Creșteri ale profitului la AQUILA
AQUILA: Venituri mai mari cu 20% și creștere cu 122% a profitului net în primul trimestru al anului 2023, ca urmare a strategiei de dezvoltare.
AQUILA, lider de piață în domeniul serviciilor integrate de distribuție și logistică pentru bunuri de larg consum, în România și Republica Moldova, cu o experiență de aproape 30 de ani în această industrie, a încheiat primul trimestru al anului 2023 cu 20% creșterea veniturilor față de aceeași perioadă a anului trecut. Profitul companiei a înregistrat un avans de 122% ca urmare a creșterii segmentului de afaceri de distribuție, ajungând la 27 milioane lei în primul trimestru al anului 2023. Rezultatul a fost atins în contextul creșterii organice a afacerilor, susținut de strategia companiei de a se concentra pe canalele cu cel mai mare potențial de creștere și de a optimiza mixul de produse vândute.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA:
„AQUILA continuă să-și consolideze poziția pe piețele din România și Republica Moldova prin creștere organică, cu accent pe segmentul de distribuție. Ne dezvoltăm în direcțiile pe care ni le-am asumat și am făcut pași importanți la începutul acestui an pentru a îmbunătăți marjele și a semna noi parteneriate, acțiuni care s-au reflectat în rezultatele obținute. Excelența operațională este primordială pentru noi, ne optimizăm constant, inclusiv prin componenta de digitalizare, care va avea impact asupra profitabilității. De asemenea, continuăm să ne dezvoltăm portofoliul de clienți și să ne extindem operațiunile logistice disponibile.”
Veniturile AQUILA au crescut cu aproximativ 93 de milioane de lei (+20%), de la 469 de milioane de lei în primele trei luni ale anului 2022 la 562 de milioane de lei în aceeași perioadă a anului 2023, în timp ce marja brută din vânzarea de bunuri a crescut cu aproximativ 26 de lei. milioane (+1,4 pp) la 22,3%.
În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au susținut rezultatele companiei, înregistrând o creștere de 20% pe segmentul de distribuție, 13% pe segmentul de logistică și 7% pe segmentul de transport.
Evoluția veniturilor din segmentul de distribuție a fost determinată de creșterea organică pe toate cele trei canale de vânzare: tradițional (+37%), HoReCa (+31%) și benzinării și magazine de proximitate (+23%). Veniturile mărcilor proprii ale companiei, Gradena și La Masă, au crescut cu 45% în primul trimestru al anului, la 18,7 milioane lei.
Portofoliul AQUILA este format din aproximativ 10.000 de produse, dintre care peste 1.000 au fost lansate anul trecut.
EBITDA a crescut cu 13 milioane lei în primul trimestru al anului 2023 față de aceeași perioadă din 2022, ajungând la peste 40 milioane lei, o creștere de 48%.
Compania își propune să-și dubleze EBITDA până în 2026, cu referire la 2021, prin dezvoltarea afacerii și M&A, prin achiziționarea de companii care au mărci proprii în portofoliu sau sunt distribuitori de mărci cunoscute.
În ceea ce privește sustenabilitatea, pilon al strategiei companiei, AQUILA și-a stabilit și un obiectiv de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 10% până în 2026, cu 2021 ca an de referință, prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor, eficientizarea operațiunilor logistice, cursuri de conducere defensivă. pentru angajați, precum și utilizarea surselor alternative de energie.