BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

MOSIA LUI MATEESCU – Seful CSM Bogdan Mateescu si-a ocolit cole

MOSIA LUI MATEESCU – Seful CSM Bogdan Mateescu si-a ocolit colegii ca sa-l unga pe judecatorul George Catalin Serban secretar general. Serban sta nelegal pe functie. Desi legea prevede ca numirea o face Plenul, Serban a fost delegat succesiv prin trei decizii ale lui Mateescu. S-a apelat la o veche smecherie: pauza de cateva zile intre delegari, sa nu fie prelungire. Nicaieri in lege si in regulamentul de functionare nu se vorbeste de posibilitatea ca seful CSM sa poata delega secretarul general MOSIA LUI MATEESCU – Seful CSM Bogdan Mateescu si-a ocolit colegii ca sa-l unga pe judecatorul George Catalin Serban secretar general. Serban sta nelegal pe functie. Desi legea prevede ca numirea o face Plenul, Serban a fost delegat succesiv prin trei dec

MOSIA LUI MATEESCU – Seful CSM Bogdan Mateescu si-a ocolit colegii ca sa-l unga pe judecatorul George Catalin Serban secretar general. Serban sta nelegal pe functie. Desi legea prevede ca numirea o face Plenul, Serban a fost delegat succesiv prin trei decizii ale lui Mateescu. S-a apelat la o veche smecherie: pauza de cateva zile intre delegari, sa nu fie prelungire. Nicaieri in lege si in regulamentul de functionare nu se vorbeste de posibilitatea ca seful CSM sa poata delega secretarul general MOSIA LUI MATEESCU – Seful CSM Bogdan Mateescu si-a ocolit colegii ca sa-l unga pe judecatorul George Catalin Serban secretar general. Serban sta nelegal pe functie. Desi legea prevede ca numirea o face Plenul, Serban a fost delegat succesiv prin trei dec

Consiliul Superior al Magistraturii a devenit mosia judecatorului Bogdan Mateescu (foto 1), care a ajuns sa-i ocoleasca cu gratie pe ceilalti membri ai CSM. O dovedeste cazul secretarului general al CSM, judecatorul George Catalin Serban (foto 2), care ocupa nelegal aceasta functie, dupa cum Lumea Justitiei va dezvalui in editia de astazi. Desi legea prevede ca secretarul general al CSM este numit de catre Plenul Consiliului, George Catalin Serban se afla in functie ca urmare a delegarii dispuse de catre presedintele CSM Bogdan Mateescu. Si Bogdan Mateescu l-a delegat pe judecatorul George Catalin Serban ca secretar general al CSM nu o data, ci de trei ori. Iar ca sa ocoleasca Plenul, deci pe ceilalti membri ai CSM, Bogdan Mateescu a apelat la o mai veche smecherie folosita in cazul delegarilor: pauza de cateva zile intre delegari ca sa nu fie considerata prelungire de delegare si pentru a se ocoli Plenul CSM.Secretarul general este una dintre cele mai importante persoane din CSM. Conduce intregul aparat de lucru al Consiliului, iar prin mana sa trec mai toate actele. Pana in ianuarie 2021, functia de secretar general al CSM a fost detinuta de judecatorul Marius Tudose, care a decis sa plece la pensie. Locul sau a fost luat de judecatorul George Catalin Serban, la acea data directorul Directiei Legislatie, documentare si contencios din CSM, in trecut presedinte al Tribunalului Calarasi.Pe langa legeProblema este ca judecatorul George Catalin Serban a fost instalat in functia de secretar general al CSM direct de catre seful Consiliului Bogdan Mateescu, desi Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii si Regulamentul de organizare si functionare a CSM stabilesc faptul ca secretarul general al CSM este numit de catre Plenul Consiliului. Mai exact, conform raspunsului primit de Lumea Justitiei din partea CSM, judecatorul George Catalin Serban a fost pus in functia de secretar general al CSM prin trei decizii de delegare emise de seful Consiliului Bogdan Mateescu. Da, ati cititi bine: este vorba despre trei decizii de delegare a lui Serban ca secretar general al CSM, nu o decizie urmata de doua prelungiri.Astfel, judecatorul George Catalin Serban a devenit secretar general al CSM ca urmare a delegarii sale in aceasta functie prin Decizia nr. 3 din 8 ianuarie 2021 emisa de seful Consiliului, Bogdan Mateescu (vezi facsimil 1). Decizia prevede ca: “Incepand cu data de 11.01.2021, domnul judecator George Catalin Serban se deleaga in functia de secretar general al Consiliului Superior al Magistraturii, pentru o perioada de 3 luni, dar nu mai mult de ocuparea functiei prin concurs sau examen, in conditiile legii”.Uterior, presedintele CSM Bogdan Mateescu a emis Decizia nr. 88 din 18 martie 2021 (vezi facsimil 2) prin care s-a stabilit ca: “Incepand cu data de 14.04.2021, domnul judecator George Catalin Serban se deleaga in functia de secretar general al Consiliului Superior al Magistraturii, pentru o perioada de 3 luni, dar nu mai mult de ocuparea functiei prin concurs sau examen, in conditiile legii”.In fine, prin Decizia nr. 196 din 13 iulie 2021 emisa de seful CSM Bogdan Mateescu (vezi facsimil 3) s-a hotarat ca: “Incepand cu data de 16.07.2021, domnul judecator George Catalin Serban se deleaga in functia de secretar general al Consiliului Superior al Magistraturii, pentru o perioada de 3 luni, dar nu mai mult de ocuparea functiei prin concurs sau examen, in conditiile legii”.Una zice legea, alta face MateescuAstfel, pe langa faptul a avem de-a face practic nu cu o delegare si apoi o prelungire a acestei delegari, ci cu trei delegari distincte – aspect asupra caruia vom reveni -, se poate observa cat se poate de limpede ca judecatorul George Catalin Serban a devenit secretar general al CSM prin trei decizii emise de seful Consiliului Bogdan Mateescu. Or, aceasta este o problema, intrucat secretarul general al CSM nu putea fi numit decat de catre Plen. Nu o spunem noi, ci Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii si Regulamentul de organizare si functionare a CSM.Iata prevederile din Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii care demonstreaza ca seful CSM Bogdan Mateescu nu putea pune secretarul general al CSM, ca judecatorul George Catalin Serban ocupa nelegal functia de secretar general al CSM si ca Plenul CSM trebuia sa numeasca secretarul general al CSM:Art. 39 din Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii: “Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeste secretarul general si personalul cu functii de conducere din aparatul Consiliului Superior al Magistraturii”.Art. 61 alin. (2) din Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii: “Secretarul general este numit si revocat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii dintre judecatorii si procurorii care au cel putin 8 ani vechime in magistratura”.Iata prevederile din Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii care demonstreaza ca seful CSM Bogdan Mateescu nu putea pune secretarul general al CSM, ca judecatorul George Catalin Serban ocupa nelegal functia de secretar general al CSM si ca Plenul CSM trebuia sa numeasca secretarul general al CSM:Art. 16 alin. (1) punctul 27 din Regulamentul de organizare si functionare a CSM: “Plenul are urmatoarele atributii: numeste si revoca secretarul general, secretarul general adjunct si personalul cu functii de conducere din aparatul propriu al Consiliului".Art. 80 alin. (1) din Regulamentul de organizare si functionare a CSM: “Secretarul general este numit de Plen, de regula, dintre judecatorii care au cel putin 8 ani vechime in magistratura”.Articolul 120 din Regulamentul de organizare si functionare a CSM: “Personalul de conducere din aparatul propriu al Consiliului este numit de Plen”.Mateescu fie nu stie legea, fie e de rea-vointaAsadar, lucrurile sunt cat se poate de limpezi: atat Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii cat si Regulamentul de organizare si functionare a CSM prevad ca Plenul CSM este cel care numeste secretarul general. Nu exista deci nicio alta norma care sa ii fi dat dreptul presedintelui CSM Bogdan Mateescu sa il instaleze pe judecatorul George Catalin Serban in functia de secretar general al CSM. Nici macar prin delegare.Totusi, in cele trei decizii aratate mai sus Bogdan Mateescu face trimitere la un articol din Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii si la trei articole din Regulamentul de organizare si functionare a CSM pentru a justifica delegarea judecatorului George Catalin Serban in functia de secretar general al CSM. Din pacate pentru Mateescu, cele patru articole la care se refera nu prevad nicicum posibilitatea ca seful CSM sa il numeasca, inclusiv prin delegare, pe secretarul general al CSM.Astfel, primul articol invocat de Bogdan Mateescu in cele trei decizii este art. 24 alin. (4) din Legea 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii: “Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii indeplineste orice alte atributii stabilite de lege, de Regulamentul de organizare si functionare administrativa a Consiliului Superior al Magistraturii si de plen”.Este un articol cu prevederi generale, fara nicio referire directa la numirea sau posibilitatea de delegare de catre seful CSM a secretarului general al CSM.Apoi, Bogdan Mateescu face trimitere la art. 10 din Regulamentul de organizare si functionare a CSM:”(1) Consiliul Superior al Magistraturii este condus de presedinte, ajutat de un vicepresedinte, alesi pentru un mandat de un an. Mandatul presedintelui nu poate fi reinnoit.(2) Presedintele si vicepresedintele Consiliului fac parte din sectii diferite.3) Pentru functiile de presedinte si vicepresedinte pot candida doar membrii judecatori si procurori prevazuti la art. 9 alin. (2) lit. a).(4) Membrii judecatori si procurori care doresc sa candideze pentru functiile de presedinte, respectiv vicepresedinte isi depun candidaturile, insotite de un proiect privind obiectivele urmarite, in Sectia pentru judecatori, respectiv in Sectia pentru procurori.(5) Sectiile corespunzatoare ale Consiliului analizeaza si dezbat candidaturile depuse si desemneaza candidatii pentru functiile de presedinte si vicepresedinte. Hotararea se ia in prezenta a cel putin 2/3 din membrii sectiei, cu votul majoritatii membrilor prezenti.(6) Pentru functiile de presedinte si vicepresedinte candideaza un judecator si un procuror desemnati de Sectia pentru judecatori, respectiv Sectia pentru procurori, in conditiile alin. (5).(7) Presedintele si vicepresedintele sunt alesi de P...

copyright © 2021 mesagerul.ro