Mesagerul.ro

Geanina Ioan, Chilli Ideas: Cred că la nivel de comportament ne vom schimba. Deocamdată ne e bine: stăm în case cu familia, avem Netflix... Dar lipsa de interacțiune socială ne va schimba profund

 Geanina Ioan, Chilli Ideas: Cred că la nivel de comportament ne vom schimba. Deocamdată ne e bine: stăm în case cu familia, avem Netflix... Dar lipsa de interacțiune socială ne va schimba profund

​Înainte de criză, planurile Geaninei Ioan erau uriașe. Plănuia să ducă firma ei - Chilli Ideas- pe piețele europene. Echipa ei a lucrat luni bune la acest plan de extindere, au făcut calcule, scenarii, au refăcut calculele, dar nici în cel mai negru scenariu nu a prevăzut izbucnirea unei pandemii. Iar când aceasta și-a făcut apariția, Geanina Ioan a călcat brusc pe frână. ”Proiectul este pus pe hold, așa cum cred că au făcut și celelalte companii cu intenții similare. A trebuit să ne focusăm pe ce resurse aveam și să vedem exact cum le gestionăm. De asemenea, ne-am uitat și pe ce perioadă de timp ne putem descurca cu acele resurse și, eventual, să găsim altele pe plan local”, spune membrul Romanian Business Leader într-o discuție cu HotNews. Vezi mai jos discuția cu Geanina Ioan: ”Este evident că, cel puțin până începutul anului viitor, acest proiect nu își are sensul. În acest moment piețele pe care le targetam sunt închise”, mai spune ea. Ce a mai spus ea în discuția cu HotNews.ro: Cât de tare a lovit-o criza și când ați început să simțiți că ceva nu e în regulă și că lucrurile încep să scape de sub control? ”Noi am început să simțim această criză încă din februarie , întrucât facem destul de multe importuri din China. Impactul a fost imediat. Deși lumea încă nu se gândea ce va urma. Acum mă amuz ușor că în momentul respectiv păream ușor nebună în cercul meu de cunoscuți când spuneam că va veni va fi o situație destul de greu de gestionat. Criza nu nu era palpabilă în acel moment, dar cum importurile au fost stopate în scurt timp, mi-am dat seama că e o chestiune de timp până când criza va ajunge și în Europa. În acel moment, când importurile au fost sistate, am oprit toate activitățile riu în acel moment am oprit toate activitățile și m-am concentrate să-mi procur stocuri de marfă din Europa, pentru că știam déjà de la furnizorii mei că mărfurile cu livrare în aprilie sau mai erau déjà amânate pentru iunie sau iulie”.Și atunci am început să creionăm diferite scenarii. Am tot colectat date și am înțeles că va avea un impact. Practic am văzut reacția clienților noștri în momentul în care știau ce se întâmplă cu marfa adusă din China și atunci de ce ar fi avut alt comportament față de marfa adusă din Europa. Din acel moment am început să fim atenți la costuri și să luăm piciorul de pe accelerație cu privire la proiectele pe care le aveam în desfășurare și care erau destul de multe. A fost foarte greu și este în continuare greu, psihologic vorbind, fiindcă sunt proiecte la care lucrez de foarte multe luni de zile și în care am investit foarte mult timp și foarte mulți bani. Și este frustrant să vezi că nu mai poți să le vezi ieșite la suprafață... Ați trecut în cei 13 ani de business prin mai multe crize. Ați mai trăit asemenea moment? ”Adevărata școală de afaceri o faci atunci când faci afaceri, indifferent de câte cărți ai citit. Pentru mine chiar e ușor amuzant. Pe 11 martie vorbeam cu colegii mei și făceam un plan de bătaie atunci când am stabilit că o să lucrăm de acasă și le povesteam că încă am fiori reci pe spate fiindcă încă mai simțeam efectele crizei trecute. Sigur, resimțeam psihologic acele efecte, pentru că intrasem ca un business mic atunci, dar am fost un business care a crescut în timpul crizei și știu ce efecte au avut asupra mea neachitarea facturilor dobânzile foarte mari la credite stau destul de greu accesibile, întârzierile la plată ale clienților, solicitările de plată foarte mari ale corporațiilor cu termene de plată foarte lungi, concurența neloială, marginile extrem de mici și așa mai departe Acestea sunt efectele crizei care s a întâmplat și atunci și se vor întâmpla și acum. În timpul acelei crize am avut foarte mulți furnizori nu mai erau reliable și nu vorbesc doar de furnizori români. Mi s-a întâmplat și cu furnizori din Europa. Am trecut prin crize de personal, prin tot felul de crize mai mici sau mai mari și care teoretic te pregătesc” Ce măsuri a luat în firmă? ”Cred că măsurile luate de noi sunt aceleași pe care le-au luat toate firmele, nu am inventat noi roata...Ne-am concentrat pe tăieri de costuri. Suntem destul de norocoși să avem un cashflow OK și nu am apelat la amânarea ratelor la bancă. Asta cu banca ar putea fi o discuție separată din punctul meu de vedere și care ar trebui totuși pusă pe masă. Am apelat și la soluția șomajului tehnic și am aplicat la IMMInvest. Trebuie să avem foarte foarte mare grijă în momentul de față cu împrumuturile la care apelăm.. E clar că, pentru ca economia să funcționeze, trebuie să cheltuim. Dacă stăm pur și simplu cu banii în casă și nu-i cheltuim, roata nu se va învârti. Dar în același timp trebuie să avem grijă foarte mare dacă și cu cât ne împrumutăm și mai ales să avem foarte mare grijă ce facem cu acei bani. Adică acei bani trebuie să se întoarcă înapoi în economie și trebuie să producă și mai mulți bani”. ”Noi avem un dezavantaj și un avantaj . Dezavantajul nostru în orice criză este ca primele bugete care sunt tăiate într-o criză sunt cele de la publicitate și marketing. Totdeauna suntem printre primii loviți și aici mă refer la tot ce ține de publicitate- tot ceea ce ține în general de publicitate, mai puțin digital media și media pe TV. În schimb, în ceea ce privește avantajul, acesta e că la un moment dat companiile înțeleg că trebuie totuși să se promoveze din nou. Trebuie să înțeleagă că dacă nu comunică, lumea nu o să afle despre ele și nu le vor alege produsele de pe raft” &..

copyright © 2024 mesagerul.ro