Zborul transatlantic revoluționar care utilizează combustibili 100% verzi.
Primul zbor transatlantic al unui avion mare de pasageri alimentat doar cu combustibili alternativi a decolat.
Operat de Virgin Atlantic, zboară de la Heathrow din Londra la aeroportul JFK din New York.
Companiile aeriene văd zborul, care este susținut de finanțare guvernamentală, ca demonstrând că este posibil un mod mai ecologic de zbor.
Lipsa aprovizionării cu combustibil rămâne o provocare, în timp ce alte tehnologii vor fi necesare pentru a atinge obiectivele privind emisiile.
Zborul este unul unic de acest gen până acum și nu transportă pasageri plătitori.
Așa-numiții combustibili sustenabili pentru aviație (SAF) pot fi fabricați dintr-o varietate de surse, inclusiv culturi, deșeuri menajere și uleiuri de gătit.
Pentru acest zbor, un Boeing 787 a fost umplut cu 50 de tone de SAF. Sunt utilizate două tipuri, cu 88% derivate din grăsimi reziduale, iar restul din deșeurile producției de porumb din SUA.
În urma testului și analizei, zborul a fost aprobat de autoritatea de reglementare din Marea Britanie, Autoritatea Aviației Civile, la începutul acestei luni. Un număr de companii au fost implicate în proiect, inclusiv producătorul de motoare Rolls-Royce și gigantul energetic BP.
Industria aviației este deosebit de dificil de decarbonizat, dar șefii companiilor aeriene consideră SAF ca fiind cel mai eficient instrument disponibil pentru a ajuta la reducerea emisiilor nete la zero.
Avioanele încă mai emit carbon atunci când folosesc SAF, dar industria spune că „emisiile ciclului de viață” ale acestor combustibili pot fi cu până la 70% mai mici.
Shai Weiss, directorul executiv al Virgin Atlantic, a declarat că zborul companiei aeriene de marți „demonstrează… că combustibilul derivat din fosile poate fi înlocuit cu combustibil durabil pentru aviație”.
„Este într-adevăr singura cale de decarbonizare a aviației pe distanțe lungi în afară de a avea cea mai tânără flotă pe cer”, a declarat el pentru programul Today al BBC. „Este o realizare cu adevărat importantă”.
Cu toate acestea, el a spus că în prezent nu există suficient SAF și a adăugat că, din cauza combustibilului mai scump, prețurile zborurilor vor ajunge să fie mai mari.
Fondatorul Virgin, Sir Richard Branson, a recunoscut că „va dura ceva timp” până să existe suficient SAF pe care să-l folosească toată lumea.
Companiile aeriene văd primul zbor pe distanță lungă al unui avion mare de pasageri care utilizează 100% SAF ca o etapă semnificativă.