Mesagerul.ro

Cu trenul la mare, în vremuri de distanțare - Cum se va călători către litoral și cât va dura drumul

 Cu trenul la mare, în vremuri de distanțare - Cum se va călători către litoral și cât va dura drumul

​CFR Călători începe din 12 iunie să introducă trenurile sezoniere către Litoral, dar situația este una cu totul specială. Masca este obligatorie și va trebui respectată distanța socială, dar va fi greu să se evite aglomerația, în condițiile în care vagoanele sunt puține. În plus, fiindcă există o mulțime de restricții de viteză, drumul va fi foarte lung, putând dura chiar și 19 ore (Satu Mare - Mangalia). Spre litoral au trenuri și operatorii privați Regio Călători, Softrans și Astra Transcarpatic. Nevoia de a respecta distanțarea socială face ca biletele să fie acordate pe principiul un loc liber un loc ocupat. Cu o excepție. CFR Călători spune că se permite ocuparea de locuri alăturate familiilor și persoanelor care locuiesc/lucrează împreună. Compania mai spune că are acum peste 900 de vagoane pe care le folosește zilnic, față de sub 800 acum un an. Anul trecut a fost cerere mare și au fost aglomerate trenurile către Litoral, dar anul acesta CFR Călători spune că nu mai vinde bilete în picioare. Distanțarea socială va însemna că o bună parte dintre locuri vor trebui să rămână neocupate, dar cu siguranță că și numărul de călători va fi mai mic, fiindcă mulți nu vor mai avea curaj să ia trenul, de frica Covid. Spre Litoral drumul este foarte lung. De exemplu, până la Mangalia trenul face 17 ore jumătate de la Oradea, 19 ore și jumătate de la Satu Mare și 15 ore de la Timișoara. De la Sibiu la Constanța drumul durează 8 ore și jumătate cu trenul care trece prin Brașov și cu trei ore mai mult cel care merge via Piatra Olt. Un mare minus ține și de linia Constanța - Mangalia care este neelectrificată și nici nu este într-o stare bună, astfel că trenurile fac cam 90 de minute pe 43 km. Un InterRegio face chiar și 107 minute. Masca este obligatorie, dar nu va fi ușor de purtat tot timpul la drum lung, mai ales când afară va fi foarte cald și dacă în vagon nu va funcționa aerul condiționat (sau dacă vagonul nu este prevăzut cu astfel de sistem). Exemple de trenuri sezoniere ȘI orele de plecare și sosire IR 1932 Oradea (16.24) - Mangalia (9.53), 909 km IR 1944 Satu Mare (13.20) - Mangalia (8.52), 944 km IR 1924 Sibiu (18.28) - Mangalia (8.05) via Piatra Olt, 660 km IR 1946 Satu Mare (17.00) - Mangalia (12.31) IR 1962 Iași (21.13) - Mangalia (6.54), 530 km IR 1996 Timișoara (22.20) - Mangalia (12.59), 793 km IR 1922 Arad (18.00) - Mangalia (10.43), 872 km, via Petroșani IR 1928 Sibiu (3.55) - Constanța (13.01) via Brașov, 583 km IR 1952 Suceava (20.34) - Mangalia (5.54), 570 km Retur IR 1931 Mangalia (15.55) - Oradea (9.17) IR 1945 Mangalia (15.15) - Satu Mare (9.29) IR 1923 Mangalia (18.10) - Sibiu (7.36) IR 1947 Mangalia (13.34) - Oradea (7.24) IR 1961 Mangalia (20.30) - Iași (6.27)..

copyright © 2024 mesagerul.ro