Mesagerul.ro

FOTOGALERIE Cum arată vagoanele modernizate ale CFR Călători - Despre promisiuni, despre probleme și cum s-ar putea circula cu trenul în 2020

 FOTOGALERIE Cum arată vagoanele modernizate ale CFR Călători - Despre promisiuni, despre probleme și cum s-ar putea circula cu trenul în 2020

CFR Călători folosește zilnic 970 de vagoane, spune că va ajunge curând la 1.000, iar în sezonul estival de la anul ar putea opera cu 1.200 de vagoane. Compania mai spune că va demara licitație și pentru ca personalul de tren să aibă dispozitive mobile (cititoare de coduri de bare) pentru biletele online și va încerca să cumpere și automotoare diesel. Compania a transportat anul trecut aproximativ 54 de milioane de călători, iar trenurile sunt de multe ori pline și prea scurte. Cei de la CFR promit și că se va încerca să nu mai fie puse incomodele vagoane etajate pe trenurile de lung parcurs. Puține companii de stat sunt atât de criticate precum CFR Călători la capitolul calitatea serviciilor, iar cei care au mers des cu trenul au văzut că problemele sunt mari. Compania a organizat miercuri - după mai mulți ani de pauză - o conferință de presă unde a prezentat câteva tipuri de vagoane în gara Băneasa, iar directorii au răspuns la întrebările presei. Deși în piață există și cinci companii private, trei sferturi dintre trenurile care circulă pe la noi sunt operate de CFR Călători. CFR Călători a modernizat în 2018 un total de 24 de vagoane, cu costuri de 63 milioane lei, iar anul acesta este în derulare un program de modernizare a 54 de vagoane, cu costuri de 136 milioane lei. O parte dintre vagoane vor fi puse pe trenurile Timișoara - Iași, dar și pe unele din zona Cluj. Parcul de vagoane al CFR Călători are 2.000 de unități., dar jumătate sunt într-o stare mult prea proastă pentru a mai putea fi modernizate, sunt neoperabile și parctic așteaptă casarea. Aproximativ 200 de vagoane au aprobare de casare și parcul efectiv de exploatare este de 1.100 de vagoane. ”Noi sperăm să le reparăm pe toate acestea și sperăm ca necesarul de încă 300 de vagoane să-l asigurăm din vagoanele care sunt trase pe dreapta. Acest vagon modernizat în care suntem era considerat un balast, era tras pe dreapta din 1995, este un vagon construit în anii 80”, spune Viorel Fabian: directorul Direcţiei Reparaţii Vagoane la CFR Călători Ce spun cei de la CFR despre modernizarea vagoanelor ”Este un contract pe 54 dr vagoane. Cele 54 de vagoane sunt împărțite în vagoane de Clasa 1 și vagoane de Clasa 2. (...). Totul a fost realizat din fonduri proprii ale CFR. Fac o paranteză: din anul 2011 calea ferată nu a beneficiat de fonduri de la bugetul de stat pentru repararea vagoanelor de călători. (...) Este un acord cadru pentru 54 de vagoane, semnat în 2018 și, în funcție de banii pe care-i aven facem contracte subsecvente. (...) Am efectuat reparații la peste 420 de vagoane în acest an și vom ajunge la 500 până la final de an (...) În vârful de sezon vom avea 1.200 de vagoane” Viorel Fabian: directorul Direcţiei Reparaţii Vagoane la CFR Călători ”Obiectivul CFR Călători la nivelul anului 2019 este să avem 54 de vagoane modernizate intrate în parcul activ. Aceste 54 de vagoane sunt acoperite din punct de vedere comercial sunt acoperite de un număr de patru acorduri cadru și contractele subsecvente corespunzătoare. În funcție de graficul de livrare, estimăm că vom atinge cifra de 54 la începutul lunii decembrie când două uzine reparatoare ne vor livra câte două vagoane”. Valentin Dorobanțu, director general CFR Călători Cele mai multe sunt vagoane produse în anii 80, dar și în anii 90, dar care erau scoase din uz și modernizarea a implicat dezmembrarea totală până la schelet și recarosarea, practic se modifică toate elementele unui vagon vechi. CFR Călători folosește zilnic cam 970 de vagoane, promite că va ajunge curând la 1.000 de vagoane, iar în sezon va putea utiliza cu 15-20% mai multe vagoane. CFR ar avea nevoie de un total de minim 1.200 de vagoane pentru a oferi servicii decente. Dacă se va reuși să fie folosite 1.200 de vagoane se va simți o îmbunătățire pentru public. Dacă nu se va reuși, va fi, ca și anul acesta, dezastru pe București - Brașov, pe București - Constanța, dar și în week-end-uri pe trenurile spre Ardeal, spre Moldova, spre Oltenia și spre Banat. C..

copyright © 2024 mesagerul.ro