Mesagerul.ro

Reguli pentru funcționarea spațiilor de joacă din Sfântu Gheorghe

Reguli pentru funcționarea spațiilor de joacă din Sfântu Gheorghe

Scris de: Mesagerul de Covasnala data de: 18 decembrie, 2019în: ȘtiriNiciun comentariu Listare EmailPrimăria Sfântu Gheorghe a anunțat supunerea în dezbatere publică a unui proiect de hotărâre privind regulamentul de organizare și funcționare a spațiilor de joacă situate pe domeniul public al municipiului.În raportul de specialitate anexat hotărârii se arată că pe domeniul public al Municipiului Sfântu Gheorghe sunt amenajate un număr total de 49 spații de joacă, dar în prezent nu există un act normativ care să reglementeze organizarea și funcționarea acestor spații de joacă. Potrivit aceleiași surse, în afară de spațiile de joacă situate pe domeniul public al orașului mai există astfel de spații deținute de alte entități (școli, grădinițe, complexe rezidențiale, etc.) care trebuie să se conformeze prevederilor legislației în vigoare, drept pentru care prin aplicarea Regulamentului propus spre aprobare și aceste spații de joacă ar intra în perfectă legalitate.În referatul privind aprobarea proiectului, viceprimarul Tóth-Birtan Csaba arată că asigurarea și păstrarea curățeniei, ordinii pe teritoriul Municipiului Sfântu Gheorghe, respectiv pe amplasamentele pe care au fost amenajate spațiile de joacă, întreținerea, repararea și funcționarea în siguranță a echipamentelor de joacă, respectarea normelor privind igiena și starea de curățenie a amplasamentelor în cauza, constituie o obligație fundamentală a autorităților administrației publice locale, iar menținerea integrității echipamentelor de joacă și păstrarea curățeniei reprezintă o obligație a locuitorilor municipiului.„Pe domeniul public al Municipiului Sfântu Gheorghe au fost amenajate până în prezent un număr de 49 amplasamente ca fiind spații de joacă, în continuare urmând să fie amenajate alte asemenea spații. Deoarece până în prezent la nivelul municipiului nu există un act normativ prin care este reglementată organizarea și funcționarea spațiilor de joacă pentru copii, respectiv în scopul asigurării unor măsuri de informare a utilizatorilor spaţiilor de joacă, a prevenirii producerii unor defecţiuni, a prevenirii distrugerii/vandalizării echipamentelor cu care acestea sunt dotate şi al menţinerii unor condiţii optime de utilizare, considerăm oportună aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a spațiilor de joacă situate pe domeniul public al Municipiului Sfântu Gheorghe.” – se arată în referat.Regulamentul propus spre dezbatere și aprobare stabileşte atât obligaţiile Primăriei  Municipiului Sfântu Gheorghe în calitate de deținător și administrator, cât şi ale beneficiarilor (utilizatorilor) spaţiilor de joacă, amplasate pe domeniul public al Municipiului.Spre exemplu, în ceea ce privește obligațiile municipalității, proiectul supus dezbaterii prevede că Municipiul Sfântu Gheorghe, prin personalul împuternicit din cadrul Direcției de Gospodărire Comunală, să verifice modul de executare a lucrărilor de curăţenie, întreţinere, revizii şi reparaţii la spațiile de joacă; să se asigure de funcţionarea corectă a echipamentelor din spaţiile de joacă în condiţii de siguranţă şi securitate; să asigure prezenţa prin reprezentanţi din cadrul Serviciului de Gospodărire a Domeniului Public la toate inspecţiile organelor de control; să rezolve cu celeritate sesizările cetăţenilor, să întocmească şi să ţină la zi un registru de evidenţă al acestor sesizări şi reclamaţii cu evidenţierea modului de soluţionare al acestora; să asigure procurarea de echipamente destinate spaţiilor de joacă numai în condiţiile respectării legislaţiei în vigoare; să informeze beneficiarii în legătură cu denumirea echipamentelor din spaţiile de joacă, potenţialele pericole, modul adecvat de utilizare şi comportamentul utilizatorilor;  să propună scoaterea din uz a echipamentelor de joacă, echipamentelor care nu mai pot asigura securitatea consumatorilor (beneficiarilor), din cauza uzurii, respectiv a exploatării necorespunzătoare sau vandalizării; să asigure respectarea ordinii în spaţiile de joacă prin inspecţiile periodice şi să aplice sancţiuni prin intermediul Poliţiei Locale pentru nerespectarea regulamentului de utilizare a spaţiilor de joacă și să aducă la cunoştinţa beneficiarilor programul de funcţionare al spaţiilor de joacă, prin afişaje montate în incinta acestora.În ceea ce privește obligaţiile responsabilului cu întreţinerea locurilor de joacă, regulamentul prevede, printre altele, ca aceștia: să efectueze lucrările de întreţinere, reparaţii şi revizii la locurile de joacă din zona de care răspund, conform „Programului lunar de lucrări”, respectiv „Programului de lucrări urgente” sau planificărilor întocmite de către personalul compartimentului de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe; să remedieze în cel mai scurt ..

copyright © 2024 mesagerul.ro