Săptămâna designului românesc
Romanian Design Week 2023, cel mai mare festival dedicat industriilor creative locale, este pe cale să înceapă!
Între 12 și 28 mai, RDW prezintă cea mai mare ediție de până acum, transformând Bucureștiul în capitala Designului Românesc.
Institutul deschide vineri, 12 mai, cea de-a 11-a ediție a Romanian Design Week, proiect sustinuț de UniCredit Bank. Epicentrul festivalului va fi Piața Amzei, unde vor fi expuse peste 160 de proiecte de arhitectură și design, în timp ce alte 100 de evenimente vor avea loc în tot Bucureștiul pe durata festivalului.
Sub tema „Conexiuni”, RDW 2023 investighează și propune designul ca un instrument valoros pentru abordarea și rezolvarea preocupărilor legate de modul în care ne putem conecta unii cu alții și cum putem crea spații comune de dialog, într-o lume în continuă schimbare.
Expoziția RDW va avea loc în Piața Amzei, fiind un proiect realizat de Primăria Sectorului 1, împreună cu Institutul. 162 de lucrări din 6 specializări diferite, de la arhitectură la design interior, design grafic, design de produs, ilustrație și modă, vor fi prezentate publicului care va avea acces gratuit la expoziție.
Proiectele prezentate la RDW Exhibition au fost selectate atât de curatori români renumiți, cât și de specialiști internaționali, dintr-un total de peste 400 de lucrări depuse în apelul inițial de proiecte.
„Piața Amzei este unul dintre spațiile cheie din centrul Bucureștiului, cu o istorie importantă în memoria orașului, pe care ne dorim cu toții să fie reintegrat în circuitul urban. Ediția din acest an își propune să fie un exercițiu de revitalizare a pieței și un studiu de caz care să demonstreze marele potențial al acestui spațiu atât pentru oraș, cât și pentru locuitorii săi. Păstrându-și funcția de piață agroalimentară, susținută de un conținut cultural unic, dorim să demonstrăm că piața poate deveni un loc de întâlnire pentru reprezentanții industriilor creative, dar mai ales pentru public, care va redescoperi cu această ocazie un public foarte valoros. spațiu, unde își pot petrece timpul liber”, a explicat Andrei Bortun, CEO The Institute.
Experiența din Piața Amzei este completată și de alte formate importante ale #RDW2023:
Young Design powered by Diploma propune perspectiva noii generații de artiști, arhitecți și designeri români într-o expoziție multidisciplinară. În cadrul acestui nou format din cadrul festivalului, publicul va explora preocupările tinerilor creatori, admirând peste 30 de expozanți, proaspeți absolvenți ai facultăților cu profil creativ din toată țara, care expun proiecte de arhitectură, design de produs, modă, ilustrație, si design grafic. Expoziția are mai mulți parteneri precum: Globalworth, Primăria București prin Expo Arte, Primăria Sectorului 1.
RDW Social este programul de socializare din cadrul festivalului și este alimentat de IQOS. Anul acesta, RDW Social propune o serie de petreceri și contexte de networking, care creează oportunități de întâlniri, discuții și socializare între creativi și public. RDW Parteneri sociali cu Kozel și Jidvei.
Creative Corner constă în expoziția Circular Catalysts, rezultat al colaborării dintre designeri, artiști și meșteri din România și Marea Britanie. Expoziția prezintă fotografii, texte și obiecte care ilustrează puterea designului și dialogului interdisciplinar. Circular Catalysts este dezvoltat de British Council România, în parteneriat cu Institutul Cultural Român.
De asemenea, publicul adult va avea ocazia să descopere, tot în Piața Amzei, instalația „Echoes of Presence”. Acesta își propune să ofere o experiență prin care prezența vizitatorilor influențează mediul înconjurător și percepția celorlalți, printr-o serie de senzori care declanșează efecte spectaculoase în trei spații diferite. Instalația a fost aleasă de comunitate, în urma unui concurs RDW x IQOS, și a fost dezvoltată de Alina Rizescu, Bogdan Ștefănescu, Alin Tatu și Denis Flueraru, cu sprijinul IQOS.