Mesagerul.ro

Autostrada de centură Sud a Capitalei - Probleme apărute în etapa de proiectare: De la traseele a două loturi care nu se întâlnesc, la reproiectarea unui pod ca Dâmbovița să fie navigabilă

 Autostrada de centură Sud a Capitalei - Probleme apărute în etapa de proiectare: De la traseele a două loturi care nu se întâlnesc, la reproiectarea unui pod ca Dâmbovița să fie navigabilă

Probabil una dintre cele mai importante autostrăzi la care se va lucra în următorii ani este Autostrada A0 - noul inel de centură al Capitalei, menit să completeze gaura lipsă din coridorul 4 și să preia tot traficul greu și de tranzit din zona mult prea aglomerată a Bucureștiului. Pe partea de sud, de la A1 la A2, circa 52 de kilometri împărțiți în trei loturi sunt deja contractați și se află în prezent în curs de proiectare - o etapă foarte importantă în derularea fără probleme a execuției. Față de planurile pe hârtie, acum în teren, constructorii s-au lovit de câteva probleme la proiectare. Intersecția dintre Autostrăzile A0 și A2 va fi reproiectată Pe cele trei loturi de pe A0 Sud contractele pentru proiectare și execuție au fost semnate pe parcursul anului 2019 și, în prezent, se află în stadiul de realizare a proiectului tehnic, etapă după care se va putea demara execuția propriu-zisă. Pe două dintre loturi (Lotul 1 și Lotul 2) antreprenor este compania turcă Alsim Alarko. Lotul 1 are o lungime de 17 km și începe cu intersecția A0 cu Autostrada Soarelui. Tocmai această intersecție între cele două autostrăzi este în acest moment un motiv de discuții cu CNAIR și este în curs de regândire față de documentația scoasă la licitație. „Antreprenorul Alsim Alarko analizează mai multe soluții de dimensionare a nodului astfel încât să asigure nivelul de trafic în conformitate cu studiile de trafic puse la dispoziție cu respectarea prevederilor normativelor de proiectare actuală. Ulterior prezentării acestora, va fi selectată soluția tehnică cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic”, a transmis CNAIR pentru HotNews.ro. --- Podul A0 peste Dâmbovița trebuie proiectat cu alt gabarit, să permită navigabilitatea pe râu O altă problemă în această etapă de proiectare o reprezintă traversarea Dâmboviței. În caietul de sarcini al licitației documentația prevedea că A0 va supratraversa râul printr-un pod relativ obișnuit, cu un gabarit redus. Acum, însă, constructorul a aflat că trebuie să proiecteze un nou pod, mai înalt, care să permită navigabilitatea pe râul Dâmbovița. Foto: Zona pe unde ar trebui proiectat podul A0 astfel încât Dâmbovița să fie navigabilă: --- Acest nou pod ar urma să fie mult mai costisitor, iar autoritățile și proiectantul caută acum soluții de a integra acest cost suplimentar. O soluție ar fi includerea costului suplimentar în cei maxim 10% cu care poate fi mărit contractul tocmai pentru situații neprevăzute, însă conducerea CNAIR nu dorește să „consume” acest buffer încă din primele etape ale proiectului. „Pentru obținerea avizului CNACN (n.r. Administrația Canalelor Navigabile) pentru Podul de la Dâmbovița, Antreprenorul a proiectat soluția tehnică a podului în funcție de caracteristicile tehnice menționate în Avizul de principiu al IPTANA (prestatorul care a elaborat studiul pentru “Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru Navigație și alte folosințe”. În procedura de avizare a proiectului tehnic a intervenit o solicitare a CNACN conformă cu strategia în domeniul navigației, care impune o modificare de soluție a podului, respectiv o înălțare a gabaritului la 11m. În acest sens, proiectantul analizează mai multe alternative pe care să le prezinte beneficiarului în vederea identificării soluției optime din punct de vedere tehnico-economic. Evident, noua soluție impune costuri suplimentare care trebuie să se încadreze în valoarea de contract acceptată”, au t..

copyright © 2024 mesagerul.ro