Mesagerul.ro

 Bătălia pentru București. Nicușor Dan, invitat acum la HotNews.ro LIVE: Voi susține abrogarea Taxei Oxigen, întrodusă de Firea / Continuarea Pasajului de la Ciurel ar fi o aberație

Bătălia pentru București. Nicușor Dan, invitat acum la HotNews.ro LIVE: Voi susține abrogarea Taxei Oxigen, întrodusă de Firea / Continuarea Pasajului de la Ciurel ar fi o aberație

Bucureștiul se află într-un punct de cotitură. Apa caldă și căldura lipsesc cu zilele, orașul este sufocat de trafic și poluare, banii publici sunt cheltuiți în inițiative cel puțin discutabile, orașul suferă la capitolul investiții importante, clădirile
Bucureștiul se află într-un punct de cotitură. Apa caldă și căldura lipsesc cu zilele, orașul este sufocat de trafic și poluare, banii publici sunt cheltuiți în inițiative cel puțin discutabile, orașul suferă la capitolul investiții importante, clădirile de patrimoniu sunt demolate. Alegerile din iunie 2020 sunt vitale pentru viitorul acestui oraș. Nicușor Dan este printre primii candidați anunțați la Primăria Capitalei, susținut de USR. Luni, începând cu ora 13.00, Nicușor Dan este invitat în studioul HotNews.ro pentru a prezenta soluțiile sale pentru București. Interviul va fi transmis pe conturile de Facebook și YouTube ale HotNews.ro Cititorii HotNews.ro îi pot pune întrebări invitatului, folosind sistemul de comentarii de la finalul articolului. Comentariile vor fi moderate, iar cele conținând injurii sau atacuri la persoană nu vor fi aprobate. Temele de discuție: Despre căldură și apă caldă / Ar trebui taxați șoferii pentru a combate poluarea? / Ce se va face cu companiile municipale și cu cei peste 5.000 de oameni care lucrează acolo? / Trebuie eliminate subvențiile la căldură și transport public? / Va mai da bani pentru Catedrala Mântuirii Neamului și ajutoare sociale? Aceasta este prima întâlnire dintr-o serie HotNews.ro care își propune să invite principalii candidați la Primăria Capitalei pentru a-și prezenta soluțiile pentru București. Cele mai importante declarații, livetext: Termoficare: Trebuie să păstrăm sistemul centralizat, pe zonele de sud și vest trebuie doar schimbată rețeaua. Nu în ritmul în care s-a făcut. În aceși ani s-au făut 30 de km de rețea, deci ar lua 100 de ani să fie gata toată.Eu cred că în mandatul meu ar fi fezabilă modernizarea a 100 de km de rețea pe an.Avarii vor mai fi, numai că proporția lor va fi mai mică dacă se va acționa acolo unde este cea mai mare nevoieDin punct de vedere tehnic, totul ține de viteza de execuție, de caietul de sarcini care să oblige prestatorul să lucreze în 3 schimburiÎn cât timp s-ar putea intra în normalitate? Eu am spus că se pot face 100 de kilometri pe an și asta este fezabilNu e tehnic posibil ca mai devreme de 10 ani să putem să ne racordăm toți la centrale de apartament și asta ar face ineficient sistemul centralizat. Noi trebuie să câștigăm încrederea cetățenilor în sistemul centralizatCe se întîmplă cu cei care au centrale de apartament? Iașiul a reușit să îi convingă pe oameni ca încet, încet să revină la sistemul centralizat de termoficare Poluare și decongestionarea traficului: Traficul - sunt mai multe paliere: unul dintre ele este managementul traficului, adică să ajungi la 700-800 de intersecții semaforizateAl doilea palier este pe transportul public - de optimizat traseele, de conectare și reconfigurare de traseeMai este o problemă de linie unică - linii dedicate pentru autobuz sau să reușești să iei mașinile care sunt parcate pe prima bandă și aici se ajunge la strategia pentru parcare Trebuie ca toate locurile de parcare să fie inventariate de primării, trecute în sistem informatic și prin politica de prețuri să stimulezi să parcheze în locuri unde nu ar parca de obiceiDespre taxa Oxigen: Așa cum este nu rezolvă nici traficul, nici poluarea. Taxarea, în viziunea mea, trebuie să existe un preț pentru folosirea mașinii în detrimentul transportului public. Taxa trebuie inclusă în prețul parcării. Până transportul public nu devine funcțional, mi se pare disproporționată această măsură (taxa oxigen). Voi susține abrogarea. Despre parcările de reședință: Ca o strategie de parcare să funcționeze trebuie să existe sancțiuni. Acum e aberant cum Compania de parcări plătește un om să aibă grijă de 30 de locuri de parcare. Dacă vine un musafir, el va avea regimul de a parca pe un loc public fără să fie rezident. Despre companiile municipale: Pe scurt, soluția absolută ar fi desființarea, în practică însă problemele sunt complexe. De exemplu activitatea RADET a fost preluată de Termoenergetica. Sunt situații în care aceste companii au început prestarea serviciului public. Am spus că opoziția trebuie să aibă un candidat unic, dar și că trebuie să facă un acord pe problemele orașului. Aș vrea să existe trecut negru pe alb audit al primăriei, al instituțiilor din subordine, inclusiv a acestor companii. Nu cred că vor fi foarte mulți oameni concediați. O să fie o analiză de la caz la caz. Mare parte din oameni pot fi relocați. Despre Centura Capitalei: Zona istorică a Bucureștiului ocupă cam 7%. Nu aici este problema. Problema este să facem șoseaua de centură. Ce mi-aș dori de la metrou e un sistem de taxare unic cu transportul de suprafată. Fără îndoială, Primăria poate gestiona Centura. Primăria are 900 de milioane de euro, din care alocă pe investiții cam 70 de milioane. Când ai o împărșțire judicioasă a bugetului poți să te duci cu 300 de milioane spre investiții. Despre lucrări de infrastructură: Este o echipă care lucrează la asta. Cel mai mare proiect de investiții: Centura Capitalei la Primărie. Există un exemplu fericit de la Oradea unde soseaua de centură a fost cu bani de la buget, iar tot ce înseamnă birocrația a făcut primăria. Un parteneriat între Primăria Capitalei și Compania de Drumuri poate fi făcut în beneficiul cetățenilor. Noi suntem în situația în care Primăria se lamentează că nu avem centură. Continuarea Pasajului de la Ciurel ar fi o aberație. E o investiție care nu rezolvă mare lucru. Nu trebuie să încurajăm o investiție ca oamenii care vin de la Craiova și merg la Constanța să o facă pe la Unirea. Pasajul de l Doamna Ghica este un proiect necesar, dar cu tramvai. Despre ajutoarele/ stimulentele Primăriei: Mare parte din ele trebuie tăiate. E mult mai util să rezolvăm problema traficului și poluării

copyright © 2020 mesagerul.ro