Mesagerul.ro

​Cooperarea în materia protecției consumatorilor - din 17 ianuarie se aplică noi norme care să protejeze consumatorii

 ​Cooperarea în materia protecției consumatorilor - din 17 ianuarie se aplică noi norme care să protejeze consumatorii

Începând din 17 ianuarie, noi norme se aplică în întreaga Uniune, pe baza actualului mecanism de cooperare privind protecția consumatorilor. Scopul noilor reglementări este de a îmbunătăți modul în care Comisia și autoritățile statelor membre pot colabora pentru a pune capăt practicilor necorespunzătoare împotriva consumatorilor, de a le permite autorităților să detecteze neregulile și să ia măsuri. La 8 noiembrie 2019, Uniunea Europeană a adoptat „ Directiva de modernizare a dreptului consumatorilor ”. Această directivă face parte din așa-numita „New Deal for Consumer” (a se vedea aici ), un pachet de reforme legislative menite să revizuiască legile existente ale consumatorilor din UE. Principalul obiectiv al acestor reforme este de a adapta legislația UE privind protecția consumatorilor la realitățile erei digitale, precum și de a încuraja transparența și de a asigura aplicarea efectivă a legilor privind protecția consumatorilor. Odată cu punerea în aplicare a prevederilor din New Deal for Consumers, sancțiunile ar putea atinge cel puțin 4% din cifra de afaceri aderulată de un comerciant/antreprenor în statele membre în cauză. Din pliantul pus în circulație cu această ocazie de către Comisia Europeană, aflăm că circa 120.000 de cereri au fost trimise către Centrele Europene ale Consumatorilor, majoritatea referindu-se la cumpărăturile online, și aproximativ 40% dintre consumatori au fost nemulțumiți de modul în care comercianții le-au soluționat plângerile. Noul regulament va spori prerogativele autorităților naționale relevante, printre ele regăsindu-se competența de achiziționa produse în vederea testării, de a folosi metoda „mistery shopping”, precum şi de a investiga fluxurile financiare pentru a descoperi comercianții necinstiți şi frauda online și cine se află în spatele site-urilor care au comportament incorect și abuziv față de consumatori. Rețeaua CPC - Cooperarea privind Protecția Consumatorilor (ConsumerProtection Cooperation), s-a ocupat deja de mai multe probleme reclamate de consumatorii din cadrul Uniunii Europene. Ca urmare deja s-au înregistrat succese: Booking.com s-a angajat să aducă modificări cu privire la modul în care prezintă oferte, reduceri și prețuri pentru..

copyright © 2024 mesagerul.ro