Mesagerul.ro

 Afacerea Regenerativă: Drumul către o schimbare rapidă

Afacerea Regenerativă: Drumul către o schimbare rapidă

Academicienii, consiliile de experţi – şi unele companii – au început să adopte o abordare regenerativă asupra viitorului. Ce înseamnă acest lucru? Ei acordă o atenţie specială acelor sisteme capabile să protejeze, să restaureze şi să reînnoia

​​Academicienii, consiliile de experţi – şi unele companii – au început să adopte o abordare regenerativă asupra viitorului. Ce înseamnă acest lucru? Ei acordă o atenţie specială acelor sisteme capabile să protejeze, să restaureze şi să reînnoiască atât capitalul uman, cât şi resursele naturale. Unele companii îşi propun să nu se limiteze la un simplu exerciţiu teoretic şi chiar încep să funcţioneze ca o afacere regenerativă, pentru a grăbi ritmul în care are loc schimbarea. Axându-se pe efectul de „glocalizare” al operaţiunilor şi al aprovizionării, acestea îşi dezvoltă o nouă perspectivă asupra investiţiilor, antreprenoriatului şi modului în care pot încuraja dezvoltarea angajaţilor. Pentru companiile multinaţionale care deţin operaţiuni interconectate, a funcţiona la scară globală este ceva uzual – de la aprovizionarea cu materii prime, la achiziţionarea de echipamente şi până la politicile de resurse umane, toate au rolul de a genera eficienţă maximă. Recent, a apărut o abordare hibridă, numită „Glocalizare”, ce valorifică această expertiză la scară largă, însă recunoaşte, în acelaşi timp, că locurile de producţie, obiceiurile consumatorilor şi piaţa muncii au adesea caracteristici complet diferite. Nevoile consumatorilor pot varia semnificativ, la fel ca şi soluţiile pentru protejarea biodiversităţii locale. Acordarea unei atenţii speciale nevoilor regionale, având totodată o gândire pe termen lung, poate aduce progresul şi schimbarea, astfel încât fiecare comunitate în care ajunge compania să prospere. Să luăm, de exemplu, resursele de apă existente la nivel local. În întreaga lume, sau chiar în anumite zone din aceeaşi ţară, există o diversitate de peisaje, culturi, considerente economice sau climatice care fac ca problemele legate de apă să fie complexe şi să presupună soluţii unice pentru fiecare bazin fluvial. Acest lucru a determinat compania P&G să realizeze o evaluare a riscurilor legate de consumul de apă, bazat pe date, în toate fabricile noastre, în parteneriat cu experţi de la World Resources Institute (WRI), World Wildlife Fund (WWF) şi Environmental Resources Management (ERM). Scopul acestui demers a fost acela de a identifica acele zone pe care P&G ar trebui sa se concentreze pentru a avea un impact pozitiv maxim. Utilizând datele obţinute de la WRI Aqueduct Water Risk Atlas şi alte surse, 18 bazine importante din şapte ţări au fost identificate, înţelegând unde consumatorii, furnizorii şi facilităţile noastre sunt cel mai expuse, acum, sau pe viitor, la riscuri legate de lipsa unei rezerve suficiente de apă. Iată un exemplu de adoptare a unei abordări sistematice, prin care ne-am propus să generăm acţiuni colective la nivel local: 3 dintre cele 18 bazine de apă importante, pe care P&G îşi va concentra activitatea în următorul deceniu, se află în centrul Mexicului, inclusiv bazinul care înconjoară Mexico City. În ultimul an, P&G în colaborare cu experţi locali de la The Nature Conservancy, a aflat mai multe informaţii despre problemele legate de consumul de apă şi despre soluţiile potenţiale care vizează oraşul şi împrejurimile. Ca prim pas în vederea soluţionării acestora, ne-am alăturat Fondului de Apă din Mexico City: Agua Capital (http://aguacapital.org/) . Agua Capital a fost creată în 2018 ca o platformă inovatoare de colaborare între diferite sectoare pentru a contribui la securitatea apei din Mexico City, cu accent pe soluţii sustenabile. P&G, împreună cu ceilalţi membri ai consiliului, intenţionează să abordeze problemele cu privire la supraexploatarea straturilor acvifere, ineficienţele din infrastructură şi operaţiuni, gestionarea inundaţiilor şi îmbunătăţirea tratării apelor uzate şi a reutilizării acestora. Având o misiune clară şi spirit antreprenorial, companiile regenerative înţeleg strategia pentru schimbare şi adoptă o gândire curajoasă atunci când vine vorba despre provocări complexe. Estimările arată că până în 2030, va exista un decalaj de 40% între oferta şi cererea globală de apă. Presiunea asupra resurselor de apă creşte, iar unele oraşe, cum ar fi Cape Town sau Africa de Sud au experimentat deja Ziua Zero: o zi în care oraşul aproape că a rămas fără apă, iar guvernul a cerut celor 4 milioane de locuitori să-şi limiteze consumul casnic la 50 de litri / persoană /zi. Nu numai că apa este esenţială pentru funcţionarea zilnică a producţiei şi a fabricilor noastre, ci este şi o parte integrantă de 70% din produsele pe care le folosim acasă. Fie că vorbim despre baie, spălat, gătit sau vase, în locuinţe se foloseşte 10% din aprovizionarea globală cu apă, ceea ce subliniază, încă o dată, nevoia de a regândi viitorul cu privire la consumul zilnic de apă. Majoritatea locuinţelor din Statele Unite folosesc până la 500 de litri de apă pe zi, de persoană – o rată care nu este sustenabilă. Cu câţiva ani în urmă, am început să explorăm inovații din sfera produselor care nu conțin apă sau presupun un consum eficient al acestei resurse, sau din zona sistemelor de purificare. În cadrul Forumului Economic Mondial de la Davos, din ianuarie 2019, am iniţiat o discuţie pe mai multe planuri, pentru a stabili dacă locuinţele pot funcţiona cu 50 de litri şi să simtă că ar folosi 500 de litri, aflând care sunt soluţiile pentru a duce o viaţă sustenabilă şi accesibilă. Conceptul 50 Liter Home, condus de P&G, reuneşte companii, factori de decizie şi comunităţi pentru a dezvolta şi a crea inovaţii de uz casnic la scară largă, care să contribuie la rezolvarea crizei apelor din zonele urbane. Acesta este un proiect curajos care necesită o colaborare intersectorială pentru a se dezvolta rapid şi pentru a valorifica expertize şi resurse disponibile, cum ar fi producătorii de produse pentru uz casnic, administraţiile oraşelor, companiiile de utilităţi, partenerii tehnologici, ONG-urile, dezvoltatorii imobiliari, ingineria, designul casei şi altele. (www.50LHome.com ) Silvicultura responsabilă este un alt domeniu în care principiile afacerii regenerative se aplică pentru a crea stimulente de piaţă potrivite şi practici comerciale, asigurând în acelaşi timp comunităţile locale că au un impact pozitiv acum şi pe viitor. Dincolo de simpla gestionare a pădurilor, o abordare regenerativă urmăreşte şi îmbunătăţirea rezistenţei acestora, prin practicile locale de conservare a biodiversităţii şi de aprovizionare. Asociaţia World Wildlife Fund’s Global Forest & Trade Network (GTFN) luptă pentru a transforma sectorul forestier într-o forţă pentru salvarea pădurilor valoroase ale lumii, care sunt ameninţate de diverse acţiuni. Cu ajutorul companiilor implicate în sprijinirea silviculturii în mod responsabil, GTFN susţine crearea condiţiilor pe piaţa locală pentru a favoriza biodiversitatea, oferind în acelaşi timp beneficii economice şi sociale comunităţii – contribuind la garantarea prosperităţii pădurilor pentru moment şi pentru viitor. Găsirea unor modalităţi creative, la nivel local, de abordare a problemei deşeurilor din plastic este un alt domeniu în care practica afacerii regenerative, prin colaborarea intersectorială şi sistemul de gândire, este în continuă dezvoltare, astfel încât să devină o cale de urmat. Nicio companie nu poate rezolva această problemă şi nu există o soluţie care să poată deveni auto-susţinută fără implicarea profundă a comunităţilor locale. P&G deţine un rol principal în cadrul Alliance to End Plastic Waste, o coaliţie non-profit formată din 40 de companii, care realizează, folosesc, vând, prelucrează, colectează şi reciclează materiale plastice. Aducând împreună expertiza tehnică, logistică şi inginerească de talie mondială, resursele colective şi acoperirea globală a întregului lanţ valoric al plasticului, alianţa, prin întrunirea tuturor resurselor, își propune să oprească răspândirea deșeurilor din plastic în mediul înconjurător. Alianţa aplică know-how-ul membrilor în colaborarea cu guvernele, comunităţile, ONG-urile şi cadrele universitare pentru o serie de proiecte, mai degrabă decât să ofere finanţare altora. Această abordare începe în cele mai dificile locaţii din Asia de Sud-Est, unde există cea mai urgentă nevoie. Recunoscând că un element critic comun tuturor majorităţii soluţiilor în care lipseşte infrastructura este forţa de muncă locală, multe dintre proiectele pe care Alianţa le susţine au la bază afaceri sociale. Înrolarea sectorului informal va accelera progresul, va creşte atractivitatea economică a păstrării materialelor în sistem, va crea locuri de muncă şi va consolida comunităţile în care cei care strâng deşeurile se află în partea de jos a lanţului valoric actual. Alianţa sprijină o serie de proiecte precum Renew Ganga în Varanasi, India, şi Project STOP în Jembrana, Indonezia. În cele două exemple, soluţiile care au fost dezvoltate sunt complet integrate în comunitatea locală, în timp ce se utilizează seturi comune de indicatori de performanţă cheie, astfel încât odată dovedit ca au succes, investiţiile de capital pot fi accelerate. Trecerea de la local la global, şi nu invers, este modalitatea ideală de a fi regenerativ. Credem cu tărie că adoptarea practicilor de afaceri regenerative va deveni în curând un lucru obligatoriu. Vremurile cu „mai puţin rău” s-au terminat. Mâine este despre crearea a ceva „mai bun”, aşa cum este definit la nivel local şi măsurat la nivel global. DACĂ VREI SĂ AFLI MAI MULTE: https://medium.com/activate-the-future/regenerative-business-7-critical-issues-for-7-generations- c20e0fcbfead https://www.inc.com/maureen-kline/the-business-of-future-is-regenerative.html https://medium.com/activate-the-future/what-is-regenerative-business-3e562f909707 Articol semnat de Virginie Helias - Chief Sustainability Officer, Procter & Gamble

copyright © 2020 mesagerul.ro