Mesagerul.ro

Compania-mamă a Pro TV se vinde. Central European Media Enterprises va fi achizionată de grupul PPF pentru 2,1 miliarde de dolari - OFICIAL

 Compania-mamă a Pro TV se vinde. Central European Media Enterprises va fi achizionată de grupul PPF pentru 2,1 miliarde de dolari - OFICIAL

Compania Central European Media Enterprises (CME), care deține Pro TV în România și alte operațiuni media în mai multe țări din regiune, a anunțat oficial, duminică seară, că va fi cumpărată de către "un afiliat" al PPF, grup deținut de miliardarul ceh Petr Kellner. Potrivit anunțului, este vorba despre o tranzacție evaluată la aproximativ 2,1 miliarde de dolari. Potrivit anunțului, tranzacția a primit aprobarea AT&T, cel mai mare acționar al CME după fuziunea cu Time Warner, vânzarea urmând să fie finalizată la mijlocul anului viitor, după ce va primi toate aprobările necesare. Acționarul principal din PPF, Petr Kellner, a dat asigurări că nu va efectua schimbări semnificative în operațiunile CME și a explicat investiția prin sinergia dintre activitățile media și cele telecom, în care PPF are interese majore în mai multe țări. Kellner, în comunicatul PPF ce anunță tranzacția: "Achiziția CME, cu activele media ale acesteia în cinci țări europene, vor completa și vor întări în continuare operațiunile noastre de telecomunicații din Europa Centrală și de Est. Vrem să folosim sinergiile naturale între producția de conținut și distribuția acestuia, cu obiectivul de a dezvolta în continuare afacerile noastre de telecomunicații și media. CME este o organizație sănătoasă și bine condusă și nu intenționăm să efectuăm schimbări semnificative la nivelul operațiunilor sale".Interesele PPF în domeniul telecom, în regiune, țin în prezent de participațiile în rețeaua națională CETIN Cehia, în O2 Cehia și în Telenor (Ungaria, Bulgaria, Muntenegru și Serbia). Petr Kellner este considerat cel mai bogat om de afaceri din Cehia și, de către unii, chiar din țările foste comuniste care au aderat la UE. Bloomberg îl plasează pe locul 111 în rândul celor mai mari 500 de miliardari ai lumii, cu o avere estimată la 12,5 miliarde de dolari și cu o valoare estimată pentru grupul său PPF de 51,6 miliarde de dolari. Potrivit datelor furnizate de fondul PPF pe propriul site, acesta este prezent pe piața din România cu activități în domeniul imobiliar (prin PPF Real Estate Hilding - clădirile Metropolis Centre și Crystal Tower din București) și prin platforma de e-commerce Mall Group. PPF este prezent cu investiții în diverse sectoare economice din SUA până în Rusia și China - America de Nord, Europa de Vest și de Est și Asia. Țările central și est-europene sunt piețele unde se concentrează o mare parte din activitatea grupului, alături de Rusia, țara cu apariții majore pe lista investițiilor sale, apărând ca zonă de activitate pentru: servicii financiare (Home Credit), biotehnologie, imobiliare, asigurări (PPF Life Insurance), Inginerie (prin Skoda Transportation). agricultură (RAV Agro), minerit de aur și argint (Polymetal International, companie listată la Londra). Scurt istoric al tatonărilor Petr Kellner / CME: Petr Kellner era vehiculat ca potențial cumpărător al CME sau al unor părți din această companie încă de acum cinci ani. După trei ani, în 2017, presa anunța că PPF și Kellner s-au retras din cursa pentru CME, unde, în acel moment, încercau o preluare grupul chinez CEFC și compania Pentra Învestments. PPF avea să semneze, în scurt timp, un acord pentru un grup TV din Bulgaria, dar vânzătorul, Modern Times Group, a renunțat la tranzacție la începutul acestui an.După ce, în primăvară, CME a anunțat că analizează mai multe opțiuni strategice, inclusiv o posibilă vânzare, PPF a apărut din nou printre principalele nume vehiculate, alături de Discovery. Discovery a ieșit, însă, din cursa în care a rămas, la final, doar PPF, cu prețul avansat de 2 miliarde de dolari. Cele mai recente rezultate CME - în România și la nivel de grup Potrivit ultimelor rezultate financiare, pentru operațiunile din România, veniturile nete ale CME au scăzut cu 3,5% de la 41,1 milioane de dolari în iulie-septembrie 2018 la 39,6 milioane în T3 2019. Ca valoare, România e a doua mare piață pentru CME, după Republica Cehă, unde a avut venituri nete de 46,8 milioane de dolari în intervalul menționat. Tot pentru operațiunile Pro TV, rezultatul OIBDA (profit operational înainte de depreciere și amortizare) a crescut cu 8,5%, de la 15,6 milioane de dolari în al treilea trimestru din..

copyright © 2024 mesagerul.ro