Mesagerul.ro

Solicitări de locuri în învățământul profesional și în învățământul dual

Solicitări de locuri în învățământul profesional și în învățământul dual

Scris de: Mesagerul de Covasnala data de: 11 noiembrie, 2019în: ȘtiriNiciun comentariu Listare EmailPână în data de 22 noiembrie (a.c.), operatorii economici din județ pot să transmită solicitări privind școlarizarea în învățământul profesional și pentru învățământul dual, pentru anul şcolar 2020-2021.Învățământul profesional reprezintă un traseu de formare profesională inițială care se organizează pentru calificări profesionale, nivel 3 conform Cadrului Naţional al Calificărilor, stabilite de Ministerul Educaţiei Naţionale în conformitate cu Registrul Național al Calificărilor, în funcție de nevoile pieței muncii, identificate prin documente strategice de planificare a ofertei de formare regionale, județene și locale sau la solicitarea directă a operatorilor economic – se arată pe platforma www.alegetidrumul.ro.Învăţământul profesional se adresează absolvenţilor clasei a VIII-a, are o durată de cel puţin 3 ani şi are o pondere semnificativă a pregătirii practice derulate la operatorul economic: – în primul an, pregătirea practică realizată în atelierele şcolii şi la operatorul economic reprezintă aproximativ 20% din timpul total alocat programului; – în al doilea an aproximativ 60% din timp este alocat pregătirii practice; – în anul al treilea, aproximativ 72% din timp este alocat pregătirii practice. Pe parcursul celor trei ani sunt organizate stagii comasate de practică cu o durată totală de 24 de săptămâni , 5 săptămâni în primul an, 9 săptămâni în anul doi şi 10 săptămâni în cel de-al treilea an.Printre obiectivele învățământului profesional de stat se numără: a) formarea competențelor profesionale ale elevilor, specifice unei calificări profesionale de nivel 3 al Cadrului Național al Calificărilor corespunzător nivelului de referință 3 al Cadrului European al Calificărilor; b) dezvoltarea și diversificarea competențelor cheie necesare în scopul integrării socioprofesionale și progresului în viitoarea carieră; c) facilitarea integrării socio-profesionale a absolvenților învățământului profesional în concordanță cu aspirațiile profesionale și cu necesitățile pieței muncii; d) implicarea angajatorilor în asigurarea forței de muncă calificate, în funcție de nevoile proprii; e) dezvoltarea motivației tinerilor pentru muncă și a interesului pentru învățare, printr-o abordare integrată a pregătirii teoretice și practice într-o calificare solicitată de piața muncii, cu posibilitatea de continuare a studiilor, în funcție de interesele profesionale și potențialul individual de dezvoltare.În ceea ce privește învățământul dual,  trebuie știut că acesta reprezintă o formă de organizare a învăţământului profesional cu următoarele caracteristici specifice: este organizat la iniţiativa operatorilor economici interesaţi, în calitate de potenţiali angajatori şi parteneri de practică; asigură oportunităţi sporite de educaţie şi formare profesională pe baza unui contract de parteneriat şi a unor contracte individuale de pregătire practică, prin pregătirea practică organizată în răspunderea principală a operatorilor economici;  operatorii economici asigură pregătirea practică a elevilor, bursă la nivelul celei acordate din fonduri publice şi alte cheltuieli pentru formarea de calitate a elevilor; facilitează implicarea operatorilor economici în mecanismele decizionale la nivelul unit..

copyright © 2024 mesagerul.ro