BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

BRIGADA NUFARUL A FLITUIT 39 DE PROCURORI – Sectia pentru procu

BRIGADA NUFARUL A FLITUIT 39 DE PROCURORI – Sectia pentru procurori a CSM a inchis dosarul disciplinar al lui Bogdan Pirlog format dupa plangerea a 39 de procurori militari care l-au acuzat ca a denigrat parchetele militare dupa ce a afirmat ca „exista riscul transformarii lor in groapa de gunoi a Ministerului Public”. Dosarul disciplinar al procurorului Cristian Ardelean a fost suspendat pana se termina procesul presedintelui FJR Dragos Calin contra sefului IJ Lucian Netejoru (Minutele) BRIGADA NUFARUL A FLITUIT 39 DE PROCURORI – Sectia pentru procurori a CSM a inchis dosarul disciplinar al lui Bogdan Pirlog format dupa plangerea a 39 de procurori militari care l-au acuzat ca a denigrat parchetele militare dupa ce a afirmat ca „exista ri

BRIGADA NUFARUL A FLITUIT 39 DE PROCURORI – Sectia pentru procurori a CSM a inchis dosarul disciplinar al lui Bogdan Pirlog format dupa plangerea a 39 de procurori militari care l-au acuzat ca a denigrat parchetele militare dupa ce a afirmat ca „exista riscul transformarii lor in groapa de gunoi a Ministerului Public”. Dosarul disciplinar al procurorului Cristian Ardelean a fost suspendat pana se termina procesul presedintelui FJR Dragos Calin contra sefului IJ Lucian Netejoru (Minutele) BRIGADA NUFARUL A FLITUIT 39 DE PROCURORI – Sectia pentru procurori a CSM a inchis dosarul disciplinar al lui Bogdan Pirlog format dupa plangerea a 39 de procurori militari care l-au acuzat ca a denigrat parchetele militare dupa ce a afirmat ca „exista ri

Treizeci si noua de procurori militari au fost intorsi din drum de catre Sectia pentru procurori in materie disciplinara din Consiliul Superior al Magistraturii in sedinta din 12 ianuarie 2022. Ne referim la cei 39 de fosti si actuali magistrati care in primavara anului trecut l-au dat pe mana Inspectiei Judiciare pe procurorul #rezistent Bogdan Pirlog (foto) – adjunctul Parchetului Militar Bucuresti – pentru felul in care acesta s-a dezlantuit la adresa parchetelor militare si a anchetatorilor care le populeaza.Miercuri, 12 ianuarie 2022, procurorii CSM au desfiintat pe procedura dosarul disciplinar in care Inspectia Judiciara il acuza pe Pirlog de „manifestari care aduc atingere onoarei sau probitatii profesionale ori prestigiului justitiei, savarsite in exercitarea sau in afara exercitarii atributiilor de serviciu” (art. 99 lit. a din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor).Iata minuta Sectiei pentru procurori din dosarul nr. 8/P/2021:„Admite exceptia nulitatii absolute a rezolutiei de exercitare a actiunii disciplinare nr. 2259/B/21.07.2021 date in lucrarea nr. 21-1442/a1 din data de 21 iulie 2021.Constata nulitatea actiunii disciplinare formulate de Inspectia Judiciara impotriva paratului Pirlog Bogdan Ciprian, prim-procuror militar adjunct al Parchetului Militar de pe langa Tribunalul Militar Bucuresti, cercetat sub aspectul savarsirii abaterii disciplinare prevazute de art. 99 lit. a) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.Cu drept de recurs in termen de 15 zile de la comunicare, la Completul de 5 Judecatori al Inaltei Curti de Casatie si Justitie.Pronuntata in sedinta publica azi, 12 ianuarie 2022”.Nu este o exagerare cand spunem ca Bogdan Pirlog s-a dezlantuit: in data de 17 martie 2021, magistratul a publicat pe Juridice.ro articolul intitulat „Analiza Asociatiei Initiativa pentru Justitie cu privire la necesitatea reformei sistemului parchetelor militare”. In general, materialul copresedintelui AIJ pune probleme punctuale, pe un ton destul de civilizat. Totusi, la un moment dat, Pirlog isi varsa nervii pe intreaga procuratura militara din Romania, mergand pana acolo incat sa spuna ca „exista riscul transformarii parchetelor militare in groapa de gunoi a Ministerului Public prin incurajarea procurorilor cu probleme profesionale sau de integritate sa se transfere in cadrul sistemului parchetelor militare”.Redam pasajul din textul lui Pirlog care i-a iritat pe cei 39 de fosti si actuali procurori militari (click aici pentru a citi):„Sistemul parchetelor militare, asa cum este organizat in prezent, este profund disfunctional.Inca de la primul contact al noilor procurori militari (transferati incepand cu 2017) cu sistemul parchetelor militare a fost evident pentru acestia ca parchetele militare au fost concepute intentionat pentru a nu fi functionale, ci pentru a constitui cel mult o „sinecura” pentru o serie de „privilegiati ai sistemului”, care nu ar fi putut face fata profesional in nicio alta unitate de parchet din cadrul Ministerului Public. Contactul cu sistemul parchetelor militare a constituit pentru procurorii civili nou transferati la unitatile din Bucuresti un adevarat soc cultural, accentuat de faptul ca marea majoritate a acestora proveneau din cadrul unor unitati de elita ale Ministerului Public (DNA, DIICOT sau Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti). Aici au gasit o lume anacronica, inghetata la nivelul anilor 90, cu procurori care aveau o intelegere redusa a ceea ce presupune o activitate de urmarire penala la un standard probatoriu corespunzator realitatilor actuale si carora le lipsea vointa si capacitatea profesionala sa isi indeplineasca la un nivel minim obligatiile profesionale.Situatia calitatii resursei umane a fost agravata si de necesitatea obiectiva a inceperii unei anchete efective in dosarele „istorice”, ceea ce a dus, incepand cu anul 2015, la „canibalizarea” putinelor resurse profesionale de valoare din sistem. Astfel, au fost delegati, transferati sau numiti in functii de conducere la Sectia Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie unii dintre cei mai performanti procurori din sistemul parchetelor militare. In special pentru parchetele militare din Bucuresti efectul acestei masuri a fost dramatic, resursa umana ramasa fiind mult inferioara chiar si raportat la media profesionala oricum scazuta din sistemul parchetelor militare.Cauzele ineficientei sistemului parchetelor militare tin atat de deficientele sistemice, cat si de calitatea resurselor umane. Astfel, prezentam exemplificativ urmatorii vectori de ineficienta:– existenta in cadrul sistemului parchetelor militare, chiar ocupand functii de conducere, a unor procurori proveniti din randul militarilor diverselor structuri, fiind admisi in profesie direct, fara sa promoveze vreun concurs sau examen si fara ca acestia sa fi activat vreun moment intr-un parchet civil sau sa fi parcurs vreun modul de formare initiala in cadrul Institutului National al Magistraturii;– perpetuarea din partea procurorilor militari proveniti din randul structurilor militare a unei raportari la sistemul de grade si recompense de natura militara si nu la cele specifice magistratilor, in special „obsesia” pentru obtinerea gradului de general, care presupune o serie de demersuri netransparente, de natura informala, personala si care plaseaza parchetul intr-o pozitie subordonata Ministerului Apararii Nationale, duce la o veritabila vulnerabilizare a parchetului militar si provoca deservicii majore interesului justitiei;– lipsa unei structuri de politie judiciare proprie sau a unei structuri de politie dedicata, care sa aiba ca obiectiv sprijinirea activitatii de urmarire penala a parchetelor militare (similar serviciului omoruri din cadrul DGPMB care asigura suportul procurorilor criminalisti din cadrul Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti in investigarea in regim de urmarire penala proprie a infractiunilor intentionate care au avut ca urmare decesul persoanei);– implicarea nejustificata a Ministerului Apararii Nationale in procesul de transfer in cadrul instantelor militare si parchetelor militare si raportarea eronata a procedurii transferului in functiile de judecator militar si de procuror militar la sistemul de incadrare a ofiterilor in cadrul Ministerului Apararii Nationale, ceea ce a dus la conditionarea transferurilor de indeplinirea unor conditii aberante, fara suport legal primar, precum parcurgerea unor probe sportive, de natura a restrange enorm baza de recrutare in cadrul parchetelor militare, distorsionand nepermis criteriile de performanta profesionala cerute magistratilor procurori;– lipsa unor specialisti in diverse domenii detasati la parchet;– lipsa sistemului informatizat de evidenta a cauzelor – ECRIS;lipsa accesului la anumite baze de date la care deja au acces parchetele civile, precum cea a Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara, Oficiul Registrului Comertului (RECOM), Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date (D.E.P.A.B.D.), cazierul judiciar (ROCRIS);– Lipsa accesului prin intermediul Sistemului Informatic Integrat, la baze de date administrate de:o Ministerului Administratiei si Internelor (evidenta autoturismelor furate, evidenta detinatorilor de arme si a armelor declarate furate, evidenta persoanelor, a detinatorilor de pasapoarte, a permiselor de conducere; evidenta traficului de frontiera si sistemul national de evidenta a strainilor; evidenta persoanelor aflate in aresturile politiei, a persoanelor disparute, a persoanelor si cadavrelor cu identitate necunoscuta, a persoanelor pentru care s-a luat masura preventiva a controlului judiciar, a persoanelor urmarite in Romania, etc.)o Ministerul Finantelor Publice – ANAF (cod fiscal, dosar fiscal, declaratii fiscale, contribuabili persoane fizice, cazier fiscal, creante fiscale, conturi bancare, fisa fiscala, returnare TVA, persoanele juridice declarate inactive, Trafic Control, baza de data Phoenix);o Ministerul Finantelor Publice – ANV (evidenta importurilor si exporturilor, tranzit, EMCS);o Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (persoane inregistrate, medici, furnizori de servicii medicale);o Ministerul Educatiei Nationale (lista elevilor, personalul si unitatile de invatamant);o Minister...

copyright © 2022 mesagerul.ro