Mesagerul.ro

Arafat, în scandalul privind fetiția din Vâlcea care nu a fost luată cu elicopterul SMURD pentru că se însera: Nu a fost o ceartă cu ministrul, ci o lipsă de informații complete. Se fac eforturi supraomenești

 Arafat, în scandalul privind fetiția din Vâlcea care nu a fost luată cu elicopterul SMURD pentru că se însera: Nu a fost o ceartă cu ministrul, ci o lipsă de informații complete. Se fac eforturi supraomenești

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, neagă că ar fi fost certat de ministrul de Interne, Marcel Vela, în timpul videoconferinței de marți,și susține că este vorba despre ”o situație generată de lipsa unor informații complete”. Precizarea vine în contextul în care ministrul de Interne, Marcel Vela, a criticat ”dezorganizarea evidentă” din cadrul Departamentului pentru Situații de Urgență, în cazul fetiței din Vâlcea care se afla în comă, dar nu a fost preluată la timp de elicopeterul SMURD. Vela i-a reproșat lui Raed Arafat că nu a făcut ”rost de piloți”, pentru ca elicopterele să poată zbura și noaptea, nu numai ziua. ”Nu a fost o ceartă în cadrul videoconferinței, ci mai mult o situație generată din lipsa unor informații complete care necesită clarificare astfel încât să se înțeleagă bine modul de acțiune al aviației de urgență, limitele acesteia, temporare sau permanente, și faptul că în continuare se fac eforturi supraomenești că totul să funcționeze cât mai bine posibil și să asigurăm populației toate nevoile în cazul situațiilor de urgență”, a scris, pe Facebook, Raed Arafat. Legat de intervenția în cazul fetiței, victimă a unui accident, Arafat a susținut că aceasta nu a putut fi preluată cu un elicopter SMURD în Vâlcea, pentru că s-a înnoptat și aparatul de zbor nu putea, conform legii, să aterizeze. ”Toate elicopterle SMURD pot executa misiuni noaptea și execută misiuni de noapte, dacă pilotul comandant este pregătit la nivelul necesar unor astfel de misiuni. Acest lucru însă este diferit de a decola noaptea, pe întuneric, de la un loc ne-marcat și ne-autorizat punând viață echipei și a pacientului în pericol, mai ales în zonele montane”. Pe de altă parte, el spune că numărul piloților este insuficient. ”Din aproximativ 6300 ore de zbor efectuate în 2019, 629 de or..

copyright © 2024 mesagerul.ro