1000 de liceeni vizitează companii în proiectul Joblandia.
Joblandia, un proiect al HR Club, susținut de BCR, facilitează vizitele liceenilor la diverse companii din mai multe orașe din România. Majoritatea vizitelor au avut loc în București, Baia Mare, Oradea și Iași. Joblandia va continua și în anul școlar 2023-2024, cu o perioadă mai lungă de timp pentru vizite.
HR Club, asociația profesioniștilor în HR, oferă informații noi despre Săptămâna Joblandia. Proiectul, care se desfășoară între lunile martie și iulie, sprijină profesorii de liceu oferindu-le o alternativă practică prin care își pot încuraja elevii să își înțeleagă mai bine oportunitățile de carieră.
Până acum, Joblandia a facilitat accesul la birourile mai multor companii din țară pentru peste 300 de tineri, oferind noi oportunități de învățare și o conexiune directă cu mediile de lucru. Alți 1000 de liceeni sunt programați să viziteze firmele înregistrate în program, până la sfârșitul anului școlar.
O profesoară de la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, care a vizitat companii alături de elevii săi, spune: „Liceenii au ocazia să vadă și să experimenteze cum este să lucrezi în diferite industrii timp de câteva ore. Acest lucru le permite să-și descopere mai bine propriile interese și, de ce nu, să-și facă o idee despre tipul de job pe care doresc să-l aibă, chiar dacă poate fi ceva la care nu s-au gândit până acum”.
30 de companii s-au înscris și 60 de licee și-au programat vizitele în cadrul acestei prime ediții a proiectului Joblandia. Profesorii se pot înscrie în continuare pe www.joblandia.ro pentru a-și programa vizitele la sediile companiilor până la sfârșitul anului școlar.
Companiile de pe platformă provin din industrii precum: bancar, servicii de mobilitate, resurse umane, alimentație, retail, industria auto, petrol și gaze, asigurări, servicii profesionale, electrocasnice sau frumusețe.
„Această primă ediție a Săptămânii Joblandia ne arată cât de important este pentru noi să creăm în continuare oportunități de orientare profesională pentru liceeni. Până acum, opinia profesorilor a fost excelentă, iar studenții sunt încântați să vadă ce se întâmplă de fapt într-un mediu de lucru. Mai mult decât atât, cu o rată atât de mare de abandonare a facultăților și cu doar 35% dintre tineri care lucrează în același domeniu în care își au studiile, cunoașterea viitorilor angajatori care încep liceul devine o mare nevoie. Acesta este motivul pentru care suntem bucuroși să contribuim cu resursele noastre, cunoștințele și cu partenerii potriviți. Pentru noi, Joblandia abia a început.”, spune Dana Cavaleru, Director Executiv la HR Club.