Mesagerul.ro

Centura Capitalei: Finalizarea extinderii la patru benzi între DN2 și A2, contractată după trei ani de la lansarea licitației, la cinci ani după ce primul contract a fost reziliat

 Centura Capitalei: Finalizarea extinderii la patru benzi între DN2 și A2, contractată după trei ani de la lansarea licitației, la cinci ani după ce primul contract a fost reziliat

După cinci ani de când a fost reziliat primul contract, extinderea la patru benzi a Șoselei de Centură a Capitalei pe sectorul DN2 (Afumați) - Autostrada Soarelui (A2) are un nou constructor. A fost nevoie doar de trei ani pentru a fi terminată licitația... Pentru 49 de milioane de euro, Tirrena Scavi va finaliza lucrările de modernizare pe cei 11,5 km în termen de 15 luni. Pe de altă parte, proiectul drumului modernizat prevede însă intersecții-problemă, cu conflicte de trafic. Intersecțiile cu DN2 și A2 vor fi configurate ca sensuri giratorii alungite, asemănătoare cu intersecția din zona DN1-Pod Otopeni pe care chiar CNAIR a „peticit-o” după ce a fost s-a dovedit a fi deficitară. CNAIR anunță că a semnat luni cu antreprenorul Tirrena Scavi contractul pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a DN Centura București, sectorul DN2 ( E85, Km 12+300) – A2 (Km 23+750). Valoarea de semnare a contractului este de 235.747.292,70 Lei fără TVA, sursa de finanțare fiind Fondul de Coeziune în cofinanțare cu Bugetul de Stat. Durata contractului este de 75 de luni si cuprinde: 15 luni perioada de execuție și minim 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor. „Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,524 km din centura rutieră a municipiului București, sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacității de circulație de la 2 benzi la 4 benzi de circulație (câte două pe sens) și eliminarea unor intersecții la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi precum și reabilitarea pasajelor si a podurilor existente pe acest sector de drum național”, transmite Ministerul Transporturilor. Bugetul alocat și aprobat pentru execuția lucrărilor în cursul anului 2020 este de aproximativ 98.000.000 lei (fără TVA). „Menționăm că exproprierile efectuate până la această dată sunt în conformitate cu limitele stabilite prin proiectul tehnic aprobat. În cazul în care, pe parcursul execuției lucrărilor, se va constata că sunt necesare suprafețe de teren suplimentare, Antreprenorul va fi responsabil de pregătirea și predarea către Beneficiar a documentației necesare în vederea promovării, de către Beneficiar, a unei Hotărâri de Guvern pentru exproprierea suprafețelor de teren suplimentare”, transmite CNAIR. --- Licitația pentru finalizarea acestui proiect a fost lansată de către Compania de Drumuri încă din aprilie 2017, după ce contractul original din 2012 în baza căruia au început lucrările de extindere fusese reziliat din 2015. Așadar, a fost nevoie de cinci ani pentru recontractarea lucrărilor, dintre care trei ani doar pentru desfășurarea licitației. De menționat, totuși că după rezilierea contractului autoritățile de la drumuri au refăcut parțial proiectul și declarau public pe atunci că toate intersecțiile vor fi gândite din start denivelate, fără conflicte de trafic. În realitate, însă doar o singură..

copyright © 2024 mesagerul.ro