Mesagerul.ro

Cum a fost închisă asociația creată de Gabriela Firea ca să se ocupe de iluminatul public, la nici doi ani după înființare, și pe ce s-au cheltuit 3,6 milioane de lei

 Cum a fost închisă asociația creată de Gabriela Firea ca să se ocupe de iluminatul public, la nici doi ani după înființare, și pe ce s-au cheltuit 3,6 milioane de lei

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Iluminat Public București, creată la propunerea primarului Gabriela Firea în ianuarie 2018, a fost dizolvată pe 25 septembrie, la nici doi ani de la înființare. În scurtul timp în care a funcționat, asociația a avut un buget aprobat de circa 6 milioane de lei și 18 angajați, iar în proporție de 75 % banii au fost prevăzuți pentru salarii și alte cheltuieli de personal, pentru cei 18 angajați. Bugetul nu a fost executat în totalitate, însă potrivit datelor furnizate de municipalitate s-au cheltuit circa 3,6 milioane lei pentru „dotări materiale, cheltuieli de funcționare și resurse umane”. Asociația avea ca scop gestionarea serviciului de iluminat public, alături de orașele Snagov și Chiajna, și delegarea gestiunii serviciului către Compania Municipală de Iluminat Public. Numai că acest lucru nu s-a mai întâmplat deoarece a fost desființată fiindcă Snagovul s-a retras din asociere, iar legea cere să fie minim 3 unități administrative. Ce a rămas de pe urma ei? Studiul de oportunitate, contractul de delegare, regulamentul serviciului și caietul de sarcini pentru delegarea serviciului de iluminat, adică un teanc de documente. Cum a fost înființată asociația și ce scop avea Consiliul General al Municipiului București a aprobat, la propunerea Gabrielei Firea, în ianuarie 2018, înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Iluminat Public București. Scopul asociației era să coordoneze serviciul de iluminat în cele 3 localități și să delege gestiunea serviciului de iluminat public către Compania Municipală Iluminat Public București. „Asociația se constituie în scopul înființării, organizării, reglementării, exploatării, monitorizării și gestionării in comun a serviciului de iluminat public din cadrul asociației, pe raza de competență a unităților administrativ teritoriale membre. Serviciul de iluminat public cuprinde iluminatul stradal rutier, iluminatul stradal-pietonal, iluminatul arhitectural, iluminatul ornamental și iluminatul ornamental-festiv realizat pe aria de acțiune a asociațiilor”, se arată în statut. Potrivit hotărârii prin care s-a înființat, obiectivele Asociației erau următoarele: să elaboreze şi să aprobe strategia de dezvoltare comună privind serviciul de iluminat public; să monitorizeze derularea proiectelor de investiții aferente serviciului de iluminat public; să constituie interfață pentru discuţii şi să fie un partener activ pentru autorităţile administraţiei publice locale în ceea ce priveşte aspectele de dezvoltare şi de gestiune a serviciului de iluminat public, în scopul de a coordona politicile și acțiunile de interes general; să elaboreze şi să aprobe caietul de sarcini şi regulamentul serviciului de iluminat public; să elaboreze şi să aprobe documentațiile de atribuire a contractului de delegare și să stabilească condițiile de participare şi criteriile de selecție a operatorului;să încheie contractul de delegare cu operatorul, în numele şi pe seama unităților administrativ teritoriale membre implicate, care vor avea împreună calitatea de delegatar, astfel cum este prevăzut de art. 30 din Legea nr. 51/2006, cu modificările şi completările ulterioare. să monitorizeze executarea contractului de delegare și să informeze regulat membrii săi despre aceasta, să urmărească îndeplinirea obligaţiilor asumate de operatori şi, în conformitate cu mandatul primit şi cu prevederile contractuale, să aplice penalitățile contractuale; să identifice şi să propună orice măsuri şi acţiuni în legătură cu serviciul de iluminat publicsă atragă noi surse de finanțare externe/investiții private pentru a asigura continuitatea şi dezvoltarea servic..

copyright © 2024 mesagerul.ro