Mesagerul.ro

Ce a constatat expertul tehnic pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva. Care sunt problemele și de ce ar putea fi deschisă circulația cu restricții de tonaj și de viteză

 Ce a constatat expertul tehnic pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva. Care sunt problemele și de ce ar putea fi deschisă circulația cu restricții de tonaj și de viteză

Circulația rutieră pe cei 21 de km de pe lotul 3 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva ar putea fi deschisă, dar cu restricție de tonaj de 7,5 tone și limitare de viteză de 80 de km/h, conform recomandărilor făcute de către expertul tehnic pentru Compania de Drumuri. Într-un raport preliminar, expertul tehnic evidențiază care sunt zonele cu probleme, iar CNAIR spune că va deschide traficul și camioanelor doar după ce se vor rezolva problemele care ar fi fost descoperite la unele poduri. „CNAIR S.A. a solicitat Expertului Tehnic Independent să realizeze și să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigațiilor în teren și măsurile de conservare și punere în siguranță a lucrărilor pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361”, transmite Compania de Drumuri într-un comunicat. „Prestatorului expertizei, IPTANA S.A., i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate și executate, la nivel de performanță, cu indicarea posibilității deschiderii traficului”, susține CNAIR. Astfel, în această fază, concluziile preliminare sunt: Lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort si siguranță, așa cum sunt stabilite prin reglemăntările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor. În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă s-a constatat că la data inspecției preliminare, împrejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel: Autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mica de 7,5 tone; viteza maxima de 90 km/h;viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi tprențiale;viteză maxima de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 - km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500);semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor. „Deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii”, notează CNAIR. „Deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri”, mai susține Compania de Drumuri. Potrivit acesteia, „sunt obligatorii inspecții săptămânale ale tuturor construcțiilor și instalațiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor și remedierilor conform soluțiilor stabilite în expertiză”. “Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie sa fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada sa poată fi utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat Sorin Scarlat, Directorul General al CNAIR S.A. Contractul pe lotul 3, reziliat la 99% și 95% plăți făcute. Statul a rămas fără garanție, deși invocă nereguli Lotul A1 Lugoj-Deva a fost construit în proporție de 99 la sută, iar statul român a acceptat lucrările și a plătit circa 95% din lucrare către constructorul spaniol Comsa. Cu toate acestea, la final de augu..

copyright © 2024 mesagerul.ro