Mesagerul.ro

Efectele suspendării producției la Boeing și soluția de criză propusă de Trump

 Efectele suspendării producției la Boeing și soluția de criză propusă de Trump

Luni, compania Boeing a dat anunțul oficial privitor la suspendarea producției sale de avioane 737 MAX. Este o veste bună pentru concurentul sau european, Airbus, însă una proastă pentru cei 12.000 de angajați la fabrica din Renton, pentru furnizori și chiar pentru cotația la bursă a gigantului aeronautic american. Însă nu cu mult timp în urmă, Boeing primea sfaturi „utile” de la Casă Albă, cum ar fi rebranduirea - un artificiu care nu rezolva deficiențele care au dus recent la două accidente aviatice cu sute de victime. Președintele SUA, Donald Trump găsea, în vară, soluția de criză, sugerând “redenumirea lui 737 MAX”. Ryanair a și adoptat-o, rebotezandu-și aeronavele din dotare „737 Gamechanger“. Reacția Casei Albe este de înțeles, nu în ultimul rând din punct de vedere politic. Luke Tilley, economist-șef la Wilmington Trust, a precizat pentru Wall Street Journal faptul că oprirea producției Boeing va încetini creșterea SUA, în primul trimestru al anului viitor. Iar acest lucru e o bilă neagră pentru Trump. Aglomerație în parcare După prăbușirea a două avioane, în care au murit 346 de persoane, autoritățile de control din întreaga lume au interzis 737 Max să decoleze, începând cu luna martie 2019. Boeing a revizuit software-ul și se grăbea să livreze clienților săi care așteptau urgent noile aeronave, până la sfârșitul anului. Acum însă Boeing-ul mai are și „o problemă de parcare”, deoarece produce pe stoc. Producătorul american de avioane nu mai livrează aeronavele asamblate la Renton, în statul Washington, unde se află centrul de producție cu 12.000 de angajați. În medie, aceștia asamblează un avion 737 Max pe zi, cca 42 pe lună. În total, acum aproape 400 de avioane noi sunt disponibile pentru livrare. Ele sunt însă garate în parcarea companiei. Cu toate acestea, atâta timp cât Administrația Federală Aviatică (AFA) nu scoate aeronavele “de sub consemn”, producția va continua. AFA a transmis, săptămâna trecută, că nu va aproba reluarea zborurilor, înainte de 2020. Luni &icir..

copyright © 2024 mesagerul.ro