Mesagerul.ro

Cum se prezintă candidații pe Google, înaintea alegerilor? Barna - sub asediu AdWords, Iohannis - lipit de Ludovic, Dăncilă - coafată ca pe vremuri

 Cum se prezintă candidații pe Google, înaintea alegerilor? Barna - sub asediu AdWords, Iohannis - lipit de Ludovic, Dăncilă - coafată ca pe vremuri

Când ești pe punctul să-ți alegi președintele, ai câteva posibilități: să știi sau să crezi că știi cam tot ce trebuie despre candidați, să asculți ce-ți zic ei de pe Facebook, Youtube sau de la TV, să-i asculți pe alții ce zic despre ei, să nu te intereseze. Dacă nu ai făcut-o deja, mai ai posibilitatea să cauți tu lucruri despre ei. Dar ce vei găsi, dacă faci asta prin căutări online, unde ei înșiși sau rivalii lor pot manipula rezultatele? Ce profil au candidații "pe Google"?O căutare rapidă după numele principalilor candidați, cu câteva zile înaintea alegerilor, ne-a livrat inclusiv un mic asediu AdWords și asocieri cu texte și poze pe care unii dintre candidați le-ar fi dorit uitate 1. Dan Barna Dan Barna pare, în pragul alegerilor, cel mai vânat candidat, pe Google. Dacă, în regim de căutare incognito, în rezultatele noastre a apărut mai mereu, pe primul loc, link-reclamă la site-ul de campanie danbarnapresedinte.ro, în căutare normală primele rezultate au fost, fie la propria reclamă AdWords, fie la reclame plasate de rivalii Theodor Paleologu și Mircea Diaconu. Fie câte unul, fie amândoi deodată: Și la căutări incognito, și la cele normale, rezultatele-reclamă și banda de știri despre Dan Barna - care și-a dedicat mare parte din campanie eforturilor de a se face cunoscut publicului larg - sunt urmate nu de rezultate controlabile de către candidat, ci de ancheta RISE Project cu titlul "Adevărul despre Dan Barna". Abia după aceasta apare trimitere la pagina de Facebook a candidatului. Informații de pe Wikipedia sunt prezentate, ca la mai toți candidații, în deschiderea primei pagini cu rezultate, în partea dreaptă.Precizare necesară, valabilă pentru toate căutările: Rezultatele Google variază considerabil de la un utilizator la altul, în funcție de istoricul căutărilor, regiune, informații demografice etc. Diferențele pot fi limitate, într-o anumită măsură, de folosirea modului incognito.Folosirea numelui unui brand rival sau a unui concurent politic pentru a-ți face reclamă la propriile produse și servicii sau, după caz, la propria ofertă electorală este o practică des înt..

copyright © 2024 mesagerul.ro