Mesagerul.ro

 Calendarul procedurii de selecție a procurorilor pentru conducerile Parchetului General, DNA și DIICOT

Calendarul procedurii de selecție a procurorilor pentru conducerile Parchetului General, DNA și DIICOT

Ministerul Justiţiei a anunţat, luni, că a declanșat procedura de selecție a procurorilor pentru conducerea DNA, a DIICOT și a Parchetului General. Cererile de înscriere la concurs pot fi depuse până în
Ministerul Justiţiei a anunţat, luni, că a declanșat procedura de selecție a procurorilor pentru conducerea DNA, a DIICOT și a Parchetului General. Cererile de înscriere la concurs pot fi depuse până în 23 decembrie, iar procedura de selecție este programată să se încheie în 22 ianuarie 2020, când ar urma ca propunerile pentru aceste posturi să fie trimise Consiliului Superior al Magistraturii. Calendarul anunțat luni seară de Ministerul Justiției:2 decembrie - afișarea pe site-ul Ministerului Justiției a anunțului privind declanșarea procedurii de numire în funcțiile de procuror general, procuror-șef al DNA și procuror șef al DIICOT.23 decembrie, până ora 24.00 - termen limită pentru depunerea cererilor de înscriere și a tuturor documentelor necesare.24 decembrie, până la ora 24.00 - afișarea listei procurorilor care îndeplinesc condițiile de participare la selecție și programarea interviurilor.14 ianuarie 2020 - 17 ianuarie 2020 - susținerea interviului.21 ianuarie - afișarea rezultatelor selecției.22 ianuarie - transmiterea propunerilor la CSM pentru aviz.Cererile de înscriere a procurorilor la concurs se depun la Direcția resurse umane a Ministerului Justiției. Documente necesare pentru înscrierea la concurs: dovada îndeplinirii condițiilor de vechime prevăzute de lege;declarațiile prevăzute de art. 54 alin. (2) raportat la art. 48 alin. (10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare;un proiect privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecție, care se depune atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, pe suport specific. Proiectul va fi încadrat într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăși 10 pagini. Planul și anexele vor fi redactate cu caractere de 12, font Times New Roman, spațiere la 1,5 rânduri;un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexa H.G. nr. 1021/2004;minimum 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care și-a desfășurat activitatea, în ultimii 5 ani;ultimul raport de evaluare a activității profesionale a procurorului participant la selecție.În ce constă interviulsusținerea proiectului privind exercitarea atribuțiilor specifice funcției de conducere pentru care participă la selecție;verificarea aptitudinilor manageriale și de comunicare;evaluarea poziției candidatului în raport cu valorile profesiei și ale funcției pentru care candidează (integritate, responsabilitate și răspundere). CONSULTĂ AICI CRITERIILE DE EVALUARE ȘI DETALII LEGATE DE DESFĂȘURAREA INTERVIULUIPropunerile ministrului Justiției pentru cele 3 funcții de conducere vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii pentru obținerea avizului acestei instituții. Ulterior obținerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul Justiției înaintează propunerile președintelui României, pentru numirea în funcțiile de conducere. Potrivit Ministerului Justiției, calendarul aprobat va putea suferi modificări în funcție de numărul procurorilor înscriși.

copyright © 2020 mesagerul.ro