Mesagerul.ro

Cum arată cele mai noi vagoane de dormit europene care vor circula în Europa centrală din 2022

 Cum arată cele mai noi vagoane de dormit europene care vor circula în Europa centrală din 2022

​Austriecii de la OBB au prezentat cum vor arăta cele mai noi vagoane de dormit și cușetele care vor circula din 2022 între oarșe mari din Europa centrală. Sunt cele mai moderne vagoane de pe trenurile de noapte europene și oferă chiar și un fel de mini-capsule, pentru ca cei de la cușetă să aibă intimitate. Deși trenurile de noapte s-au împuținat masiv, austriecii de la OBB își extind brand-ul Nightjet, dar cumpără vagoane ulotra-modernă pentru a atrage clienți. OBB va cumpăra în total 13 garnituri, ca parte a unui contract de 1,5 miliarde euro cu Siemens Mobility. Primele vagoane vor fi puse în circulație în 2022 și până în 2023 toată comanda ar trebui livrată. Interesant, designul se bazează și pe sugestiile călătorilor, fiindcă la gara centrală din Viena au fost amplasate în 2016 machete de compartimente pentru ca oamenii să dea feedback. Noile trenuri vor avea șapte vagoane, dintre care două cu scaune convenționale, trei cușete și două vagoane de dormit. Pentru a atrage tot mai mulți clienți, noile vagoane vor oferi, promit cei de la OBB, mai multă intimitate chiar și la cușetele de patru locuri. Trenurile de noapte erau extrem de importante în anii 60' și 70', pe atunci fiind folosite pe scară largă. Din mai multe motive în anii 80' a început declinul lor, iar după 2000 s-a accentuat și mai multe țări europene le-au scos cu totul și fiindcă trenurile de zi stil TGV, AVE, Thalys, ICE sau Eurostar sunt atât de rapide încât ajung în 2-3 ore ..

copyright © 2024 mesagerul.ro