BREAKING NEWS

Mesagerul.ro

Europa de Vest discută despre cum se va putea călători în siguranță cu trenul după ieșirea din carantină - Măști, marcaje, interdicții

 Europa de Vest discută despre cum se va putea călători în siguranță cu trenul după ieșirea din carantină - Măști, marcaje, interdicții

​Una dintre întrebările la care este greu de răspuns este: cum va fi călătoria cu trenul după ce ieșim din izolare?. Țări precum Franța, Italia sau Spania caută răspunsuri la aceste întrebări și, parțial, le-au găsit, mai ales că trenurile circulă în număr tot mai mare în Italia și la fel va fi și în Franța, din 11 mai. În gări s-au lipit autocolante care să le arate oamenilor unde să stea, în trenuri se ocupă jumătate dintre locuri și toată lumea poartă mască. Însă nu se știe cât se va putea continua așa, iar în multe cazuri sindicatele spun că este prea devreme ca numărul de trenuri să crească. În țări precum Franța, Italia, Spania, Germania sau Austria numărul celor care merg cu trenul este uriaș fiindcă există trenuri super-rapide și mai ales rețele de trenuri stil S-Bahn în marile orașe. Cu atât mai complicată va fi revenirea la trenuri în vremurile post-Covid, în condițiile în care oamenilor le este frică să nu se infecteze și normele de distanțare înseamnă că mult mai puțini oameni se vor putea urca în tren. Un studiu recent estimează o scădere între 30% și 50% a numărului de pasageri din trenurile Europei, iar revenirea la nivelul din 2019 poate dura și cinci ani. În Franța companiile feroviare se pregătesc din plin pentru ieșirea generală din izolare de la 11 mai. De la sub o zecime din trenuri se va ajunge la aproximativ jumătate dintre trenuri care circulă, iar spre luna august se preconizează o apropiere de 100%. Marcaje pe peronul unei stații de RER din Paris (foto RER C Transilien) În marile gări se pun autocolante pe peroane pentru a li se indica oamenilor unde să stea pentru a păstra distanța socială, iar în sălile de așteptare se merge pe ideea: un loc ocupat unul liber. La fel va fi și în trenurile de lung parcurs, unde doar 50% dintre locuri vor putea fi rezervate, iar pentru trenurile regionale, unde rezervarea nu este necesară, se discută la nivelul diverselor provincii din Franța cum să se introducă rezervarea. În plus, operatorii de transport spun că fac dezinfectarea trenurilor mult mai des și mai în profunzime. În marile gări din Italia, Spania și Franța se creează cu vopsea sau autocolante trasee cu sens unic, pentru ca fluxurile de călători să nu se prea..

copyright © 2024 mesagerul.ro