Mesagerul.ro

 Business report: Ce a mai rămas din coloşii industriali de pe timpul lui Ceauşescu; Autorizațiile pentru construcția de locuințe au crescut; Producția de automobile a Germaniei, cea mai mare piață auto în Europa, a atins anul trecut cel mai scăzut nivel

Business report: Ce a mai rămas din coloşii industriali de pe timpul lui Ceauşescu; Autorizațiile pentru construcția de locuințe au crescut; Producția de automobile a Germaniei, cea mai mare piață auto în Europa, a atins anul trecut cel mai scăzut nivel

5 date economice pentru anii care vin – Prognoza oficială vs. cea a FMI...Prognoze foarte pesimiste. Ce se va întâmpla cu economia în 2020...
Autorizațiile pentru construcția de locuințe au crescut. Numărul de autorizații de construcții pentru clădiri rezidențiale a crescut cu 5,6% în noiembrie 2019 față de aceeași lună a anului anterior, până la 3.423, arată datele publicate, marți, de Institutul Național de Statistică (INS). ”În luna noiembrie 2019, s-au eliberat 3423 autorizații de construire pentru clădiri rezidențiale, în scădere cu 8,4% față de luna octombrie 2019 și în creștere cu 5,6%, față de luna noiembrie 2018”, se arată în comunicat. În luna noiembrie 2019 față de luna corespunzătoare a anului precedent, se remarcă o creștere a numărului de autorizații de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale (+183 autorizații), creștere reflectată în următoarele regiuni de dezvoltare: Sud-Muntenia (+83 autorizații), Sud-Est (+74), Centru (+53), Vest (+21)și Sud-Vest Oltenia (+7), conform Profit.ro. Prognoze foarte pesimiste. Ce se va întâmpla cu economia în 2020. România se va confrunta în acest an cu o încetinire a creșterii economice, în linie cu tendinţa economiei globale, arată studiul unei companii de consultanță. Economia globală va avea un ritm de creştere modest în 2020, sub media pe termen lung a secolului 21. Toate prognozele pentru România, inclusiv cea mai optimistă, de 4,1%, aparţinând Guvernului, indică o încetinire a ritmului de creştere economică pentru acest an faţă de anii anteriori, fiind în linie cu tendinţa economiei globale, potrivit unui comunicat al PwC România. Toate prognozele pentru România, inclusiv cea mai optimistă de 4,1% aparţinând Guvernului, indică o încetinire a ritmului de creştere economică pentru acest an faţă de anii anteriori, în linie cu tendinţa economiei globale, relatează Capital.ro. Romgaz renunţă la ideea unui combinat chimic nou, care ar costa 2,5 miliarde euro și ar investi într-o fabrică nouă de metanol, de 300 milioane. Romgaz, care intenționa să cumpere sau să construiască de la zero un combinat chimic a primit, luna trecută, rezultatele studiului comandat în acest sens. Concluzia sa: cea mai bună variantă este construcția unei unități noi, nu achiziționarea uneia existente, dar și costul este pe măsură: doar investiția inițială se ridică la 2,5 miliarde de euro. Producătorul de gaze nu va construi o astfel de unitate, dar analizează posibilitatea investiției într-o fabrică nouă de metanol, care ar costa mult mai puțin, circa 300 de milioane de euro, scrie Economica.net. Ce a mai rămas din coloşii industriali de pe timpul lui Ceauşescu. Fortus Iaşi, UCM Reşiţa şi Siderca Călăraşi au fost devalizate în urma privatizărilor, statul şi administratorii judiciar suportând costuri uriaşe legate de pază şi conservare. Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS, fostele AVAS, APAPS şi FPS) cere Guvernului să finanţeze toate cheltuielile legate de preluarea imobilelor, terenurilor şi altor bunuri care au aparţinut statului pe vremea regimului comunist, justificându-şi demersul prin faptul că are conturile blocate de păgubiţii FNI şi nu poate achita cheltuielile legate de preluarea acestor bunuri în urma operaţiunilor de dare în plată (demarate în urma insolvenţei sau falimentului unora dintre întreprinderi), şi nici cheltuielile legate de reprezentarea României în instanţele naţionale şi internaţionale, arată Adevărul.ro. 5 date economice pentru anii care vin – Prognoza oficială vs. cea a FMI. Pentru anii următori – pentru care se fac strategiile și politicile oficiale, merită consemnate câteva diferențe notabile în ce priveste prognozele pe indicatori esențiali. Unele ar putea ajuta la recalibrarea deciziilor guvernamentale. Dacă estimarea pentru anul în curs făcută de FMI este identică cu cea a Comisiei Naționale pentru Strategie și Prognoză (CNSP), respectiv +4%, creșterea PIB este văzută de instituția internațională în termeni ceva mai moderați, cu valori care se duc spre o diferență de circa un punct procentual. Astfel, cumulat pentru următorii patru ani, rezultatul economic al României ar trebui să avanseze cu 17,5% în viziunea națională și doar 13,1% potrivit datelor furnizate de FMI. Ceea ce simplificat, arată o diferență cam de un an în procesul de dezvoltare al țării. De aceea, reamintim că mai multe obligații deja asumate de guvern au fost făcute pe ideea unei creșteri sistematice de peste cinci procente pe an, conform Curs de Guvernare. Jabbar Kanani, proprietarul Agricover şi al Stalinskaya, cumpără brandurile de ape minerale Lipova şi Carpatina. Achiziţia a fost realizată de Prodal 94, producător de băuturi, firmă controlată de Jabbar Kanani. Prodal 94, producătorul unor branduri de băuturi spirtoase precum Stalinskaya (vodcă) şi Wembley (gin), cumpără companiile Lipomin SA şi Carpatina SA. Tranzacţia a primit ok-ul Consiliului Concurenţei. Lipomin SA şi Carpatina SA sunt controlate de ACCESSION II Romania Limited, conform ultimelor date de la Registrul Comerţului. Prodal 94 este o companie controlată de doi oameni de afaceri de origine iraniană, Jabbar Kanani şi Bagher Karimzadeh, conform datelor de pe platforma de analiză confidas.ro. Jabbar Kanani este şi proprietarul Agricover, un jucător important de pe piaţa cerealelor. Prodal 94 are o fabrică de băuturi spirtoase în Bucureşti, notează ZF. Producția de automobile a Germaniei, cea mai mare piață auto în Europa, a atins anul trecut cel mai scăzut nivel din ultimii 23 de ani. Producția de automobile a Germaniei a coborât anul trecut la cel mai scăzut nivel de după 1996, în contextul în care prima economie europeană suferă de pe urma consecințelor războiului comercial global, transmite Bloomberg. Cifrele publicate luni de Asociația Industriei Auto Germane (VDA) arată că, anul trecut, constructorii auto germani precum Volkswagen AG, BMW AG și Daimler AG au produs 4,66 milioane vehicule la uzinele lor din Germania, cel mai mic număr de după 1996. Potrivit VDA cifra din 2019 este cu 9% mai mică decât cea din 2018 și este rezultatul reducerii cererii venite de pe piețele internaționale. Pe de altă parte, cifrele publicate luni de VDA arată că piața auto internă a Germaniei a crescut cu 5% anul trecut, după ce cumpărătorii au înregistrat 3,6 milioane de noi autoturisme, cel mai mare număr de după 2009, informează Profit.ro.

copyright © 2020 mesagerul.ro