BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

Black Friday depășește în acest an granița istorică de 300 milioane de euro (analiză)

 Black Friday depășește în acest an granița istorică de 300 milioane de euro (analiză)

Comerțul românesc va înregistra, în acest an, cel mai spectaculos Black Friday din istorie, cu peste 10 milioane de produse vândute în numai câteva zile și încasări de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, arată o analiză Frames, realizată pe baza estimărilor din piață. Cea de-a 9 ediție a Black Friday a debutat deja la unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua în care toți marii jucători din piață, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anunțat campanii speciale în care reducerile de prețuri vor merge până la 80-90%. Potrivit estimărilor analiștilor de la Frames, ediția din acest an va aduce un plus de cel puțin 50 de milioane de euro încasări pentru retaileri, în condițiile în care campania de ,,Black Friday’’ a ajuns la un nivel de maturitate. ,,De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea opțiunilor de plată (rate fără dobândă, leasing etc.) și campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte și servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de altă parte, într-un moment cum nu se poate mai bun și în privința cererii, creșterile de salarii și modificarea obiceiurilor de consum generând un plus semnificativ și în acest segment’’, arată analiza Frames. În 2018, Black Friday a adunat, în numai cîteva zile, vânzări de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco și FashionDays în prim-plan. Unul dintre liderii pieței care și-a declarat oficial rezultatele de Black Friday, eMAG, a înregistrat vânzari cu 28% mai mari decât în 2017, acestea ajungând la nivelul de 460 mil. lei. Platforma de e-commerce a adunat, în numai o zi, 9.5 milioane de vizite și a atras peste 55.000 de clienți noi. Flanco estima, zilele trecute, că 2019 va aduce cel mai mare Black Friday din istoria companiei, cu reduceri la peste 750.000 de produse în online și în 155 de magazine din 114 orașe. ,,În 2019, polarizarea accentuată a cererii, constatată în anii trecuți, a început să se disipeze. Toți marii jucători din piață au învățat din lecția Black Friday, astfel că ofertele vor consemna o paletă mai largă de produse și servicii, la prețuri competitive. Și clienții s-au maturizat, alegerea trecând tot mai mult din zona de impuls în cea de target, iar folosirea motoarelor de comparație a ofertelor a devenit tot mai relevantă’’, arată analiștii. CALITATEA BATE PREȚULBlack Friday-ul din 2019 va aduce în prim-plan calitatea produselor și abia în planul secund prețurile, arată analiza. ,,Creșterea veniturilor unei bune părți din populație, a nivelului de trai în general, tinde să ducă cererea de produse și servicii într-o zonă superioară celei din anii trecuți. După ani de zile în care au cumpărat exclusiv în funcție de preț, ignorând calitatea, focusul va fi în 2019 pe produse și servicii durabile, pe brand, calitate și garanție’’, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames. În prim-plan se vor afla electrocasnicele precum televizoarele cu diagonale de peste 100 cm, cuptoarele electrice, plitele pe inducție, mașinile de spălat rufe/vase sau frigiderele, acolo unde tehnologia a evoluat semnificativ în ultimii ani, iar raportul preț-calitate a devenit unul foarte bun. Creșterea cererii în acest segment vine și în condițiile în care și rata de înlocuire a acestora a scăzut vertiginos de la 10 la 5-6 ani, pe fondul creșterii puterii de cumpărare. Un alt segment care va asigura un plus semnificativ în Black Friday 2019 va fi cel de beauty & fashion. ,,De la aparatură cosmetică la haine și încălțăminte, ofertele vor fi mult mai diversificate și mai bine evidențiate decât în anii trecuți, în ton cu evoluția semnificativă a pieței de profil. Intrarea în piață a unor noi platforme internaționale din sectorul de fashion, mai ales în zona de online, va însemna un boost la nivel de game de produse și o presiune suplimentară pe prețuri’’, arată analiza. 2019 va aduce oferte extinse și în zona de amenajări interioare, home & deco. În segmentul materialelor de construcții, de exemplu, Mathaus va veni pe 15 noiembrie cu o ofertă specială destinată casei, de la obiecte sanitare și instalații la scule și unelte specifice. Și în zona de mobilă se anunță discounturi semnificative, cu Vivre și Mobexpert în prim-plan. ,,Creșterea veniturilor, completată de extinderea modalităților de plată în rate, determină tot mai mulți români să-și reamenajeze locuințele, să schimbe mobila achiziționată în trecut, în anii de boom economic de dinainte de criză, să refacă instalațiile sanitare, să schimbe centralele termice, caloriferele etc.’’, afirmă analiștii. Oferte interesante, de Black Friday, vor putea fi găsite și în zona auto, acolo unde dealerii pregătesc campanii promoționale cu target pe cei care dețin, în prezent, mașini mai vechi de 10 ani (vezi discuția cu taxarea din Capitală), și în zona de imobilare, unde ofertele vor include locuri de parcare gratuite și amenajări interioare incluse în pachet. ,,Black Friday 2019 va fi, fără îndoială, cel mai profesionist eveniment de shopping organizat vreodată în România’’, estimează analiștii. ULTIMUL BLACK FRIDAY ÎNAINTE DE CRIZĂ?Black Friday 2019 vine într-un moment în care românii privesc cu tot mai multă îngrijorare la perspectivele unei noi crize economice. În condițiile în care 2020 va fi un an plin de incertitudini, focusul pe evenimentul de shopping din acest sfârșit de an va fi unul și mai accentuat. ,,Estimările analiștilor privind avansul prețurilor în 2020, posibila modificare a taxelor și impozitelor, discuțiile legate de o posibilă criză pun o presiune pe decizia de cumpărare. Să cumpărăm acum, pentru că la anul s-ar putea să fie prea târziu, pare a fi cuvântul de ordine. Iar comercianții par să fi captat acest interes suplimentar, accentuând prin diverse mesaje de promovare acest impuls’’, spun analiștii. Creșterea semnificativă a vânzărilor din 2019 este pusă și pe seama modificării obiceiurilor de consum și extinderii modalităților de plată. PayU anunța, ieri, că românii vor cumpăra online în valoare de 1,2 miliarde de lei, în creștere cu 20% față..

copyright © 2024 mesagerul.ro