Mesagerul.ro

De ce arhiepiscopul Teodosie este în stare de libertate ?

 De ce arhiepiscopul Teodosie este în stare de libertate ?

În ziua de dumnincă, 16 mai a.c., arhiepiscopul Teodosie a împărtășit mai mulți enoriași conform ritualului cunoscut: luat vinul cu lingurița, aceasta pusă în gură, șters cu prosopul, apoi din același vin cu aceeași linguriță, sters cu același prosop, la rând, adulții și copiii, unii foarte mici, purtați în brațe. La sfârșit, preoții au băut, pe rând, din vinul de împărtășanie și s-au șters cu prosopul pus la comun. Era exact ceea ce s-a cerut să nu se facă. Dacă lingurița ajunge în gura unei persoane infectate de virus și apoi în vasul cu vin, toți cei care urmează vor fi infectați. Orice împărtășire conformă cu ritualul tradițional este un posibil focar de răspândire a epidemiei. Susținerea că împărtășania nu poate infecta pe motiv că „este sfântă” rămâne o bazaconie pe care nicio persoană cu responsabilități (publice, față de familie etc.) nu are dreptul să o ia în serios în îndeplinirea îndatoririlor. Lucrurile sunt atât de limpezi încât nu ar fi nevoie de „confirmări” ale pericolului generat de ritualurile religioase în perioada pandemiei. Amintesc totuși că anterior manifestării ostentative de la Constanța, în Italia, Coreea de Sud, Grecia, Bulgaria, Statele Unite, nerespectarea regulilor de către culte sau grupuscule religioase produsese victime și dusese la deschiderea unor acțiuni penale. La noi, exemplul simbolic al îmbolnăvirii și decesului arhiepiscopului Pimen după infectarea sa cu coronavirus a fost tratat de BOR cu multă discreție. Acțiunea arhiepiscopului Teodosie a constituit evident o sfidare. Avea precedente. La jumătatea lunii martie, arhiepiscopul Teodosie împărtășise sute de persoane, deși pandemia fusese declarată oficial, autoritățile preveniseră asupra cerințelor stării de urgență iar președintele Iohannis anunțase semnarea decretului pe 16 martie. Intenția de înfruntare a măsurilor de combatere a pandemiei a fost atât de flagrantă, încât în numele asociației Solidaritatea pentru Libertatea de Conștiință, neobositul Emil Moise a depus un denunț penal împotriva lui Teodosie și Arhiepiscopiei Tomisului „pentru săvârșirea infracțiunii de zădărnicire a combaterii bolilor infectocontagioase”. (Alte trei persoane aveau să facă o plângere împotriva preoților și călugărilor care la 22 martie 2020 au folosit o aceeași linguriță de împărtășanie la slujba ținută în fața Catedralei Mitropolitane din Cluj.) Pe 23 martie 2020, Direcția de Sănătate Publică Constanța a solicitat Arhiepiscopiei Tomisului interzicerea pe teritoriul de jurisdicție a ritualului împărtășiri cu o singuiră linguriță. În virtutea prerogativelor DSP în cadrul instituțiilor de punere în aplicare a ordonanțelor militare, adresa Direcției reprezenta „un ordin”. Arhiepiscopul Tomisului i-a răspuns cu o suverană insolență: adresa DSP „pare a fi fost scrisă de Emil Moise”; reprezentanții DSP ar fi trebuit să știe că o eventuală discuție asupra desfășurării ritualului religios trebuie purtată cu ..

copyright © 2024 mesagerul.ro