Mesagerul.ro

PMP solicită anularea ordinului care interzice prefecților să comunice

PMP solicită anularea ordinului care interzice prefecților să comunice

Din data de 21 martie 2020, prefecților li s-a interzis să comunice orice informații  referitoare la criza generată de pandemie și situația specifică la nivelul

Din data de 21 martie 2020, prefecților li s-a interzis să comunice orice informații  referitoare la criza generată de pandemie și situația specifică la nivelul județelor țării. Printr-o adresă parafată de secretarul de stat din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Gheorghe Sorescu, li s-a transmis Instituțiilor Prefectului că orice comunicare pe subiecte privitoare la pandemie și criză se face doar de la nivel central, prin Grupul dc Comunicare Strategică. Este o mare eroare!

În situații de urgență, în situații de criză, comunicarea operativă este necesară și esențială interesului public. OUG nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, prevede că „Prefectul asigură conducerea comitetelor județene pentru situații de urgență.” În ce privește atribuțiile sale în această calitate, ordonanța indică explicit faptul că prefectul „acționează pentru menținerea climatului de pace socială și a unei comunicări permanente cu toate nivelurile instituționale și sociale, acordând o atenție constantă prevenirii tensiunilor sociale”. De asemenea, „dispune, în calitate de președinte al Comitetului județean pentru situații de urgență, măsurile care se impun pentru prevenirea și gestionarea acestora”.

 Iar OUG nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență definește „situațiile de urgență” ca fiind „evenimente excepționale, cu caracter nonmilitar, care amenință viața sau sănătatea persoanei, mediul înconjurător, valorile materiale și culturale, iar pentru restabilirea stării de normalitate sunt necesare adoptarea de măsuri și acțiuni urgente, alocarea de resurse specializate și managementul unitar al forțelor și mijloacelor implicate”. 

Totodată, actul normativ menționat stipulează că „managementul situației de urgență reprezintă ansamblul activităților desfășurate și procedurilor utilizate de factorii de decizie, instituțiile și serviciile publice abilitate pentru identificarea și monitorizarea surselor de risc, evaluarea informațiilor și analiza situației, elaborarea de prognoze, stabilirea variantelor de acțiune și implementarea acestora în scopul restabilirii situației de normalitate”. 

Din data de 21 martie 2020, prefecților li s-a interzis să comunice orice informații  referitoare la criza generată de pandemie și situația specifică la nivelul județelor țării. Printr-o adresă parafată de secretarul de stat din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Gheorghe Sorescu, li s-a transmis Instituțiilor Prefectului că orice comunicare pe subiecte privitoare la pandemie și criză se face doar de la nivel central, prin Grupul dc Comunicare Strategică. Este o mare eroare!

În situații de urgență, în situații de criză, comunicarea operativă este necesară și esențială interesului public. OUG nr. 57 din 3 iulie 2019, privind Codul administrativ, prevede că „Prefectul asigură conducerea comitetelor județene pentru situații de urgență.” În ce privește atribuțiile sale în această calitate, ordonanța indică explicit faptul că prefectul „acționează pentru menținerea climatului de pace socială și a unei comunicări permanente cu toate nivelurile instituționale și sociale, acordând o atenție constantă prevenirii tensiunilor sociale”. De asemenea, „dispune, în calitate de președinte al Comitetului județean pentru situații de urgență, măsurile care se impun pentru prevenirea și gestionarea acestora”.

 Iar OUG nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență definește „situațiile de urgență” ca fiind „evenimente excepționale, cu caracter nonmilitar, care amenință viața sau sănătatea persoanei, mediul înconjurător, valorile materiale și culturale, iar pentru restabilirea stării de normalitate sunt necesare adoptarea de măsuri și acțiuni urgente, alocarea de resurse specializate și managementul unitar al forțelor și mijloacelor implicate”. 

Totodată, actul normativ menționat stipulează că „managementul situației de urgență reprezintă ansamblul activităților desfășurate și procedurilor utilizate de factorii de decizie, instituțiile și serviciile publice abilitate pentru identificarea și monitorizarea surselor de risc, evaluarea informațiilor și analiza situației, elaborarea de prognoze, stabilirea variantelor de acțiune și implementarea acestora în scopul restabilirii situației de normalitate”. 

copyright © 2020 mesagerul.ro