Mesagerul.ro

Control la Inspecția Muncii: A cumpărat 1000 de tablete, dar au fost folosite de doar 283 de inspectori

 Control la Inspecția Muncii: A cumpărat 1000 de tablete, dar au fost folosite de doar 283 de inspectori

Corpul de control al primului-ministru a efectuat o acțiune de control la Inspecția Muncii care a vizat perioada 01.01.2017 – prezent. Printre altele s-a constatat că nu a fost achiziționat un nou sistem REGES/REVISAL, deși acest lucru trebuia făcut încă de acum doi ani. De asemenea, au fost achiziționate prin fonduri europene 1000 de tablete, însă din 2017 până acum, doar 283 inspectori teritoriali de muncă (26,57%) le-au utilizat în activitatea desfășurată. Vezi și alte nereguli. Activitatea de preluare de apeluri de urgență La nivelul Inspecției Muncii (IM) funcționează o structură specializată de intervenție în sensul prevăzut la art. 3 lit. b)6 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 34/20087, iar aceasta preia centralizat apelurile comunicate de Sistemul național unic pentru apeluri de urgență și organizează sistemul de direcționare a acestora către inspectoratele teritoriale de muncă8. În perioada 2017 - 2020, la nivelul IM, serviciul de urgență care trebuia să preia centralizat apelurile comunicate de Sistemul național unic pentru apeluri de urgență în domeniul securității și al sănătății în muncă nu a fost funcțional, așa cum a prevăzut art. 3 paragraf C lit. s) din ROF IM, aprobat prin HG nr. 1377/2009, cu modificările și completările ulterioare, respectiv așa cum prevede art. 11 din ROF IM aprobat prin HG nr. 488/2017, cu modificările și completările ulterioare. Revista Obiectiv Rezultatul patrimonial al exercițiului financiar aferent anului 2017 pentru Revista Obiectiv a fost în sumă de 81.525 lei, pierdere și a înregistrat un trend descendent în următorii doi ani, respectiv în anul 2018 aceasta a fost în sumă de 601.889 lei, pierdere, iar în anul 2019 rezultatul patrimonial a fost în sumă de 99.564 lei, pierdere. Activitatea Revistei Obiectiv s-a diminuat de la 4 publicații în anii 2017 și 2018 la 2 publicații în anul 2019, iar rezultatul financiar al acesteia, în perioada 2017 - 2019, a fost de 782.978 lei, pierdere. Asigurarea mentenanței, asistenței tehnice și suportului sistemului REGES/REVISAL în perioada 2015 – 2019 În perioada mai 2015 – aprilie 2020, mentenanța, asistența tehnică și suportul sistemului informatic REGES/REVISAL, necesare în vederea sprijinirii inspectorilor de muncă precum și persoanelor fizice și juridice, au fost asigurate în baza unor contracte de prestări servicii cu societățile All Business Management SRL și World Professional Services SRL doar pentru o perioadă de aproximativ 14 de luni (23,33% din timp), în restul perioadei fiind realizate de către personalul Serviciului Informatică în comun cu societatea Teamnet International SA (24 luni – cca. 40% din timp) și de către personalul Serviciului Informatică (22 luni – cca. 36,67% din timp). Față de cele prezentate mai sus, s-a constatat că IM a abordat mentenanța, asistența tehnică și suportul sistemului informatic REGES/REVISAL, în perioada mai 2015 – aprilie 2020, într-un mod neunitar, fapt care a generat riscuri atât în funcționarea sistemului informatic, cât și în cheltuirea fondurilor publice cu această destinație. Achiziția unui nou sistem REGES/REVISAL Până la data de 24.03.2020 nu a fost aprobat de către ordonatorul principal de credite proiectul tehnic aferent noului registru general de evidență a salariaților. Prin urmare, deși au trecut mai mult de doi ani de la data intrării în vigoare a HG nr. 905/2017, respectiv data de 19.12.2017, până în prezent, IM nu a achiziționat sistemul informatic necesar soluției tehnice pentru transmiterea datelor în registru de către angajatori prevăzut de HG nr. 905/2017, cu modificările și completările ulterioare. Având în..

copyright © 2024 mesagerul.ro