Mesagerul.ro

CFR – Unde suntem noi și unde sunt ei?

CFR – Unde suntem noi și unde sunt ei?

Scris de: Mesagerul de Covasnala data de: 30 decembrie, 2019în: ȘtiriNiciun comentariu Listare Email     Cândva CFR-ul era una din „mândriile țării”, azi, ajuns în colaps, arată ca un bolnav mergând cu bastonul. De zeci de ani transportul feroviar n-a mai fost „modernizat”, deci nu e de mirare că trenurile noastre sar de pe șine ori intră în coliziune, așa cum s-a întâmplat recent, sau că iau foc în mers ori au întârzieri cu zecile de minute, ba chiar cu multe ore, mai ales iarna, când „nu e ca vara”. Ce să mai vorbim de condiții pentru călători și de viteză? Care viteză? Cea a melcului? Cum se face că, deși au trecut vreo sută de ani, trenurile noastre merg cu aceeași viteză, în timp ce în alte țări… Care țări? Păi să-i întrebăm pe chinezi, japonezi, francezi sau americani… Ei, dar ăștia au altă istorie, altă concepție, altă viziune, așa că, dragi cititori, veți zice că mai bine să-i întrebăm pe italieni, că și ei sunt de gintă latină și vorbesc mult. Da, da, italienii vorbesc mult și se ciorovăiesc, dar și fac multe, în timp ce noi vorbim mult, ne ciorovăim toată ziua, și facem puține, pentru că vorba prea multă și fără rost strică hărnicia…Așadar, trecem la italieni și-i întrebăm cum merg trenurile pe la ei? Drept răspuns, aducem la cunoștința cititorilor, în traducere din esperanto, un articol informativ din revista „Itala Fervojisto” (Feroviarul Italian) 2019/12 (2) a Federației Internaționale a Feroviarilor Esperantiști, cu titlul: „Trenul magnetic care va circula cu 1.200 km/h  de la Torino la Milano”, p.11-12.După cum putem constata din titlu, în curând italienii vor circula cu trenul cu o viteză de avion, deci comparația cu trenurile noastre o puteți face și singuri… Dar cum se va înfăptui această „minune” vom vedea în continuare:„Este tot mai concretă ipoteza de a vedea în Torino trenul magnetic care se va deplasa cu o viteză supersonică.Aceasta este o noutate care fascinează cercetătorii și constructorii sectorului de transport, care este gata să revoluționeze modul de a călători.Este vorba despre o bijuterie a tehnologiei, care deja a încântat, prin rezultate înalte, în țări precum Japonia, Dubai (primii 5 km pentru servicii sunt așteptați în anul 2020) și Abu Dhabi.Și în Europa vom debarca în curând din astfel de mijloace de transport revoluționare, bazate pe levitație magnetică. O caracterizare neapărat importantă mai ales dacă ne gândim că este vorba  despre mijloace de transport care au un consum energetic mai scăzut decât energia pe care o produc ele însele. De fapt, utilizând îmbunătățirea levitației magnetice pasive, energia cinetică provocată de capsulă și pe cea reprimită în timpul frânării, adăugând panouri fotovoltaice și instalații pentru energie eoliană și geotermică integrate în infrastructură, „sistemul produce mai multă energie decât consumă”. Energie care poate fi repusă în circuit și vândută.La acest proiect colaborează Politehnica din Torino și Hyperloop Transportation Technolgies.În prezent se află un studiu despre posibilitatea de realizare, pentru a înțelege limitele î..

copyright © 2024 mesagerul.ro