Mesagerul.ro

Furnizorii mici de internet și cablu TV din țară: Nu vom întrerupe serviciile pentru neplata facturilor, în măsura în care putem să ne plătim angajații și furnizorii

 Furnizorii mici de internet și cablu TV din țară: Nu vom întrerupe serviciile pentru neplata facturilor, în măsura în care putem să ne plătim angajații și furnizorii

​Furnizorii mici de internet și cablu TV din mai multe orașe din țară au început să-și sune clienții care au întârzieri la plată pentru a afla când își pot plăti facturile restante, unii abonați au fost amânați de la plată pe termene scurte, iar celor care nu și-au plătit facturile mai mult de două luni și nici nu răspund la telefon le-au fost întrerupte serviciile, arata datele transmise HotNews.ro de Interlan, asociație care reprezintă 38 de furnizori mici de internet din țară. Amintim că luna trecută, arbitrul telecom (ANCOM) a solicitat furnizorilor ca, pe perioada stării de urgență, să nu întrerupă serviciile pentru neplata facturilor. În contextul răspândirii virusului COVID-19 și a instituirii stării de urgență în țară, Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) a solicitat în data de 20 martie furnizorilor de telefonie fixă și mobilă, internet și televiziune să nu întrerupă furnizarea serviciilor pentru neplata facturilor. Solicitarea autorității nu este însă ușor de respectat, cel puțin de către furnizorii mici de internet și televiziune prin cablu, pentru care o astfel de cerință generează presiune asupra plății propriilor angajați precum și a serviciilor contractate de la alte firme. 11 din cele 38 de firme membre ale asociației Interlan, care cuprinde furnizori mici de internet și cablu TV din București, Arad, Vaslui, Cluj, Suceava și Iași, au răspuns, sub protecția anonimatului, întrebărilor HotNews.ro privind modul în care reușesc să respecte solicitarea autorităților. "Majoritatea furnizorilor percep această solicitare ca fiind o recomandare, însă spun că vor ține cont de ea până în momentul în care activitatea firmei va fi afectată de neplata furnizorilor și a salariilor. Cei mai mulți furnizori spun că vor opri serviciile dacă neplata facturilor de către clienți va face ca situația financiară a companiei să devină critică, dar și pentru nerespectarea altor clauze contractuale.", a precizat pentru HotNews.ro Eric Andrei Băleanu, președintele Asociației Interlan. Ce măsuri au fost luate în cazul clienților care nu și-au plătit facturile? "Momentan îi sunăm și insistăm. I-am contactat pentru a le reaminti, le-am retrimis facturile restante pe e-mail si le-am cerut să ne comunice termenele in care pot plati aceste facturi", spune unul dintre furnizorii de internet (ISP-ist). Unii susțin că amână plata facturilor în cazurile celor dovedesc faptul că sunt afectați de criza COVD-19. "Fiind vorba în mare măsură de clienți rezidențiali, cu o valoare mică a abonamentului și de o situație de urgență, în cazul celor care au intrat în șomaj tehnic sau primesc ajutor de șomaj și care au putut dovedi acest lucru, le este acord..

copyright © 2024 mesagerul.ro