BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

„Tehnici de exprimare a emoțiilor, prin intermediul activităților muzicale și de educație artistico-plastică”- tema SIMPOZIONULUI JUDEȚEAN DE CREATIVITATE PEDEGOGICĂ

„Tehnici de exprimare a emoțiilor, prin intermediul activităților muzicale și de educație artistico-plastică”- tema SIMPOZIONULUI JUDEȚEAN DE CREATIVITATE PEDEGOGICĂ

Scris de: Mesagerul de Covasnala data de: 28 februarie, 2020în: Educaţie/Cultură, Eveniment, Stiri localeNiciun comentariu Listare Email  24 de lucrări având ca temă prezentarea de tehnici de exprimare a emoțiilor, prin intermediul activităților muzicale și de educație artistico-plastică, au fost realizate de cadre didactice din județ, pentru simpozionul de creativitate pedagogică ce a avut loc joi, 27 februarie, la Întorsura Buzăului. Evenimentul a fost unul de înaltă ținută, printre invitați numărându-se reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării, profesori universitari și nu numai. Simpozionul de creativitate pedagogică inițiat și desfășurat anual de către cadrele didactice din învățământul preșcolar –secția română, dorește să materializeze capacitățile creative ale cadrelor didactice, prin acțiuni și activități concrete centrate pe analiza nevoilor reale, precum și pe valorificarea resurselor de care acestea dispun. Simpozionul și-a propus să atragă atenția asupra importanței creativității și inovației pentru dezvoltarea personală și socială oferind cadrelor didactice posibilitatea manifestării inițiativei și creativității într-un context educațional variat și flexibil, cadru care să asigure libertatea de gândire și aplicabilitatea practică. În același timp, și-a propus să facă cunoscute anumite preocupări științifice și didactice, să dezvolte conexiuni între unitățile școlare, să realizeze un schimb de experiență  între cadre didactice din județul Covasna în scopul manifestărilor creative comune, a declarat coordonatoarea evenimentului, inspectorul pentru educație timpurie din cadrul Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna,  Florica Nica. „În acest an, la cea de-a XIII-a ediție, am propus ca temă: <<Tehnici de exprimare a emoțiilor, prin intermediul activităților muzicale și de educație artistico-plastică>>.Motivele care au dus la alegerea temei se leagă de faptul că:Dezvoltarea emoțională are un rol esențial în menținerea stării de sănătate mentală. Ea influențeaza dezvoltarea și menținerea relațiilor sociale. Emoţiile sunt modalitatea noastră de adaptare la mediu. Primii factori care pot intervenii reglator în acest proces sunt familia şi grădiniţa. Utilizarea în diferite contexte a cuvintelor care denumesc emoţii este o modalitate de a învăţa copiii să recunoască şi să denumească emoţiile proprii sau ale celorlalţi devenind un model dar şi un antrenor pentru dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale;Vârsta preşcolară constituie o perioadă destul de lungă în care se produc însemnate schimbări în viaţa afectivă a copilului. Emoţiile şi sentimentele preşcolarului însoţesc toate manifestările lui, fie că este vorba de jocuri, de cântece, fie de îndeplinirea sarcinilor primite de la adulţi;Preșcolaritatea se caracterizează printr-o ofertă bogată în potențialități și disponibilități, care se cer a fi valorificate.  De ce activități artistico-plastice și de educație muzicală? Pentru că: prin creații artistice, copiii transmit emoţii şi trăiri care ne folosesc nouă cadrelor didactice, pentru a contura un tablou spiritual al acestora, pentru a vedea în ce măsură aceștia au un parcurs socio-afectiv și psihic echilibrat, iar în situațiile mai puțin fericite, chiar de a dep..

copyright © 2024 mesagerul.ro