BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

 Arafat, în scandalul privind fetiția din Vâlcea care nu a fost luată cu elicopterul SMURD pentru că se însera: Nu a fost o ceartă cu ministrul, ci o lipsă de informații complete. Se fac eforturi supraomenești

Arafat, în scandalul privind fetiția din Vâlcea care nu a fost luată cu elicopterul SMURD pentru că se însera: Nu a fost o ceartă cu ministrul, ci o lipsă de informații complete. Se fac eforturi supraomenești

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, neagă că ar fi fost certat de ministrul de Interne, Marcel Vela, în timpul videoconferinței de marți,și susține că este vorba despre "o situație generată de lipsa unor informații complete". Pr
Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, neagă că ar fi fost certat de ministrul de Interne, Marcel Vela, în timpul videoconferinței de marți,și susține că este vorba despre ”o situație generată de lipsa unor informații complete”. Precizarea vine în contextul în care ministrul de Interne, Marcel Vela, a criticat ”dezorganizarea evidentă” din cadrul Departamentului pentru Situații de Urgență, în cazul fetiței din Vâlcea care se afla în comă, dar nu a fost preluată la timp de elicopeterul SMURD. Vela i-a reproșat lui Raed Arafat că nu a făcut ”rost de piloți”, pentru ca elicopterele să poată zbura și noaptea, nu numai ziua. ”Nu a fost o ceartă în cadrul videoconferinței, ci mai mult o situație generată din lipsa unor informații complete care necesită clarificare astfel încât să se înțeleagă bine modul de acțiune al aviației de urgență, limitele acesteia, temporare sau permanente, și faptul că în continuare se fac eforturi supraomenești că totul să funcționeze cât mai bine posibil și să asigurăm populației toate nevoile în cazul situațiilor de urgență”, a scris, pe Facebook, Raed Arafat. Legat de intervenția în cazul fetiței, victimă a unui accident, Arafat a susținut că aceasta nu a putut fi preluată cu un elicopter SMURD în Vâlcea, pentru că s-a înnoptat și aparatul de zbor nu putea, conform legii, să aterizeze. ”Toate elicopterle SMURD pot executa misiuni noaptea și execută misiuni de noapte, dacă pilotul comandant este pregătit la nivelul necesar unor astfel de misiuni. Acest lucru însă este diferit de a decola noaptea, pe întuneric, de la un loc ne-marcat și ne-autorizat punând viață echipei și a pacientului în pericol, mai ales în zonele montane”. Pe de altă parte, el spune că numărul piloților este insuficient. ”Din aproximativ 6300 ore de zbor efectuate în 2019, 629 de ore de zbor au fost executate noaptea, aproximativ 10%. Nu toate elicopterele SMURD sunt funcționale 24/24 ore, având în vedere că încă nu avem un număr suficient de piloți care să acopere nevoile pentru că elicopterele SMURD să fie operaționale permanent. Problema cu care ne confruntăm, că să asigurăm timpul de odihnă legal echipajului de pe un elicopter, este indisponibilizarea elicopterului respectiv pentru o durată mare de timp după executarea misiunii de noapte, pentru că cele care zburau noaptea și nu aveau echipaj de înlocuire, trebuiau să rămână la sol 8-12 ore după terminarea misiunii ce însemna că a două zi elicopterul putea fi indisponibil pe lumina zilei câteva ore și să fie indisponibil pentru cazurile critice. Astfel de mod de lucru însemna și existența unei lipse de predicitibilitate asupra activității elicopterelor și când ar fi ele disponibile pentru misunile de urgență”, arată șeful DSU pe pagina sa de socializare. Arafat mai afirmă că, până la angajarea și pregătirea unui număr adecvat de piloți, a fost aleasă varianta care este adoptată și în alte țări precum Germania și anume au fost desemnate două baze aeriene, respectiv București și Târgu Mureș, unde două echipaje asigură permanența 24 din 24, șapte zile din șapte. ”Paralel cu această decizie, am realizat programe de pregătire destinate piloților pentru utilizarea dispozitivelor de vedere noapte (night vision gogles), astfel încât în viitor, când avem un număr sufient de piloți, să putem să asigurăm permanentă în mai multe baze și să putem efectua misiuni și pe terenrui nemarcate / neautorizate. Astfel de misiuni sunt cu un grad de risc mărit și este nevoie de o pregătire foarte bună a piloților care execută misiuni primare de noapte.Numărul piloților pregătiți în acest sens la acest moment este insuficient că să asigurăm o activitate permanentă de intervenții în toate bazele”, mai susține Arafat.

copyright © 2020 mesagerul.ro