe, cu toate că primarul Emil Boc tot promite că se vor găsi surse de finanțare. Ionel Oprea, cel care a condus echipa care a realizat studiile de fezabilitate pentru metrou și trenul metropolitan, spune că s-a ajuns la 200 de milioane de euro, pentru realizarea trenului. ”Inițial a fost programat trenul metropolitan, proiectul era mai compact, chiar dacă se desfășura pe 40 de kilometri de cale ferată. Făceam niște stații, parcări și introduceam trenul metropolitan. Am prioritizat metroul – asta nu înseamnă că nu am lucrat și la trenul metropolitan – dar l-am prioritizat pentru că prin PNRR au fost aprobate metrourile, nu trenurile metropolitane. Problema este că din discuțiile cu CFR și cu UAT-urile prin care ar merge serviciul de tren metropolitan, acest proiect a crescut în anvergură ca necesar de lucrări. Inițial era estimat la 75 de milioane de euro, nici nu aveam nevoie de SPF (studiu de pre-fezabilitate, n.red.), am ajuns în prezent la 200 de milioane. O să fiu foarte direct, problema este că la acești bani nu se justifică. Ar trebui să am o cerere de călători 5 ori mai mare”, a spus inginerul Ionel Oprea, reprezentantul echipei care realizează studiile de metrou și tren metropolitan, în ședința CL în care a fost aprobat SF-ul pentru metrou.“Acest proiect pe lângă cale ferată propriu-zisă, stații de cale ferată, a ajuns să includă mult mai multe elemente de infrastructură, la un moment dat inclusiv pasajul de la Tăietura Turcului, care este acum în proiectul de electrificare a căii f..

copyright © 2024 mesagerul.ro