Mesagerul.ro

 Donald Trump continuă dereglementarea în materie de mediu: În vizor,

Donald Trump continuă dereglementarea în materie de mediu: În vizor, "coșmarul" reglementărilor pentru marile proiecte de infrastructură

Donald Trump a prezentat joi o reformă care vizează limitarea sau chiar suprimarea studiilor de mediu prealabile marilor proiecte de infrastructură, mergând de la autostrăzi până la oleoducte, o nouă salvă în mișcarea de dereglementare pe care a demarat-o
Donald Trump a prezentat joi o reformă care vizează limitarea sau chiar suprimarea studiilor de mediu prealabile marilor proiecte de infrastructură, mergând de la autostrăzi până la oleoducte, o nouă salvă în mișcarea de dereglementare pe care a demarat-o în 2017, scrie AFP. Pentru șantierele care au nevoie încă de un studiu de impact asupra mediului, contribuția lor la schimbările climatice ar putea să nu mai fie luată în calcul, potrivit acestei propuneri, care va fi foarte probabil contestată în fața tribunalelor. "Nu este decât începutul", a afirmat președintele american, de la Casa Albă, care și-a afișat determinarea de a ataca acest "coșmar al reglementărilor". În virtutea unei legi promulgate în 1970 de Richard Nixon, National Environmental Policy Act (NEPA), orice proiect major de construcții din Statele Unite trebuie precedat de un studiu de impact asupra mediului efectuat de agenția federală competentă. Dar aceste studii de impact durează ani de zile, iar companiile reclamă acest lucru de mulți ani. Spre exemplu, proiectul oleoductului Keystone XL a fost mult timp întârziat sub administrația Barack Obama, care a sfârșit prin a-l respinge (Donald Trump a acordat ulterior o undă verde). Executivul nu poate schimba legea votată de Congres, dar poate modifica regulile de aplicare, ceea ce a fost dezvăluit joi. Textul, care nu se aplică imediat și este supus unei consultări publice de 60 de zile, restrânge numărul proiectelor care au nevoie de un studiu de mediu, excluzând proiectele finanțate de sectorul privat și care nu au deloc sau au foarte puține finanțări publice, cum este cazul pentru numeroase oleoducte. În plus, agențiile federale vor trebui să finalizeze aceste studii în doi ani, față de media actuală de patru ani și jumătate, a explicat Mary Neumayr, președintele Consiliului pentru calitatea mediului, de la Casa Albă. Potrivit acesteia, pentru proiectele de autostrăzi, durata medie actuală este de peste șapte ani iar unele studii au durat mai mult de un deceniu. Zeci de reglementări În condițiile în care în prezent trebuie luat în calcul impactul "direct, indirect și cumulat", pe viitor guvernul vrea să suprime efectele cumulate. Contribuțiile la schimbările climatice, prin definiție cumulative, vor fi atunci imposibil de studiat, chiar dacă propunerea nu exclude explicit luarea în calcul a gazelor cu efect de seră, a argumentat Neumayr. Definiția efectelor asupra mediului va fi redusă la ceea ce este "rezonabil previzibil" și la o "legătură cauzală rezonabil apropiată" a acțiunii propuse. Alternativele de studiat vor trebui să fie "tehnic și economic fezabile". "Cu timpul, aplicarea NEPA a devenit tot mai complexă și mai lungă", a spus Mary Neumayr. Secretarul pentru afaceri interne, David Bernhardt, a dat exemple din domeniul public: construcția de școli sau gestionarea preventivă a pădurilor de către pompieri. Propunerea va fi fără îndoială atacată în justiție de asociațiile ecologiste, ceea ce va întârzia aplicarea sa. Administrația Trump a luat zeci de alte decizii de suprimare sau modificare a unor reglementări privind poluarea aerului, forajele petroliere sau pentru gaze, protecția animalelor sau a cursurilor de apă, normele pentru mașini sau becuri cu incandescență.

copyright © 2020 mesagerul.ro