Mesagerul.ro

Lewis Hamilton și Mercedes distruși de anularea Grand Prix-ului

Lewis Hamilton și Mercedes distruși de anularea Grand Prix-ului

Mercedes, care nu atinge ritmul cu disperare în comparație cu liderii fugari Red Bull în acest sezon, urma să aducă un nou pachet de upgrade la Marele Premiu Emilia Romagna, acum anulat.
Vorbesc despre asta de săptămâni întregi. De fapt, de la Marele Premiu al Bahrainului de la începutul lunii martie, Mercedes a identificat acest weekend la Imola ca un nou început nu numai în acest sezon, ci și în această nouă fază de reglementări cu efect de sol introduse pentru prima dată anul trecut.

Toto Wolff nu a ascuns revenirea F1 pe circuitele europene tradiționale, marcând o linie în nisip pentru perspectivele echipei sale în 2023, Lewis Hamilton și George Russell așteaptă cu nerăbdare în cabina de pilotaj pentru a vedea cât de mult pot reduce decalajul uriaș – 128 puncte în clasamentul constructorilor – cu Red Bull în față.

Vestea de miercuri despre anularea Marelui Premiu al Emilia Romagna din acest weekend vine ca o lovitură amară pentru planurile lor de dezvoltare. În schema mai largă a lucrurilor, totuși, averile Mercedes nu sunt cu mult o prioritate.
Rapiditatea celor de la Formula 1 pe terenul de la Imola nu a trecut neobservată în ultimele zile. F1 a făcut apelul corect să anuleze, având în vedere inundațiile severe din regiune, chiar dacă, așa cum era de așteptat, cursa nu poate fi reprogramată anul acesta. Pentru o entitate sportivă și un organism de conducere, FIA, care au greșit în mod repetat în ultimele luni, de data aceasta comunicarea dintre directori, echipe și mass-media a fost clară pe tot parcursul într-o situație în continuă schimbare.
Spre deosebire de Australia în 2020, pe fondul focarului de coronavirus, precum și de Spa în 2021, cu ploile abundente care au făcut în cele din urmă redundante cursele, apelul aici a fost decisiv, în timp ce chestiunile de mult mai mare importanță pentru organismele locale din nordul Italiei, nu în ultimul rând serviciile de urgență au întâietate.

Totuși, într-un context sportiv, având în vedere anticiparea absolută de la Mercedes pentru un pachet de upgrade care urma să includă un trio de noi sidepod-uri, podea și suspensie față, această întârziere este departe de a fi ideală.

În weekend, directorul de inginerie Andrew Shovlin a declarat: „Am luat câteva decizii cu privire la modul în care dezvoltăm mașina – cum funcționează aerodinamic mașina, cum modelăm caracteristicile mașinii, cum se comportă aceasta în ceea ce privește manevrabilitatea. Ceea ce vom aduce pe pista de la Imola este primul pas al acestei lucrări. Acest lucru durează destul de mult timp pentru a se dezvolta în tunelul de vânt, nu poți face aceste lucruri peste noapte. Dar pachetul Imola este primul pas în această direcție.”

La Imola, cu trei sesiuni de antrenament, calificări și o cursă de 63 de ture pe un circuit european tradițional cu 19 viraj – chiar dacă s-ar fi prognozat ploaie – tehnicienii și inginerii de la Mercedes ar fi strâns date utile privind performanța, consecvența și performanța W14. S-ar fi făcut o evaluare imediată: upgrade-urile au făcut mașina mai rapidă?

Dar nu mai este pachetul Imola. În mod destul de nesatisfăcător, acum este pachetul Monaco.
Dintre toate cele 23 de circuite de curse din programul 2023, curbele întortocheate ale principatului sunt probabil ultimul loc în care upgrade-urile ar dori să fie testate prima dată. Dimensiunile unice ale circuitului stradal din Monaco sunt neconforme cu majoritatea pistelor din calendar, ceea ce înseamnă că upgrade-urile menite să îmbunătățească calitatea mașinii pe parcursul unui sezon ar putea să nu aibă un impact pozitiv în Monaco.

copyright © 2024 mesagerul.ro