Mesagerul.ro

Două clase pentru învățământul tradițional și o clasă pentru învățământul alternativ Step by Step la CNMV, în viitorul an școlar 

Două clase pentru învățământul tradițional și o clasă pentru învățământul alternativ Step by Step la CNMV, în viitorul an școlar 

Scris de: Mesagerul de Covasnala data de: 27 ianuarie, 2020în: Educaţie/CulturăNiciun comentariu Listare EmailPentru anul școlar 2020-2021, la Colegiul Național „Mihai Viteazul” (CNMV) din Sfântu Gheorghe au fost aprobate 3 clase pregătitoare: două clase pentru învățământul tradițional și o clasă pentru învățământul alternativ Step by Step.  Clasele aprobate de Inspectoratul Școlar Județean Covasna însumează 75 de locuri  și vor cuprinde elevi care îndeplinesc condițiile de înscriere în clasa pregătitoare.Învățământul tradiționalPărinții care se gândesc să opteze pentru înscrierea copiilor într-una dintre cele două clase pentru învățământul tradițional,  trebuie să știe că învățătoarele  care preiau clasele pun un mare accent pe dobândirea, de către  fiecare elev,  a achizițiilor de bază (cunoștințe, deprinderi, atitudini), precum și pe aplicarea la clasă a unor metode moderne de predare-învățare-evaluare.Centrarea activității didactice pe formarea de competențe la elevi este un proces complex, ce implică schimbări majore: învățarea se realizează preponderent prin cooperare; profesorul și elevul sunt parteneri în procesul de învățare; elevul este îndrumat spre rezolvarea unor sarcini care să aibă o contribuție activă la propria formare; evaluarea pune accentul pe calitate și vizează progresul în învățare fără a marșa pe insucces sau pe cunoștințe nedobândite.Învățătoarele care vor prelua cele două clase pentru învățământul tradițional, Ibolya Ilyés și Lavinia Ballo au precizat următoarele:„Copiii reprezintă cea mai mare avuție a noastră. Educarea lor este o misiune nobilă în care se împletesc iubirea necondiționată, respectul, dorința de a le oferi o dezvoltare armonioasă.Debutul școlarității este un moment important în viața fiecărui copil, a fiecărei familii. Unii copii așteaptă intrarea în școală cu bucurie, alții cu teamă. Rolul învățătorului este acela de a transforma această experiență pentru fiecare învățăcel în parte într-o trăire pozitivă. Prin crearea unui mediu afectiv emoțional sigur, copilul capătă încredere în sine, învățarea devine un proces firesc de acumulare de cunoștințe, de formare de priceperi și deprinderi, de formare a unor competențe atât de necesare în devenirea lui.Școala devine o a doua casă, în care copilul descoperă, se descoperă, învață să relaționeze, cunoaște, se cunoaște, este încurajat și devine conștient de propria valoare.” –Ibolya Ilyés„Nu peste mult timp, o nouă generație va păși în lăcașul de educație, învățătură și cultură care este școala. Din toamnă, alături de această generație, voi străbate un nou drum, un drum al cunoașterii, al noilor descoperiri și al provocărilor.Este important pentru viitorii școlari să știe că în școala noastră vor asimila deprinderi și vor acumula experiențe care le vor fi utile în viață, iar eu le voi călăuzi pașii pe drumul cunoașterii, conștientă că ei au nevoie de dragoste, înțelegere, bunătate, respect și bunăvoință.Prin prisma formării mele profesionale și a devotamentului ce mă caracterizeaz,  îi voi ajuta să invețe cum să depășească neîncrederea, nesiguranța  și le voi oferi căldura umană de care au atâta nevoie, atunci când cu timiditate vor păși în sala de clasă. Îmi doresc să construim un parteneriat din care toți vom avea de câștigat, părinții, elevii și școala. Drumul va fi probabil uneori mai anevoios, cu obstacole ce necesită efort și voință pentu a fi depășite, dar sunt sigură că împreună vom reuși.”- Lavinia BalloAlternativa educațională Step by StepPărinții care înclină spre o metodă alternativă de învățare trebuie să cunoască o seamă de  concepte ale alternativei Step by Step: se lucrează pe centre, există o organizare diferită a spațiului care răspunde necesităților cop..

copyright © 2024 mesagerul.ro