Mesagerul.ro

Bogdan Chiriţoiu, șeful Consiliului Concurenței, despre domeniul feroviar românesc: Zona este cea mai puțin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească

 Bogdan Chiriţoiu, șeful Consiliului Concurenței, despre domeniul feroviar românesc: Zona este cea mai puțin reformată, cea mai rămasă în urmă din economia românească

Domeniul feroviar este cel mai puţin reformat și cel mai rămas în urmă din economia noastră, de la Revoluție și până în prezent, plus că domeniul nu este sprijinit nici din administraţie, a spus marţi, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, la conferința Zilele Feroviare 2019. ”Singura parte bună este că suntem forțați să facem schimbări, nu putem rămâne așa datorită schimbărilor de reguli care ne vin dinspre UE. Vrând - nevrând trebuie să facem schimbări. Dacă nu creștem viteza de circulație a trenurilor nu vom putea atrage nici marfă și nici călători pe calea ferată”. Bogdan Chiriţoiu spune că marile companii, cum ar fi Dacia-Renault, se plâng că nu pot folosi calea ferată și au nevoie de cale ferată pentru a duce produsele la export. Nu este nevoie de bani, ci și de reguli care să crească transparența și să permită competiția în sistem. ”Pe partea de reguli, acolo ar fi contribuţia noastră, ajutorul pe care îl putem da sectorului. Pe scurt, cartoful cel mai fierbinte pe care trebuie să-l gestionăm este situaţia CFR Marfă. Bănuiesc că mulţi din cei prezenţi în sală sunt implicaţi în plângerea care a fost adresată Comisiei Europene acum trei ani. Ştim cu toţii că la sfârşitul acestui an vom avea decizia Comisiei Europene care va pune la datoriile pe care CFR Marfă le are în momentul de faţă, va mai adăuga cât..

copyright © 2024 mesagerul.ro