Mesagerul.ro

Despre ce proiecte de autostrăzi au discutat parlamentarii și ministrul propus al Transporturilor la audieri: "România e pe locul 128 în lume la drumuri, după Gabon și Zimbabwe"

 Despre ce proiecte de autostrăzi au discutat parlamentarii și ministrul propus al Transporturilor la audieri: România e pe locul 128 în lume la drumuri, după Gabon și Zimbabwe

„Suntem campioni mondiali la kilometri de autostradă proiectați, dar neconstruiți”, a declarat miercuri liberalul Lucian Bode, ministrul propus la Transporturi, Infrastructură și Comunicații ăn Guvernul Orban, în cadrul audierilor din Parlament din comisiile de specialitate. Bode a vorbit de câteva dintre măsurile și proiectele pe care le vede prioritare în mandatul de un an pe care îl va avea în față precum Pitești - Sibiu sau A8 Tg. Mureș - Iași, dar a spus și de ce nu crede că în acest an va fi deschis traficul pe Lotul 3 din A1 Lugoj - Deva. Suntem campioni mondiali la kilometri de autostradă proiectați, dar neconstruiți. Licitațiile sunt contestate și durează ani de zile, iar contractele semnate au probleme la implementare, avize lipsă, blocaje. Apoi există constructori cu probleme, subcontractori neplătiți și există și problema claim-urilor (n.r. litigii comerciale în care sunt solicitate despăgubiri în urma unor contracte)”, a declarat miercuri, la audierile din comisiile de specialitate, ministru propus al Transporturilor și Comunicațiilor, liberalul Lucian Bode. Acesta a spus că pe rutier România are 828 de kilometri de autostradă, dar se află pe locul 128 în lume în ceea ce privește calitatea drumurilor, „după Gabon sau Zimbabwe”. Bode a spus că există o incapacitate de a absorbi fondurile europene pe axa 1 și axa 2 din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM). „Suntem la 25% cheltuieli rambursate de Comisia Europeană”, a spus Bode. Actualul ministru demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost primul care a luat cuvântul la partea de discuții destinată întrebărilor. „Infrastructura nu trebuie să fie un motiv de dispute între politicieni, este a românilor, a tuturor. Mă bucur să văd că ați preluat 90% din programul dumneavoastră de guvernare din programul PSD”, a spus Cuc. Apoi, la rând, au urmat mai mulți deputați și senatori care au adresat întrebări legate atât de domeniul rutier și al autostrăzilor, dar și pe feroviar, pe metrou sau aerian, precum și pe domeniul comunicațiilor, un minister care va fi comasat acum în noul Minister al Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC). Cătălin Drulă, deputat USR, i-a atras atenția ministrului propus Bode să se ocupe, în ceea ce privește coridorul IV, de deschiderea circulației pe lotul 3 din A1 Lugoj - Deva, de contractarea lucrărilor pentru secțiunea cu tuneluri de pe Lugoj - Deva, singura bucată care practic va lipsi mulți ani de pe traseul Sibiu - Nădlac, dar și de lansarea secțiunilor 2 și 3, tronsoanele cu adevărat montane, din autostrada Sibiu - Pitești. Drulă i-a mai cerut ministrului renunțarea la proiectul prin Parteneriat Public Privat pentru autostrada Comarnic - Brașov, dar și trecerea pe fonduri europene a autostrăzii A8 Tg. Mureș - Iași și să nu apeleze la PPP-uri. Varujan Vosganian, deputat ALDE, a cerut ca noul ministru al Transporturilor să ia în calcul drumul expres Botoșani - Târgu Frumos, dar și implementarea drumului de mare viteză Ploiești-Pașcani-Suceava-Siret, precum și realizarea variantei ocolitoare sud a municipiului Iași. Și fostul ministru al Transporturilor din PSD, Lucian Șova, a luat cuvântul și, printre altele, a adus în discuție autostrada A13 Bacău - Brașov, despre care, printr-o întrerbare retorică, ..

copyright © 2024 mesagerul.ro